Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què és un Gestor de venda al detall?
Els gestors de venda al detall supervisen el funcionament d'una botiga o supermercat. El seu objectiu principal és maximitzar els guanys. Per exemple, poden organitzar la dotació de personal, controlar els nivells d'existències, assegurar-se que els productes s'exposen amb eficàcia, gestionar un pressupost i promoure l'excel·lència en el servei al client.
Funcions d'un Gestor de venda al detall
Aquests professionals controlen el funcionament del dia a dia d'una botiga o supermercat, amb l'objectiu general de millorar el seu rendiment comercial. S'han d'assegurar que els objectius de vendes s'aconsegueixen mantenint els costos operatius dins d'un pressupost ajustat.
La jornada laboral dels gestors de venda al detall consisteix, per exemple, a romandre a la botiga durant un temps limitat abans d’obrir i comprovar que està llesta per al comerç legal, segura i eficaç. Com a director d'un equip de la botiga, les seves tasques són, en d’altres, les següents:
A les botigues grans amb moltes sucursals, els gerents de cada zona estableixen les estratègies a llarg termini, els pressupostos i els objectius de vendes, i controlen les xifres de vendes. També han de ser conscients de les estratègies adoptades pels seus competidors.
A les grans superfícies, pot haver-hi un equip de diversos directors, cadascun responsable del seu propi departament, amb un gerent de botiga únic a càrrec de l'equip. Els gestors que treballen per a grans detallistes generalment han de treballar seguint una sèrie de directrius que els han transmès el seu centre principal.
Els gerents detallistes de botigues més petites o botigues independents treballen amb més llibertat. Generalment, tenen més flexibilitat en la manera d’organitzar i mostrar els seus productes. Una botiga petita pot ser dirigida pel seu amo.
La jornada laboral dels gestors de venda al detall consisteix, per exemple, a romandre a la botiga durant un temps limitat abans d’obrir i comprovar que està llesta per al comerç legal, segura i eficaç. Com a director d'un equip de la botiga, les seves tasques són, en d’altres, les següents:
- Contractar personal nou.
- Comprovar els torns del personal.
- Organitzar i gestionar la capacitació del personal.
- Analitzar les xifres de vendes.
- Desenvolupar i implementar noves estratègies de venda.
- Escriure informes.
- Reunir-se amb el personal per discutir una nova política o promoció.
- Resoldre els problemes.
A les botigues grans amb moltes sucursals, els gerents de cada zona estableixen les estratègies a llarg termini, els pressupostos i els objectius de vendes, i controlen les xifres de vendes. També han de ser conscients de les estratègies adoptades pels seus competidors.
A les grans superfícies, pot haver-hi un equip de diversos directors, cadascun responsable del seu propi departament, amb un gerent de botiga únic a càrrec de l'equip. Els gestors que treballen per a grans detallistes generalment han de treballar seguint una sèrie de directrius que els han transmès el seu centre principal.
Els gerents detallistes de botigues més petites o botigues independents treballen amb més llibertat. Generalment, tenen més flexibilitat en la manera d’organitzar i mostrar els seus productes. Una botiga petita pot ser dirigida pel seu amo.
Perfil professional d'un Gestor de venda al detall
El gerent de venda al detall ha de ser:
- Capaç de demostrar que pot motivar i animar la gent i de donar-hi suport.
- Un bon gestor del seu propi temps.
- Capaç de delegar tasques als altres.
- Capaç de predir, planificar i prioritzar.
- Confiat i decidit en situacions impredictibles.
- Capaç de comunicar-se amb efectivitat amb persones de tot tipus.
- Una forta capacitat de lideratge, capacitat de treball en equip i habilitats de servei d'atenció al client.
- Interès i habilitat per als negocis i el comerç.
- Capacitat de comprendre i utilitzar sistemes informatitzats de gestió de la informació.
- Habilitats financeres i analítiques bàsiques amb la finalitat d’establir i supervisar els pressupostos.
Competències i habilitats d'un Gestor de venda al detall
- Aptituds per a la gestió financera.
- Aptituds per a la planificació.
- Aptituds per al lideratge.
- Aptituds per delegar.
- Aptituds per gestionar el temps.
- Aptituds per treballar en el servei al client.
- Ben organitzador.
- Capaç de prendre la iniciativa.
- Capaç de treballar sota pressió.
- Capacitat per a treballar en equip.
- Capacitat per prioritzar tasques.
- Comprensiu.
- Contracta i dirigeix al personal.
- Controla el funcionament diari de botigues i supermercats.
- Controla les despeses d'explotació segons un pressupost establert.
- Controla que la botiga o el comerç actua d'acord amb la legalitat i de manera segura.
- Emprenedor.
- Enfocament flexible.
- Es responsabilitza plenament de l'estoc i de la seguretat de la botiga.
- Habilitat per a la predicció.
- Habilitat per a motivar.
- Habilitats comunicatives.
- Habilitats en informàtica.
- Habilitats interpersonals.
- Persuasiu.
- Resistent.
- Resolutiu.
- S'assegura que s'assoleixen els objectius de vendes.
- Segur.
- S'encarrega de les nòmines del personal.