Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Mosso d'hotel?

Els mossos d'hotel ajuden els hostes amb l'equipatge i els acompanyen a la seva habitació. També poden realitzar encàrrecs i resoldre peticions dels hostes.
Alguns treballen de nit i són responsables dels que acaben d'arribar i de la seguretat.

Funcions d'un Mosso d'hotel

Hi ha dos tipus de mossos: els de dia i els de nit. En alguns hotels, una mateixa persona pot realitzar torns de dia i de nit, però el més habitual és que els mossos de nit facin només torns nocturns. Les tasques que fa un mosso depenen de la mida i del tipus d’hotel.

Els mossos de dia treballen en zones públiques de l'hotel i tenen molt contacte amb els hostes. En un hotel gran, pot existir un petit equip de mossos. A més de llevar l’equipatge, també poden fer lo següent:
  • aparcar els cotxes dels clients,
  • aconsellar els hostes sobre llocs i atraccions turístiques,
  • reservar billetes, taxis i taules de restaurant,
  • portar el personal a la feina i tornar-lo, a l’inici i la finalització dels torns,
  • realitzar encàrrecs per hostes como, per exemple, enviar un document per fax,
  • preparar la sala de conferències,
  • mantenir les àrees públiques netes i endreçades,
  • portar el menjar i la premsa a les habitacions dels hostes.

Els mossos de nit acostumen a treballar sols o amb una altra persona. Atès que treballen a la nit (normalment d’11 a 7 hores), tenen menys contacte amb els hostes que els mossos de dia.

També realitzen més feines en àrees privades de l'hotel. Per exemple, s'encarreguen dels controls de seguretat o que les sortides d’incendis no estan obstruïdes.

Els mossos de nit també realitzen tasques com les següents:
  • registrar els hostes que arriben tard,
  • registrar la sortida d'hostes que volen deixar l’hotel molt aviat al matí,
  • ajudar el personal del bar a tancar i guardar els ingressos a la caixa de seguretat,
  • comprovar les entregues de diaris i col·locar-los a la porta de les habitacions,
  • portar menjar a les habitacions,
  • preparar la sala de conferències, etc.

Si hi ha cap problema amb la habitació d'un hoste, el mosso de nit el traslladarà a una altra habitació i haurà d’assegurar-se que el personal de recepció sigui informat del canvi al matí.

Els grans hotels disposen d'un encarregat de mossos que supervisa un equip de mossos, gestiona els torns i supervisa que els hostes reben el millor servei possible.

A vegades els mossos viuen a l’hotel en el qual treballen, de manera que estan localitzables en qualsevol moment. La majoria porten uniforme.

Han de conèixer els procediments de seguretat de l'hotel i tenir bona presència.

Perfil professional d'un Mosso d'hotel

Per ser mosso d’hotel, cal:
  • Tenir bona presencia; és part de la imatge pública de l'hotel.
  • Parlar amb claredat.
  • Ser educat, amable i atent.
  • Estar disposat a complir ordres; altres persones li diran el que ha de fer moltes vegades.
  • Posseir bona forma física per aixecar i traslladar objectes.
  • Energia; cal estar molta estona dret.
Resulta útil tenir un coneixement de l’àrea local i d’algun idioma estranger per ajudar els hostes d’altres indrets.

Competències i habilitats d'un Mosso d'hotel

  • Ajuda els hostes de l'hotel amb les maletes i els mostra la seva habitació.
  • Aparca els cotxes dels clients.
  • Aptituds per a les llengües estrangeres.
  • Aptituds per a manejar diner efectiu.
  • Aptituds per treballar en el servei al client.
  • Bons coneixements de la zona.
  • Capaç de realitzar accions com ajupir-se o aixecar coses.
  • Capaç de seguir instruccions.
  • Capacitats organitzatives.
  • Compta els diners recaptats al final de la funció.
  • D'aspecte intel·ligent.
  • Dóna la benvinguda als hostes.
  • Educat.
  • Fa torns laborals.
  • Facilita informació als hostes.
  • Habilitat per a conduir.
  • Habilitat per resoldre problemes.
  • Habilitats comunicatives.
  • Habilitats interpersonals.
  • Li agrada el tracte amb la gent.
  • Porta diaris o menjars a les habitacions dels hostes.
  • Porta uniforme.
  • Prepara sales per a reunions.
  • Proporciona assessorament.
  • Realitza el check-in i el check-out dels hostes.
  • Realitza encàrrecs dels clients.
  • Realitza rondes de seguretat.
  • Reparteix el correu.
  • Reserva tiquets, transports o taules de restaurant per als hostes.
  • Respon preguntes.
  • S'assegura que el lloc de treball està net i endreçat.
  • Treballa a les nits.
  • Treballa en un hotel.