Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què és un Gerent de centre d'oci?
Els gerents de centres d'oci s'ocupen de planificar, organitzar, promoure, facilitar i desenvolupar instal·lacions d'oci i lleure. Poden ser responsables d'una o diverses instal·lacions.
Funcions d'un Gerent de centre d'oci
Els gerents de centres d'oci dirigeixen centres ben diversos: centres de lleure, parcs temàtics, clubs de bingo, edificis històrics, etc.
Les seves tasques i responsabilitats són similars, tot i que acostumen a dedicar-se a un àmbit de treball en concret d'acord amb els seus interessos personals, la seva formació acadèmica i la seva experiència.
El treball del gerent consisteix, entre d’altres tasques, en:
Per exemple, a les entitats locals, la funció del gerent d'un centre d’oci consisteix a implementar les decisions que s’han pres des de l'ajuntament. Per tant, pot encarregar-se de supervisar un complex esportiu nou, pensar en una nova activitat o millorar els serveis existents.
Cal fer publicitat de les instal·lacions i d’esdeveniments especials, com ara exposicions, tornejos esportius, programes de jocs i concerts, perquè arribin al públic en general. Amb aquest objectiu, el gerent fa les funcions següents:
El funcionament diari de qualsevol centre d’oci requereix una organització molt acurada. Els gerents són responsables de les qüestions relacionades amb el personal, com ara la contractació i formació de personal, torns, serveis de menjars i manteniment d'equips i edificis. També són responsables del compliment de la normativa de salut i seguretat a les seves instal·lacions.
Com que els centres d’oci de zones rurals i les propietats històriques reben menys visitants durant l’hivern, en aquesta època de l'any aquests professionals dediquen la jornada laboral a planificar la feina de conservació, revisar documentació i reorganitzar el material expositiu.
Les seves tasques i responsabilitats són similars, tot i que acostumen a dedicar-se a un àmbit de treball en concret d'acord amb els seus interessos personals, la seva formació acadèmica i la seva experiència.
El treball del gerent consisteix, entre d’altres tasques, en:
- La supervisió del personal.
- La gestió financera i pressupostària.
- La formulació de polítiques i la planificació del desenvolupament.
- La recerca de solucions per a problemes que sorgeixen en el dia a dia.
Per exemple, a les entitats locals, la funció del gerent d'un centre d’oci consisteix a implementar les decisions que s’han pres des de l'ajuntament. Per tant, pot encarregar-se de supervisar un complex esportiu nou, pensar en una nova activitat o millorar els serveis existents.
Cal fer publicitat de les instal·lacions i d’esdeveniments especials, com ara exposicions, tornejos esportius, programes de jocs i concerts, perquè arribin al públic en general. Amb aquest objectiu, el gerent fa les funcions següents:
- Organitzar la producció, impressió i distribució de fullets i cartells.
- Realitzar els tràmits per a anuncis que apareguin a la premsa.
- Realitzar visites a escoles i grups comunitaris per fer xerrades.
El funcionament diari de qualsevol centre d’oci requereix una organització molt acurada. Els gerents són responsables de les qüestions relacionades amb el personal, com ara la contractació i formació de personal, torns, serveis de menjars i manteniment d'equips i edificis. També són responsables del compliment de la normativa de salut i seguretat a les seves instal·lacions.
Com que els centres d’oci de zones rurals i les propietats històriques reben menys visitants durant l’hivern, en aquesta època de l'any aquests professionals dediquen la jornada laboral a planificar la feina de conservació, revisar documentació i reorganitzar el material expositiu.
Perfil professional d'un Gerent de centre d'oci
Per fer la seva feina com cal, el gerent d’oci ha de complir amb les característiques següents:
- Posseir unes habilitats de comunicació i interpersonals excel·lents, saber escoltar, i tenir facilitat per entendre i respondre a les necessitats i preocupacions dels empleats, per construir i desenvolupar un bon equip de treball.
- Tenir capacitat d'organització per a la gestió dels recursos humans i físics.
- Posseir habilitats escrites.
- Tenir unes grans habilitats per a la gestió del temps.
- Posseir bones habilitat per a la negociació i la presentació.
- Posseir habilitats numèriques generals.
- Posseir coneixements bàsics de TIC i habilitats per treballar per compte propi.
- Analitzar els problemes i tenir molt de seny a l’hora de prendre decisions ràpides.
- Pensar amb estratègia, amb una perspectiva àmplia, tenint en compte els possibles efectes de les seves decisions a llarg termini.
- Delegar, ja que així augmentarà la confiança, la motivació, el sentit de la responsabilitat i la participació dels altres.
- Respondre i gestionar canvis: s'ha de ser flexible i adaptable, per si cal revisar les planificacions establertes en algun moment.
- Marcar metes personals i organitzacionals, donar prioritat a les diferents tasques i treballar amb terminis.
- Establir i gestionar pressupostos.
- Comprendre i, de vegades, redactar informes financers.
Competències i habilitats d'un Gerent de centre d'oci
- Aptitud per prendre decisions.
- Aptituds per a la comunicació escrita.
- Aptituds per a la gestió de canvis.
- Aptituds per a la gestió financera.
- Aptituds per a la planificació.
- Aptituds per a l'escolta.
- Aptituds per delegar.
- Aptituds per gestionar el temps.
- Aptituds per gestionar pressupostos.
- Capaç de pensar estratègicament.
- Capaç de respectar a persones de tots els orígens.
- Capaç de treballar amb venciments.
- Capacitat d'anàlisi.
- Capacitat per a treballar en equip.
- Capacitat per prioritzar tasques.
- Capacitats organitzatives.
- Coordina la feina de diversos departaments.
- Distribueix la feina entre els empleats.
- Enfocament flexible.
- Flexible.
- Habilitat per a crear equips.
- Habilitat per a la negociació.
- Habilitat per als números.
- Habilitat per realitzar presentacions.
- Habilitats comunicatives.
- Habilitats en informàtica.
- Habilitats interpersonals.
- Idea mètodes per millorar el rendiment de les persones.
- Identifica formació professional i quins recursos calen.
- Implicat en planejament estratègic.
- Motiva i dirigeix altres persones.
- Planifica i gestiona canvis en la pràctica laboral.
- Porta a terme valoracions dels empleats.
- Realitza i supervisa pressupostos.
- Realitza procediments disciplinaris.
- Responsable de l'equip, departament o organització de direcció.
- Treballa en equip.