Què és un Copywriter ?
Un copywriter és l'especialista en redacció de textos publicitaris o de marketing. El seu treball consisteix en la creació de textos originals que han de ser cridaners i convincents per a posicionar una marca o per a animar al lector a realitzar una acció de compra, subscripció o sol·licitud d'informació.
Aquests textos poden tenir diferents formats com per exemple eslògans, guions o subtítols i es transmeten a través de diferents publicacions, productes i canals de comunicació com poden ser xarxes socials, anuncis de televisió o publicitat impresa o newsletters, entre altres.
Algunes de les seves funcions consisteixen a recopilar, investigar i analitzar la informació del producte i dels destinataris per a després crear una peça final persuasiva adaptada als interessos del consumidor.
Els copywriters poden treballar en equips multidisciplinaris amb tècnics de publicitat, fotògrafs, editors, redactors o professionals del marketing, per a crear campanyes de publicitat i marketing o projectes de comunicació complets.
Funcions d'un Copywriter
Depenent de les característiques del lloc de treball que ocupi, les funcions d'un copywriter poden ser diverses; algunes d'elles són:
- Investigar en profunditat el producte o servei sobre el qual es crearà contingut.
- Estudiar les característiques, interessos i motivacions del públic potencial al qual es dirigeix el contingut.
- Analitzar campanyes de publicitat, pàgines web o copys d'altres empreses per a conèixer exemples d'èxit de copywriting.
- Aplicar estratègies de redacció persuasiva i creativa que ajudin a aconseguir els objectius comercials establerts per l'empresa.
- Redactar i editar contingut escrit sobre diferents productes i serveis en forma de post de xarxes socials, guions d'anuncis, fullets, cartells i catàlegs, entre altres.
- Adaptar el missatge al canal de comunicació triat i als consumidors potencials.
- Avaluar l'impacte dels copys creats i proposar els canvis d'estratègia que es requereixin als responsables del projecte o campanya.
- Aplicar estratègies de SEO per a redactar copys difosos a través d'internet.
- Assistir a reunions de coordinació amb diferents departaments per a tenir una visió completa del projecte.
- Fomentar espais de col·laboració creativa i comunicar-se efectivament amb tots els implicats.
Perfil professional d'un Copywriter
Interessos
Les persones que exerceixen com a copywriter solen tenir els següents interessos:
- Escriure amb correcció i originalitat amb finalitats comercials.
- Treballar en equips multidisciplinaris en departaments de comunicació, diaris, revistes, blogs, webs, xarxes socials…
- Conèixer estratègies per a generar reaccions de consum o fidelització a través de diferents canals de comunicació.
- Estudiar el comportament dels consumidors.
Un copywriter ha de comptar amb diferents habilitats, competències tècniques i coneixements:
- Correcció ortogràfica i gramatical.
- Capacitat de sintetitzar idees i crear missatges originals adaptats a públics específics.
- Coneixements de redacció comercial.
- Coneixements sobre tècniques de SEO.
- Capacitat de creació, revisió i optimització de contingut digital.
- Domini d'eines com Google Analytics o Google Search Console.
- Utilització de múltiples canals de comunicació i difusió com, per exemple, pàgines web, blogs, xarxes socials, correu electrònic, etc.
- Bon nivell d'anglès.
- Habilitats de comunicació.
A més, és convenient que els copywriters posseeixin les següents competències transversals:
- Comprensió i expressió escrita
- Anàlisi i síntesi
- Treball en equip
- Competència digital
- Pensament crític
Trets de personalitat
D'altra banda, els aspectes de personalitat que caracteritzen a aquests professionals són:
-
Creativitat
-
Constància
-
Curiositat
-
Disciplina
-
Meticulositat