Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Il·lustrador comercial?

Els il·lustradors comercials produeixen dibuixos, imatges, quadres o diagrames per a molts dels productes que s'exposen i es compren a les botigues: des de llibres infantils fins a targetes de felicitació i qualsevol tipus de publicitat.

Els il·lustradors comercials utilitzen diferents tècniques artístiques i gràfiques.

Funcions d'un Il·lustrador comercial

Els il·lustradors comercials produeixen dibuixos, imatges, quadres o diagrames per comunicar visualment idees o informació, o per fer més entenedor un producte o aconseguir que sembli més atractiu.

Utilitzen diferents tècniques artístiques i gràfiques per produir il·lustracions per a una àmplia varietat de productes, com ara:
  • Llibres i cobertes de llibres.
  • Revistes de moda.
  • Fullets i prospectes.
  • Targetes de felicitació.
  • Embalatge.
Molts d'aquests productes són articles que s'exposen i es compren a les botigues, de manera que la il·lustració es pot utilitzar per ajudar a promocionar i vendre un producte. En altres casos, la il·lustració es pot utilitzar per conferir més atractiu a targetes de felicitació o cobertes de llibres i per ajudar a visualitzar una història, per exemple, els dibuixos en un llibre o revista.

Els il·lustradors comercials han de ser capaços de produir idees originals, però també han d’entendre el que fa que un producte sigui més atractiu i cridaner.

Els il·lustradors comercials comencen el seu treball a partir d'un esbós que els lliura el client, per exemple, una empresa que vol llançar un nou producte o una agència de publicitat. L'esbós ha de contenir dades com ara:
  • La informació que l'usuari necessita per entendre la il·lustració.
  • Quina mena de necessitats ha de plasmar la il·lustració per als productes.
  • L'estil o el tema.
  • A qui està dirigit
  • Els terminis de lliurament i els pressupostos dels quals es parteix.
Per obtenir tota la informació de suport necessària, l'il·lustrador comercial pot realitzar una mica de recerca abans de començar a dibuixar les seves idees. Per exemple, pot estudiar l'empresa o el producte que ha d’il·lustrar o analitzar altres productes similars en el mercat. També pot ser que hagi de llegir diferents tipus de textos, com la història o l'esbós d'un llibre.

Els il·lustradors comercials produeixen una sèrie d'idees, utilitzant eines com ara bolígrafs, llapis, llapis de colors i tècniques d'aerografia. Usen ordinadors per crear imatges o manipular els primers esbossos i dibuixos. Tracten de desenvolupar un estil propi i únic.

Per crear un guió, poden necessitar el detall d'una seqüència d'il·lustracions, sovint amb el text acompanyant, per mostrar la forma en què s'encadenen els esdeveniments, per exemple, en un llibre.

Els il·lustradors comercials presenten les seves idees inicials i dibuixos al client, el qual pot acceptar o demanar uns quants canvis. Un cop que les idees s'han aprovat, el dibuixant ja pot treballar amb la il·lustració final.

També poden posar el seu treball directament en el text o en la posició corresponent respecte del producte, o preparar la il·lustració per a la impressió. És possible que necessitin parlar sobre el seu treball amb altres professionals, com ara dissenyadors, fotògrafs o autors. Molts són treballadors autònoms.

Perfil professional d'un Il·lustrador comercial

Un il·lustrador comercial necessita:
  • Posseir unes habilitats per al dibuix excel·lents.
  • Tenir imaginació i creativitat.
  • Saber treballar amb diferents tècniques i mitjans artístics.
  • Prestar atenció al detall.
  • Tenir coneixement del color i la forma.
  • Posseir bones habilitats de recerca.
  • Tenir capacitat de traduir la informació que figura en un escrit en idees viables i imaginatives.
  • Posseir coneixements de software de gràfics i d'imatge digital.
  • Posseir bones habilitats de comunicació, presentació i negociació.
  • Ser capaç d’acceptar crítiques.
  • Posseir coneixements sobre comerç.
  • Treballar en equip i coordinar-se, per exemple, amb dissenyadors, directors d’art, publicistes, etc.
  • Treballar amb terminis de temps i pressupostos determinats.
  • Aplicar un enfocament flexible de la seva feina.
Si treballa com a il·lustrador autònom o per compte propi, ha de tenir habilitats comercials i de màrqueting.

Competències i habilitats d'un Il·lustrador comercial

  • Aptituds per al disseny assistit per ordinador.
  • Aptituds per als negocis obtinguts mitjançant l'autoocupació.
  • Aptituds per dibuixar amb precisió i claredat.
  • Capaç de fer servir colors i formes de manera creativa.
  • Capaç de prestar atenció al detall.
  • Capaç de seguir instruccions.
  • Capaç de treballar amb un pressupost.
  • Capaç de treballar amb venciments.
  • Capaç de treballar tant sol com en equip.
  • Capaç d'encaixar crítiques i rebuig.
  • Capacitat de sortir-se'n amb una feina i uns ingressos fluctuants.
  • Coneixements de disseny gràfic, informàtica, fotografia i nous mitjans de comunicació.
  • Coneixements en diversos tipus de materials.
  • Coneixements en software d'escaneig.
  • Emprenedor.
  • Fa investigació.
  • Flexible en la realització de les seves tasques.
  • Habilitat per a la negociació.
  • Habilitat per al dibuix.
  • Habilitat per al disseny.
  • Habilitat per al màrqueting.
  • Habilitat per realitzar presentacions.
  • Habilitats artístiques.
  • Habilitats comunicatives.
  • Habilitats en pintura.
  • Persuadeix la gent a comprar.
  • Planifica com ha de portar-se a terme la feina.
  • Pren decisions sobre com utilitzar imatges, l'espai, el color i l'estil.
  • Queda amb clients actuals i potencials.
  • Resolt.
  • S'assegura que les necessitats del client estan cobertes.
  • Se li acuden idees noves i creatives.
  • Segur.
  • Usa varietat de materials i mètodes artístics.