Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Especialista en serveis de gestió?

Els especialistes en serveis de gestió es dediquen a promoure, desenvolupar i posar en pràctica una sèrie de mètodes i tècniques per millorar la productivitat i la qualitat a les empreses. Els serveis de gestió inclouen l'anàlisi i l'estudi de la productivitat, la millora del negoci i una àmplia gamma d'informació de gestió i tècniques de control.

Funcions d'un Especialista en serveis de gestió

Els especialistes en serveis de gestió ajuden les empreses a ser més eficients i productives. Utilitzen tècniques de millora de negocis per identificar els problemes, estudien les activitats que realitza l'empresa i obtenen solucions.

Dins aquesta feina hi ha una àmplia gamma d?especialitzacions que s?utilitzen per definir la tasca d'un especialista en serveis de gestió, incloent-hi la d?analista de productivitat, analista d?activitats laborals, especialista en millora contínua, consultor de millora de negocis i analista de negocis.

Els especialistes en serveis de gestió treballen en tots els sectors, per exemple, a l'administració pública, a empreses de venda a l'engròs, a empreses manufactureres i en el sector públic, de la salut i del transport.

Analitzen amb detall la forma en què les empreses gestionen els seus recursos, des de recursos humans (persones) o físics, com ara edificis, matèries primeres, equipaments i sistemes de tecnologia de la informació.

També analitzen el flux de materials, productes i informació que es produeix a través de l'empresa.

Els especialistes en serveis de gestió seleccionen, registren i examinen les prioritats o tasques crítiques de l'empresa. En primer lloc, es posen d?acord en les necessitats que ha de cobrir el projecte, per exemple, els objectius de millora i el temps necessari per aconseguir aquestes millores. A continuació, utilitzen un mètode estructurat per recopilar informació.

Per exemple, elaboren un diagrama de fluxos que mostri procediments com ara la facturació, les compres o el servei d'atenció al client. Observen els empleats en el seu lloc de treball i poden entrevistar-los per saber com duen a terme cada una de les tasques que realitzen.

Després, analitzen la informació que han recollit i estudien si hi ha tasques que puguin realitzar altres persones, de manera diferent o en un altre lloc, o fins i tot quines tasques es poden eliminar. Sovint apliquen mètodes estadístics per analitzar les dades, amb la finalitat de crear models computacionals que permetin provar possibles millores.

D?aquesta manera, saben si l'empresa podria, per exemple, combinar dues tasques per estalviar temps, o si la introducció d'una nova manera de treballar milloraria l?eficiència, o formes d?evitar que la informació es perdi o confongui quan passa d'un departament a un altre. També detecten tasques que no són necessàries i es poden eliminar.

Els especialistes en serveis de gestió utilitzen mètodes d?estudi molt detallats, realitzen la descomposició d'una tasca en elements i observen i avaluen el temps necessari per realitzar-los amb la finalitat de calcular el temps estàndard que necessita l?empleat per completar una tasca, ajudant l'empresa a establir normes i reduir els colls d?ampolla en la producció, per exemple.

Els especialistes en serveis de gestió han d?entregar un informe que detalli les recerques que s?han fet i proposi millores. Per exemple, assessorar l'empresa a l'hora d?establir nous sistemes, com ara un sistema de gestió electrònica de documents per millorar el flux d'informació entre els diferents departaments.

També poden identificar els costos i beneficis de l'empresa, la formació necessària per al personal i el temps necessari per realitzar els canvis. També posen en pràctica els nous sistemes i supervisen el procediment per assegurar-se que realment és millor que l?anterior.

Perfil professional d'un Especialista en serveis de gestió

Per ser especialista en gestió de serveis es requereix: Gaudir solucionant problemes.
  • Prestar molta atenció als detalls.
  • Donar prioritat a les àrees de revisió.
  • Ser diplomàtic i sensible envers els sentiments de les persones amb les quals es treballa i s'avaluen, ja que els empleats poden sentir-se incòmodes en notar que s?està avaluant la seva feina tant de prop. També poden sentir-se insegurs sobre les implicacions de l'estudi.
  • Mantenir-se al dia sobre els serveis de gestió i tècniques de millora de la productivitat i resolució de problemes.
  • Així mateix, cal:
    • Aplicar un enfocament lògic, metòdic i analític a la feina, combinant-lo amb creativitat i imaginació.
    • Posseir habilitats de TIC, incloent-hi l'habilitat de treballar i analitzar les estadístiques.
    • Posseir habilitats de comunicació i habilitats interpersonals per guanyar-se la cooperació de gent i per explicar els beneficis potencials de la seva feina.
    • Saber presentar informes i tenir habilitats de negociació i persuasió per argumentar en favor de les solucions que proposen.
    • Tenir habilitats de comunicació escrita per redactar informes clars i concisos.

Competències i habilitats d'un Especialista en serveis de gestió

  • Ajuda organitzacions a ser més rendibles i productives.
  • Analitza i recull detalls de tasques realitzades i quan de temps ha calgut per dur-les a terme
  • Aplica mètodes estadístics a dades.
  • Aptituds matemàtiques.
  • Aptituds per a la comunicació verbal i escrita.
  • Aptituds per redactar informes.
  • Capaç de prestar atenció al detall.
  • Capacitat d'anàlisi.
  • Capacitat per prioritzar tasques.
  • Controla de molt a prop el flux de materials, productes i informació.
  • Creatiu.
  • Diplomàtic.
  • Entrevista persones.
  • Habilitat per a la negociació.
  • Habilitat per a l'estadística.
  • Habilitat per als números.
  • Habilitat per realitzar presentacions.
  • Habilitat per resoldre problemes.
  • Habilitats en informàtica.
  • Habilitats interpersonals.
  • Identifica costos i beneficis per a l'organització.
  • Identifica formació professional i quins recursos calen.
  • Imaginatiu.
  • Metòdic.
  • Observa els empleats mentre estan treballant.
  • Persuasiu.
  • Redacta informes.
  • Sensat.
  • Sensible.
  • Supervisa nous procediments.
  • Utilitza mètodes estructurats per obtenir informació.
  • Utilitza models informatitzats per testar possibles millores.

Professions relacionades