Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què és un Tècnic informàtic de serveis de suport?
Els tècnics informàtics de serveis de suport treballen en col·laboració amb enginyers informàtics i ajuden els clients o companys de feina a fer anar equipaments informàtics. Han d'instal·lar, provar, mantenir i actualitzar els equipaments i software informàtics.
Alguns tècnics informàtics de serveis de suport proporcionen suport tècnic a través de línies d'atenció telefònica.
Alguns tècnics informàtics de serveis de suport proporcionen suport tècnic a través de línies d'atenció telefònica.
Funcions d'un Tècnic informàtic de serveis de suport
Els tècnics informàtics de serveis de suport ofereixen suport tant a companys de la pròpia empresa com a clients externs.
Donen consells sobre tots els aspectes relacionats amb la configuració i l'ús dels ordinadors. Proporcionen suport a través d'una línia telefònica d'ajuda, contestant tant a preguntes senzilles com a problemes complexos i d'una elevada especificitat tècnica.
Els tècnics informàtics de serveis de suport també instal·len software.
S'encarreguen dels serveis de manteniment i revisió periòdica dels equipaments informàtics per minimitzar les avaries i fallades. Aquesta feina consisteix en la realització de proves rutinàries i la identificació d'avaries, que sovint es solucionen mitjançant la substitució de les peces defectuoses. També s'encarreguen d'actualitzar equipaments antics.
Si l'equipament es fa malbé i deixa de funcionar, es pot avisar al servei de suport informàtic perquè s'ocupi de diagnosticar i reparar errors menors in situ i al moment. Tanmateix, pot ser que hagin de consultar els errors més complexos amb el fabricant del producte informàtic.
Poden treballar en altres equipaments relacionats, com ara impressores i escàners.
Així mateix, s'encarreguen d'identificar el potencial de desenvolupament del software i les oportunitats de vendes per al futur. Es poden dedicar a la recerca i el desenvolupament de sistemes informàtics i s'han de mantenir sempre al dia amb els avenços en les últimes tecnologies.
També són responsables d'assegurar-se que els ordinadors tenen el software antivirus activat.
Els tècnics informàtics de serveis de suport han de produir material tècnic informàtic, com ara manuals informàtics, així com explicar als clients el funcionament del software que han adquirit.
De vegades han de visitar les instal·lacions del client per solucionar problemes informàtics in situ.
Donen consells sobre tots els aspectes relacionats amb la configuració i l'ús dels ordinadors. Proporcionen suport a través d'una línia telefònica d'ajuda, contestant tant a preguntes senzilles com a problemes complexos i d'una elevada especificitat tècnica.
Els tècnics informàtics de serveis de suport també instal·len software.
S'encarreguen dels serveis de manteniment i revisió periòdica dels equipaments informàtics per minimitzar les avaries i fallades. Aquesta feina consisteix en la realització de proves rutinàries i la identificació d'avaries, que sovint es solucionen mitjançant la substitució de les peces defectuoses. També s'encarreguen d'actualitzar equipaments antics.
Si l'equipament es fa malbé i deixa de funcionar, es pot avisar al servei de suport informàtic perquè s'ocupi de diagnosticar i reparar errors menors in situ i al moment. Tanmateix, pot ser que hagin de consultar els errors més complexos amb el fabricant del producte informàtic.
Poden treballar en altres equipaments relacionats, com ara impressores i escàners.
Així mateix, s'encarreguen d'identificar el potencial de desenvolupament del software i les oportunitats de vendes per al futur. Es poden dedicar a la recerca i el desenvolupament de sistemes informàtics i s'han de mantenir sempre al dia amb els avenços en les últimes tecnologies.
També són responsables d'assegurar-se que els ordinadors tenen el software antivirus activat.
Els tècnics informàtics de serveis de suport han de produir material tècnic informàtic, com ara manuals informàtics, així com explicar als clients el funcionament del software que han adquirit.
De vegades han de visitar les instal·lacions del client per solucionar problemes informàtics in situ.
Perfil professional d'un Tècnic informàtic de serveis de suport
Per ser tècnic informàtic de serveis de suport cal:
- Posseir una formació tècnica sòlida en TIC.
- Estar ben informat sobre els productes o serveis prestats als clients, així com mantenir-se al dia sobre els nous avenços en noves tecnologies.
- Posseir amplis coneixements sobre hardware i software, ja que poden patir fallades de funcionament.
- Posseir habilitats analítiques i de resolució de problemes.
- Tenir paciència i perseverança per resoldre problemes.
- Realitzar la feina de manera metòdica i lògica.
- Tenir tacte i ser considerat en el tracte amb els clients.
- Posseir una gran capacitat de comunicació, sobretot a l’hora d’explicar informació tècnica a clients sense formació tècnica.
- Ser capaç de mantenir la calma sota pressió.
- Estar en bona forma física, ja que pot haver de traslladar equipament des del magatzem per lliurar-lo a l’usuari.
- Tenir aptitud per a la gestió del temps per satisfer les necessitats dels usuaris i solucionar problemes amb eficàcia.
Competències i habilitats d'un Tècnic informàtic de serveis de suport
- Ajuda els clients i col·legues en les seves necessitats informàtiques i del seu ordinador.
- Bona forma física.
- Capaç de donar informació complexa d'una manera directa.
- Capaç de mantenir la calma sota pressió.
- Capaç de prendre la iniciativa.
- Capaç de prestar atenció al detall.
- Capaç de treballar amb venciments.
- Capaç de treballar tant sol com en equip.
- Capacitat de bona concentració.
- Capacitats organitzatives.
- Deriva fallades complexes.
- Detecta i repara fallades.
- Enfocament flexible.
- Enfocament professional.
- Escriu textos d'ajuda tècnica.
- Flexible.
- Habilitat per reaccionar ràpidament i improvisar si alguna cosa no surt com estava previst.
- Habilitat per resoldre problemes.
- Habilitats comunicatives.
- Instal·la software.
- Pacient.
- Precís.
- Proporciona suport a través d'una línia d'ajuda telefònica.
- Reemplaça peces defectuoses.
- Resol tant consultes senzilles com complexes, i problemes molt tècnics.
- Sensat.
- Treballa amb equip relacionat, per exemple, impressores i escàners.