Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Secretari mèdic?

El secretari mèdic o secretària mèdica és el professional que brinda suport en la gestió administrativa, organitzativa i operativa en centres sanitaris.

Aquests professionals treballen de cara al públic, reben els pacients, realitzen la recopilació de dades bàsiques com nom, número d'identificació personal i dades de contacte i atenen les seves peticions i consultes.

També gestionen el sistema de cites mèdiques dels diferents professionals del centre sanitari.

Poden treballar en diferents centres i serveis sanitaris com hospitals, centres d'atenció primària, clíniques privades o residències geriàtriques, entre d'altres.

Funcions d'un Secretari mèdic

Les funcions d'un secretari mèdic poden variar depenent del lloc de feina i l'equip de professionals amb els quals treballi. Algunes de les tasques que pot realitzar són:
  • Rebre els pacients, donar-los la benvinguda i atendre les seves demandes.
  • Sol·licitar i introduir les dades bàsiques de contacte del pacient com a nom i cognoms, número del document d'identitat, adreça postal, telèfon i adreça de correu electrònic en el sistema informàtic centralitzat.
  • Acompanyar i donar indicacions als usuaris segons les seves peticions.
  • Atendre les trucades telefòniques i el correu electrònic o postal, responent les consultes i derivant a altres professionals quan correspongui.
  • Programar cites segons les indicacions mèdiques i necessitats del pacient.
  • Mantenir actualitzades les agendes dels professionals sanitaris del servei per assignar les cites mèdiques.
  • Elaborar documents administratius d'ús habitual en el centre sanitari.
  • Assegurar la confidencialitat i seguretat de les dades personals i informació sensible.
  • Informar els pacients sobre els serveis disponibles.
  • Informar els usuaris de tarifes o pressupostos dels serveis.
  • Preparar factures i realitzar cobraments.
  • Tramitar, registrar i arxivar expedients o dades de clients o proveïdors en el sistema de gestió.
  • Atendre els proveïdors i mantenir el magatzem ordenat i en les condicions sanitàries corresponents.

Perfil professional d'un Secretari mèdic

Interessos

Les persones que exerceixen com a secretari mèdic solen tenir els interessos següents:

  • Atendre els pacients en centres sanitaris.
  • Treballar conjuntament amb professionals de la salut.
  • Controlar agendes i coordinar serveis de salut.

Competències

Una secretària mèdica ha de comptar amb diferents habilitats, coneixements i capacitats tècniques:

  • Coneixement detallat dels recursos i funcionament del centre sanitari en el qual treballa.
  • Domini d'eines per a la gestió d'agendes.
  • Coneixement de la normativa aplicable en la gestió de documentació sanitària.
  • Habilitats comunicatives i d'atenció al client.
  • Coneixement bàsic sobre terminologia mèdica.
  • Coneixement en profunditat de la normativa de confidencialitat i protecció de dades.
  • Coneixement de programes informàtics específics per a la gestió de reserves mèdiques.
  • Domini de programes d'ofimàtica.
  • Digitalització de documents.
  • Conèixer la normativa sanitària d'organització i emmagatzematge d’eines i productes d'ús mèdic.

A més, és convenient posseir les competències transversals següents:

  • Planificació i organització.
  • Comprensió i expressió escrita.
  • Expressió oral positiva.
  • Autonomia.
  • Treball en equip.

Trets de personalitat

D’altra banda, els aspectes de personalitat que caracteritzen aquests professionals són:

  • Amabilitat
  • Meticulositat.
  • Responsabilitat.
  • Discreció.

Professions relacionades