Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Tècnic de logística?

La tècnica o el tècnic de logística s'encarrega de gestionar i organitzar les activitats relacionades amb la recepció, el magatzematge, el transport i l'expedició de mercaderies en una empresa.

Aquests professionals realitzen tasques de gestió operativa i administrativa en cadascuna de les fases de la cadena de subministrament (aprovisionament, producció, transport, magatzematge, distribució i lliurament). Depenent de les seves responsabilitats, poden treballar com a operadors especialitzats o caps d'equip.

Els tècnics de logística planifiquen i implementen processos logístics per complir amb els objectius de negoci i optimitzar els recursos disponibles. Per exemple, organitzen el lliurament dels materials o productes en les condicions, lloc i moment adequats, elaboren les rutes de transport, atenen les incidències que puguin sorgir i redacten informes per a la direcció de l'àrea logística.

Es tracta d'un perfil professional molt demandat per l'empreses a causa de l'auge del comerç electrònic i internacional. A més, la necessitat de trobar solucions més sostenibles en l'àmbit de la logística, fan que aquests tècnics adquireixin cada vegada més rellevància en les organitzacions.

Funcions d'un Tècnic de logística

  • Elaborar la planificació de rutes de repartiment o de llarga distància.
  • Realitzar gestions administratives per al transport internacional de mercaderies.
  • Coordinar les diferents àrees implicades en la cadena de subministrament.
  • Organitzar l'emmagatzematge de les mercaderies de manera òptima.
  • Supervisar la compra i l'aprovisionament de materials.
  • Gestionar les operacions d'exportació i importació de mercaderia.
  • Solucionar possibles incidències sorgides en qualsevol de les fases de la cadena de subministrament.
  • Gestionar l'inventari i fer una previsió de les necessitats d'aprovisionament.
  • Elaborar informes d'avaluació, control i transport de la mercaderia.
  • Assegurar la distribució de la mercaderia als clients.
  • Utilitzar programes i sistemes de magatzematge per controlar l'estoc.
  • Identificar i contactar amb proveïdors i clients.
  • Gestionar les reclamacions dels clients i satisfer les seves demandes.

Perfil professional d'un Tècnic de logística

Interessos

Les persones que exerceixen com a tècnic o tècnica de logística solen tenir els següents interessos:
  • Desenvolupar-se professionalment en el sector de la logística i el transport per compte propi o aliè.
  • Realitzar funcions de planificació, gestió i comercialització del servei de transport i logística en una empresa.
  • Organitzar equips de treball implicats en la logística de l'organització.
  • Optimitzar el rendiment les diferents àrees de la cadena de subministrament.

Competències

Per al correcte desenvolupament de les seves funcions, es recomana que aquests professionals dominin una sèrie de competències, tant tècniques com transversals.

Les competències tècniques recomanades per treballar com a tècnic de logística són:
  • Domini avançat en ofimàtica.
  • Coneixements d'idiomes, especialment l'anglès.
  • Maneig de programari de gestió: ERP i SGA.
  • Coneixements sobre comerç i transport internacional.
  • Domini de la normativa nacional i internacional en el sector de la logística.
Així mateix, és convenient que aquests professionals posseeixin les següents competències transversals:
  • Planificació i organització.
  • Anàlisi i resolució de problemes.
  • Visió estratègica.
  • Capacitat analítica.
  • Orientació a l'assoliment.
  • Presa de decisions.
  • Orientació al client.

Trets de personalitat

D'altra banda, els aspectes de personalitat que caracteritzen a aquests treballadors són:
  • Dinamisme.
  • Tolerància a l'estrès.
  • proactivitat.
  • Responsabilitat.
  • Autonomia.
  • Flexibilitat.
  • Meticulositat.

Professions relacionades