Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Recepcionista d'hotel?

Els recepcionistes i les recepcionistes d'hotel són els professionals encarregats de rebre i atendre els hostes d'un hotel.  

Les responsabilitats d'aquest professional poden variar segons la mida i tipus d'hotel. Solen donar la benvinguda als clients, realitzen el check-in i check-out dels hostes, atenen trucades i proporcionen informació als visitants, tot això amb l'objectiu que tinguin una estada plaent.

També realitzen tasques com organitzar i arxivar documentació dels hostes, realitzar cobraments dels serveis de l'hotel i mantenir una comunicació activa amb els clients.

En la majoria d'hotels la professió requereix de domini d'idiomes, en especial l'anglès, però també francès o alemany, entre d'altres.

Depenent de la mida i organització de l'hotel hi pot haver altres perfils en aquesta àrea professional, amb diferents graus de responsabilitat, com els ajudants de recepció o els caps de recepció.

Funcions d'un Recepcionista d'hotel

Les funcions d'un recepcionista d'hotel solen ser molt variades:
  • Atendre i donar la benvinguda als hostes quan arriben a l'hotel.
  • Mantenir una comunicació efectiva amb els clients en diferents idiomes. L'anglès és l'idioma més requerit en les ofertes d'ocupació.
  • Realitzar el registre d'entrada i sortida de l'hotel (check-in i check-out), verificant la identitat dels clients.
  • Gestionar les trucades telefòniques i correus electrònics, donant resposta a les demandes o derivant-les als departaments corresponents.
  • Proporcionar informació als visitants dels serveis i normes de l'hotel.
  • Gestionar reserves i cancel·lacions de serveis de l'hotel, verificant la disponibilitat d'habitacions.
  • Proporcionar les claus o targetes d'accés a les habitacions i indicacions per moure's per l'hotel als hostes.
  • Atendre peticions que contribueixin a millorar l'experiència de l'usuari, com roba de llit extra, servei despertador, etc.
  • Cobrar pagaments de serveis de l'hotel i emetre factures.
  • Resoldre de manera efectiva les queixes i problemes que puguin tenir els hostes.
  • Mantenir l'àrea de recepció ordenada.
  • Oferir recomanacions d'interès sobre gastronomia, botigues, atraccions turístiques o esdeveniments locals als hostes.
  • Coordinar l'admissió dels clients amb altres serveis com transport, neteja, manteniment o restauració, si s'escau.
  • Realitzar tasques administratives bàsiques com escanejar i arxivar documents.
  • Comunicar a la direcció les incidències o novetats que requereixin de la seva intervenció.

Perfil professional d'un Recepcionista d'hotel

Interessos

Les persones que exerceixen com a recepcionista d'hotel solen tenir els següents interessos:

  • Rebre i acompanyar els hostes durant la seva estada.
  • Afavorir experiències turístiques i d'allotjament plaents.
  • Conèixer persones de diferents nacionalitats i parts del món.

Competències

Una recepcionista d'hotel ha de comptar amb diferents habilitats, coneixements i capacitats tècniques:

  • Capacitat de comunicació clara i efectiva amb els clients de forma oral i escrita.
  • Domini d'eines TIC especialitzades per a la gestió de facturació i registre d'hostes.
  • Domini de programes de gestió de reserves.
  • Coneixement detallat de l'hotel i dels serveis que ofereix.
  • Domini i fluïdesa en l'ús d'idiomes, en especial de la llengua anglesa.
  • Coneixement de la zona i activitats turístiques de l'entorn.
  • Capacitat d'organització i digitalització de documents.
  • Coneixement detallat de la normativa relacionada amb l'hotel.

A més, és convenient posseir les competències transversals següents:

  • Expressió oral positiva.
  • Orientació al client.
  • Coneixement de llengua(s) estrangera(s).
  • Autonomia.
  • Treball en equip.
  • Competència digital.

Trets de personalitat

D'altra banda, els trets de personalitat que caracteritzen aquests professionals són:

  • Amabilitat.
  • Proactivitat.
  • Responsabilitat.
  • Tolerància a l'estrès.
  • Dinamisme.
  • Discreció.

Professions relacionades