Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què és un Gerent de vendes de material informàtic?
Els gerents de vendes de material informàtic venen hardware i software a clients comercials. Donen consells sobre l'equip i sistemes adequats. La seva feina de vegades implica la negociació de contractes i la gestió d'un equip de personal de vendes. També poden gestionar serveis postvenda.
Funcions d'un Gerent de vendes de material informàtic
Els gerents de vendes de material informàtic són els responsables de la venda de hardware i/o software a altres empreses. Busquen nous clients i tracten de mantenir els ja existents.
Tracten de convèncer els clients dels beneficis de la compra de nous sistemes informàtics o de l’addició de productes nous als sistemes que ja tenen.
Els gerents de vendes de material informàtic han de comprendre el funcionament de l'empresa del client. Investiguen les seves necessitats per ajudar que el seu negoci funcioni amb normalitat i l’ajuden a escollir un sistema informàtic que li permeti assolir els seus objectius.
També han de conèixer a fons els productes de la seva pròpia empresa a fi d'oferir la màxima quantitat d'informació al client. Per exemple, li han d’explicar les millores que tindran els nous sistemes a la seva empresa i com es poden barrejar els productes nous amb els ja existents.
També preparen informes, presentacions i demostracions per persuadir els clients que els seus productes representen les millors solucions per a les necessitats de la seva empresa.
Els gerents de vendes de material informàtic sovint s’han de posar en contacte amb el personal tècnic de la seva pròpia empresa per veure com poden personalitzar i adaptar els productes per a determinats clients.
Proporcionen estimacions de preu i negocien amb els clients fins a arribar a un acord, ja que alguns clients necessiten completar un document de licitació (una licitació per al subministrament de béns o serveis) i acordar un contracte definitiu si l’oferta té èxit.
Els gerents de vendes també poden negociar les condicions dels contractes de suport postvenda amb els clients.
Una vegada realitzada la venda, els gerents de vendes es mantenen en contacte amb el client després de la instal·lació del sistema. De vegades proporcionen assessorament tècnic i suport si sorgeixen problemes o passen els detalls al personal de suport postvenda. Aquest contacte també els permet de saber si l'empresa té cap altra necessitat pel que fa a nous equips informàtics.
Els gerents de vendes de material informàtic poden dirigir i coordinar equips de personal tècnic de vendes. Generalment, han de complir uns objectius de vendes, per la qual cosa animen l’equip a assolir-los.
Hi ha gerents de vendes que contracten i capaciten el seu personal de vendes. Estableixen normes i s'asseguren que el personal de vendes posseeix habilitats per a l’atenció al client i un bon coneixement del producte. També s'encarreguen del control dels subministraments, de la documentació de les vendes i de les demostracions de productes.
Els gerents de vendes de material informàtic han de treballar ajustant-se al pressupost acordat.
Segons el seu grau de responsabilitat, els gerents de vendes viatgen per una àrea local, nacional i fins i tot internacional, i poden haver de passar temps fora de casa.
Tracten de convèncer els clients dels beneficis de la compra de nous sistemes informàtics o de l’addició de productes nous als sistemes que ja tenen.
Els gerents de vendes de material informàtic han de comprendre el funcionament de l'empresa del client. Investiguen les seves necessitats per ajudar que el seu negoci funcioni amb normalitat i l’ajuden a escollir un sistema informàtic que li permeti assolir els seus objectius.
També han de conèixer a fons els productes de la seva pròpia empresa a fi d'oferir la màxima quantitat d'informació al client. Per exemple, li han d’explicar les millores que tindran els nous sistemes a la seva empresa i com es poden barrejar els productes nous amb els ja existents.
També preparen informes, presentacions i demostracions per persuadir els clients que els seus productes representen les millors solucions per a les necessitats de la seva empresa.
Els gerents de vendes de material informàtic sovint s’han de posar en contacte amb el personal tècnic de la seva pròpia empresa per veure com poden personalitzar i adaptar els productes per a determinats clients.
