Què és un Tècnic de comunicació?
Un tècnic o tècnica de comunicació s’encarrega, principalment, de crear i editar continguts a l'àrea de comunicació d'una empresa. Pot desenvolupar les seves funcions en empreses de sectors molt diversos. Els continguts que elabora han d’estar alineats amb els objectius i valors corporatius.
Els tècnics de comunicació normalment formen part d'un equip multidisciplinari on es realitzen tasques de disseny, creació i difusió de continguts específics per a dur a terme accions de comunicació interna i externa en una organització.
En les comunicacions internes el contingut es difon a través de canals propis com a butlletins o correus. Per a la comunicació externa es poden utilitzar canals propis com a revistes, webs o xarxes socials i canals aliens com podrien ser els mitjans de comunicació.
Funcions d'un Tècnic de comunicació
Depenent de l'organització en la qual treballi, les funcions d'un tècnic de comunicació poden ser:
- Crear contingut promocional adaptat al consumidor amb eines de disseny específiques de fullets, imatge o vídeos.
- Elaborar continguts de comunicació interna i transmetre'ls a través dels canals específics de difusió interna, com a revistes o butlletins.
- Crear, actualitzar i maquetar continguts digitals per a publicar-los en les xarxes socials o pàgines web de l'empresa.
- Col·laborar amb altres departaments de la companyia per a donar suport als seus projectes, des de l'àrea de comunicació.
- Participar en accions de comunicació per a difondre la visió i objectius de l'empresa a nivell intern.
- Redactar notes de premsa o comunicats per als mitjans de comunicació o altres entitats col·laboradores.
- Participar en la creació i disseny de campanyes de comunicació.
- Monitorar i analitzar l'impacte de les publicacions de l'empresa en xarxes socials i en els diferents canals de comunicació.
- Gestionar anuncis amb eines com Google Ads o Facebook Ads.
Perfil professional d'un Tècnic de comunicació
Interessos
Les persones que exerceixen com a tècnic de comunicació solen tenir els següents interessos:
- Participar en accions per a donar suport a l'estratègia de comunicació d'una empresa.
- Conèixer i utilitzar eines de disseny i creació de contingut.
- Elaborar contingut audiovisual creatiu per a la seva difusió a través de canals diversos.
- Treballar en equips multidisciplinaris per a la creació de projectes conjunts.
Competències
Un tècnic de comunicació, segons el lloc de treball on desenvolupi les seves funcions, pot necessitar diferents competències tècniques, habilitats i coneixements:
- Correcció ortogràfica i gramatical.
- Domino d'eines d'Office.
- Capacitat per a treballar en equips multidisciplinaris.
- Domini de programes d'edició i disseny de continguts, escrits i audiovisuals, com poden ser Canva, WordPress, InDesign, Illustrator i Photoshop, entre altres.
- Coneixements de gestió de xarxes socials com TikTok, LinkedIn o Instagram.
- Coneixements de SEO.
- Coneixements de publicitat en xarxes socials.
- Coneixement del sector en el qual opera l'empresa per a la qual treballa.
- Coneixements específics de les principals eines digitals de gestió de xarxes socials com Hootsuite, Audiense o PrestaShop.
- Nivell avançat d'anglès.
- Maneig d'eines d'intel·ligència artificial generativa com poden ser ChatGPT o Midjourney.
A més, és convenient que el tècnic de comunicació posseeixi les següents competències transversals:
- Comprensió i expressió escrita
- Competència digital
- Treball en equip
- Orientació al client
- Adaptació i flexibilitat
Trets de personalitat
D'altra banda, els aspectes de personalitat que caracteritzen a aquests professionals són:- Creativitat
- Dinamisme
- Paciència
- Delicadesa
- Tolerància a l'estrès
- Sensibilitat estètica