Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Tècnic de comunicació?

Un tècnic o tècnica de comunicació s’encarrega, principalment, de crear i editar continguts a l'àrea de comunicació d'una empresa. Pot desenvolupar les seves funcions en empreses de sectors molt diversos. Els continguts que elabora han d’estar alineats amb els objectius i valors corporatius.
Els tècnics de comunicació normalment formen part d'un equip multidisciplinari on es realitzen tasques de disseny, creació i difusió de continguts específics per a dur a terme accions de comunicació interna i externa en una organització.
En les comunicacions internes el contingut es difon a través de canals propis com a butlletins o correus. Per a la comunicació externa es poden utilitzar canals propis com a revistes, webs o xarxes socials i canals aliens com podrien ser els mitjans de comunicació.

Funcions d'un Tècnic de comunicació

Depenent de l'organització en la qual treballi, les funcions d'un tècnic de comunicació poden ser:

  • Crear contingut promocional adaptat al consumidor amb eines de disseny específiques de fullets, imatge o vídeos.
  • Elaborar continguts de comunicació interna i transmetre'ls a través dels canals específics de difusió interna, com a revistes o butlletins.
  • Crear, actualitzar i maquetar continguts digitals per a publicar-los en les xarxes socials o pàgines web de l'empresa.
  • Col·laborar amb altres departaments de la companyia per a donar suport als seus projectes, des de l'àrea de comunicació.
  • Participar en accions de comunicació per a difondre la visió i objectius de l'empresa a nivell intern.
  • Redactar notes de premsa o comunicats per als mitjans de comunicació o altres entitats col·laboradores.
  • Participar en la creació i disseny de campanyes de comunicació.
  • Monitorar i analitzar l'impacte de les publicacions de l'empresa en xarxes socials i en els diferents canals de comunicació.
  • Gestionar anuncis amb eines com Google Ads o Facebook Ads.

Perfil professional d'un Tècnic de comunicació

Interessos

Les persones que exerceixen com a tècnic de comunicació solen tenir els següents interessos:

  • Participar en accions per a donar suport a l'estratègia de comunicació d'una empresa.
  • Conèixer i utilitzar eines de disseny i creació de contingut.
  • Elaborar contingut audiovisual creatiu per a la seva difusió a través de canals diversos.
  • Treballar en equips multidisciplinaris per a la creació de projectes conjunts.

Competències

Un tècnic de comunicació, segons el lloc de treball on desenvolupi les seves funcions, pot necessitar diferents competències tècniques, habilitats i coneixements:

  • Correcció ortogràfica i gramatical.
  • Domino d'eines d'Office.
  • Capacitat per a treballar en equips multidisciplinaris.
  • Domini de programes d'edició i disseny de continguts, escrits i audiovisuals, com poden ser Canva, WordPress, InDesign, Illustrator i Photoshop, entre altres.
  • Coneixements de gestió de xarxes socials com TikTok, LinkedIn o Instagram.
  • Coneixements de SEO.
  • Coneixements de publicitat en xarxes socials.
  • Coneixement del sector en el qual opera l'empresa per a la qual treballa.
  • Coneixements específics de les principals eines digitals de gestió de xarxes socials com Hootsuite, Audiense o PrestaShop.
  • Nivell avançat d'anglès.
  • Maneig d'eines d'intel·ligència artificial generativa com poden ser ChatGPT o Midjourney.

A més, és convenient que el tècnic de comunicació posseeixi les següents competències transversals:

  • Comprensió i expressió escrita
  • Competència digital
  • Treball en equip
  • Orientació al client
  • Adaptació i flexibilitat

Trets de personalitat

D'altra banda, els aspectes de personalitat que caracteritzen a aquests professionals són:
  • Creativitat
  • Dinamisme
  • Paciència
  • Delicadesa
  • Tolerància a l'estrès
  • Sensibilitat estètica

Professions relacionades