Proporcionen estimacions de preu i negocien amb els clients fins a arribar a un acord, ja que alguns clients necessiten completar un document de licitació (una licitació per al subministrament de béns o serveis) i acordar un contracte definitiu si l’oferta té èxit.
Els gerents de vendes també poden negociar les condicions dels contractes de suport postvenda amb els clients.
Una vegada realitzada la venda, els gerents de vendes es mantenen en contacte amb el client després de la instal·lació del sistema. De vegades proporcionen assessorament tècnic i suport si sorgeixen problemes o passen els detalls al personal de suport postvenda. Aquest contacte també els permet de saber si l'empresa té cap altra necessitat pel que fa a nous equips informàtics.
Els gerents de vendes de material informàtic poden dirigir i coordinar equips de personal tècnic de vendes. Generalment, han de complir uns objectius de vendes, per la qual cosa animen l’equip a assolir-los.
Hi ha gerents de vendes que contracten i capaciten el seu personal de vendes. Estableixen normes i s'asseguren que el personal de vendes posseeix habilitats per a l’atenció al client i un bon coneixement del producte. També s'encarreguen del control dels subministraments, de la documentació de les vendes i de les demostracions de productes.
Els gerents de vendes de material informàtic han de treballar ajustant-se al pressupost acordat.
Segons el seu grau de responsabilitat, els gerents de vendes viatgen per una àrea local, nacional i fins i tot internacional, i poden haver de passar temps fora de casa.
Perfil professional d'un Gerent de vendes de material informàtic
Per ser gerent de vendes de material informàtic, cal complir amb les característiques següents:
- Posseir unes habilitats de comunicació verbal i escrita excel·lents.
- Tenir aptituds per a les relacions interpersonals.
- Prestar una atenció telefònica correcta.
- Posseir habilitats per al servei d'atenció al client.
- Mostrar interès i conèixer el funcionament empresarial
- Tenir paciència i perseverança.
- Mostrar-se segur i entusiasta.
- Mantenir-se al dia sobre els avanços de les noves tecnologies.
- Entendre les idees tècniques i després descriure-les o explicar-les amb un llenguatge quotidià.
- Persuadir els clients i negociar-hi.
- Planificar i prioritzar la càrrega de feina.
- Resoldre problemes i utilitzar la seva iniciativa.
- Motivar i dirigir un equip.
- Administrar un pressupost.
Competències i habilitats d'un Gerent de vendes de material informàtic
- Aptituds per a la comunicació verbal i escrita.
- Aptituds per a la planificació.
- Aptituds per al lideratge.
- Aptituds per gestionar pressupostos.
- Aptituds per treballar en el servei al client.
- Bon tracte per telèfon.
- Capaç de donar informació complexa d'una manera directa.
- Capaç de mantenir-se al dia dels avanços tecnològics.
- Capaç de prendre la iniciativa.
- Capacitat per a treballar en equip.
- Capacitat per prioritzar tasques.
- Dirigeix i coordina un equip de personal de vendes tècniques.
- Elabora informes.
- Entusiasta.
- Esbrina quines són les necessitats dels seus clients.
- Habilitat per a conduir.
- Habilitat per a crear equips.
- Habilitat per a la negociació.
- Habilitat per a motivar.
- Habilitat per als negocis.
- Habilitat per resoldre problemes.
- Habilitat per vendre.
- Habilitats en informàtica.
- Habilitats interpersonals.
- Marca objectius de vendes.
- Negocia preus amb els clients.
- Pacient.
- Pacta condicions de contracte amb clients.
- Permís de conduir complet.
- Persistent.
- Persuadeix la gent a comprar.
- Persuasiu.
- Prepara ofertes competitives per subministrar sistemes de TIC i de software.
- Presenta pressupostos als clients.
- Realitza presentacions i demostracions.
- Segur.
- S'esforça a conservar els clients actuals.
- Treballa en col·laboració amb personal tècnic.
- Troba nous clients.
- Ven sistemes de hardware i software a clients d'empreses.
- Viatja per visitar clients i usuaris.