Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què és un Provadors de software (testers)?
Els provadors de software (també coneguts com a testers, com se'n diuen en anglès) planifiquen i porten a terme proves de software dels ordinadors per comprovar si funcionen correctament. Identifiquen el risc que apareguin errors de software, detecten errors i els comuniquen. Avaluen el funcionament general del software i suggereixen formes de millorar-lo.
Funcions d'un Provadors de software (testers)
Els provadors de software poden provar tot tipus de software, programes individuals per a aplicacions o productes (sèries de programes que emmagatzemen i processen informació per realitzar una tasca específica). Les aplicacions inclouen pantalles perquè els usuaris introdueixin informació i puguin imprimir els resultats. Els provadors també analitzen llocs web o jocs d'ordinador.
Poden participar en el desenvolupament d'un nou programa, ja que sovint han de provar noves versions d’un software, o simplement fer un control rutinari d'un producte existent.
En primer lloc, identifiquen tots els riscos, com ara errors que poden sorgir en el software quan algú l’està fent servir, confusions pel que fa a l’ús d’un software per part d'un usuari a causa de manca d'informació, la instal·lació del software en diferents tipus de sistemes, etc. Proven aquests riscos per aconseguir que el software ofereixi la màxima confiança. Han de dissenyar proves que es puguin repetir i avaluar.
Aquests professionals comproven:
Si, quan el software ha de compartir informació amb un altre programa, continua funcionant correctament.
Els provadors de software, per exemple, introdueixen deliberadament informació en una ruta equivocada per assegurar-se que reben el missatge d’error esperat. Per exemple, si se’ls demana que introdueixin un any de naixement, poden posar 1892 en comptes de 1992 i comprovar que el programa reacciona de la forma adequada i detecta l'error.
Els provadors de software no acostumen a tenir temps per provar totes les combinacions possibles de les accions que es poden fer amb un software, per la qual cosa s’han de posar d’acord per endavant amb el client sobre el temps disponible de què disposaran. Mantenen un registre detallat de les proves que realitzen, i una vegada completades, enumeren els errors i redacten un informe perquè els programadors i administradors de projectes puguin implementar-los posteriorment.
Alguns provadors treballen com a consultors i han de desplaçar-se a les cases particulars i locals dels clients per assessorar-los sobre els procediments de prova, així com la realització de les proves.
Poden participar en el desenvolupament d'un nou programa, ja que sovint han de provar noves versions d’un software, o simplement fer un control rutinari d'un producte existent.
En primer lloc, identifiquen tots els riscos, com ara errors que poden sorgir en el software quan algú l’està fent servir, confusions pel que fa a l’ús d’un software per part d'un usuari a causa de manca d'informació, la instal·lació del software en diferents tipus de sistemes, etc. Proven aquests riscos per aconseguir que el software ofereixi la màxima confiança. Han de dissenyar proves que es puguin repetir i avaluar.
Aquests professionals comproven:
- Si el software coincideix amb l’especificació original (o què cal fer perquè hi coincideixi).
- Si quan un usuari fa clic en un botó o enllaç perquè passi alguna cosa, per exemple, per anar a una nova pantalla, s’obre la pantalla correcta.
- Quan l’usuari introdueix algunes dades, si el software funciona correctament i les dades s’emmagatzemen de forma segura.
- Si el programa està dissenyat perquè diversos usuaris el puguin obrir alhora sense que es redueixi la seva velocitat de processament.
Si, quan el software ha de compartir informació amb un altre programa, continua funcionant correctament.
Els provadors de software, per exemple, introdueixen deliberadament informació en una ruta equivocada per assegurar-se que reben el missatge d’error esperat. Per exemple, si se’ls demana que introdueixin un any de naixement, poden posar 1892 en comptes de 1992 i comprovar que el programa reacciona de la forma adequada i detecta l'error.
Els provadors de software no acostumen a tenir temps per provar totes les combinacions possibles de les accions que es poden fer amb un software, per la qual cosa s’han de posar d’acord per endavant amb el client sobre el temps disponible de què disposaran. Mantenen un registre detallat de les proves que realitzen, i una vegada completades, enumeren els errors i redacten un informe perquè els programadors i administradors de projectes puguin implementar-los posteriorment.
Alguns provadors treballen com a consultors i han de desplaçar-se a les cases particulars i locals dels clients per assessorar-los sobre els procediments de prova, així com la realització de les proves.
Perfil professional d'un Provadors de software (testers)
Els provadors de software necessiten complir amb els requisits següents:
- Posseir unes bones habilitats de TIC.
- Tenir capacitat de treballar amb calma sota pressió.
- Tenir capacitat d'organització.
- Tenir un pensament lògic.
- Ser capaç de planificar el treball futur.
- Prestar atenció als detalls.
- Ser capaç de redactar informes clars.
- Posseir habilitats de comunicació oral.
- Posseir habilitats per al treball en equip.
Competències i habilitats d'un Provadors de software (testers)
- Acorda per endavant quant cal testar en el temps disponible.
- Aptituds per a la comunicació verbal i escrita.
- Aptituds per a la planificació.
- Aptituds per redactar informes.
- Ben organitzador.
- Capaç de prestar atenció al detall.
- Capaç de treballar sota pressió.
- Capacitat d'anàlisi.
- Capacitat per a treballar en equip.
- Capacitat per prioritzar tasques.
- Coneixements especialitzats en informàtica.
- Elabora i realitza tests sobre programes informàtics, pàgines web i jocs.
- Fa llistes d'errors i redacta informes per a programadors i directors de projectes perquè actuïn segons aquests.
- Fa proves de risc a fi que el software resulti al més segur possible.
- Habilitat per avaluar.
- Habilitat per resoldre problemes.
- Habilitats en informàtica.
- Idea tests que puguin repetir-se i valorar-se.
- Identifica riscos.
- Metòdic.
- Observador.
- Porta registres precisos del que s'ha testat.
- Recomana maneres de millorar la realització de tests.
- Sensat.
- Sentit comú.
- Tranquil.
- Treballa en equip.