Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què és un Empleat d'oficina de correus?
Els empleats d'oficines de correus que treballen darrere del taulell de les oficines de correus ofereixen una àmplia gamma de serveis postals als clients.
Funcions d'un Empleat d'oficina de correus
Els empleats d'oficines postals realitzen una àmplia gamma de serveis. Presten una sèrie de serveis tradicionals de correus, com ara:
Hi ha empleats de correus que han de portar uniforme.
Els treballadors amb experiència poden haver de fer funcions a la línia telefònica d'atenció al client de l'oficina de correus. Els operadors responen a les consultes dels clients i empreses, relatives als productes i serveis oferts per l'oficina de correus central.
- Venda de segells.
- Pesar, mesurar i enviar cartes i paquets.
- L?enviament de correu a l?estranger.
- L?enviament de correu urgent o certificat.
Hi ha empleats de correus que han de portar uniforme.
Els treballadors amb experiència poden haver de fer funcions a la línia telefònica d'atenció al client de l'oficina de correus. Els operadors responen a les consultes dels clients i empreses, relatives als productes i serveis oferts per l'oficina de correus central.
Perfil professional d'un Empleat d'oficina de correus
Els treballadors d'oficina de correus que treballen darrere del taulell han de ser:
- Capaços d?usar noms i manejar diners en efectiu amb precisió i honradesa.
- Educats i servicials en tractar amb els clients. Han d?adaptar el seu registre als diferents tipus de clients.
- Capaços de prestar atenció als detalls i mantenir la concentració durant la manipulació de documents importants.
- Bons en la venda i promoció dels serveis.
- Capaços de treballar sota una supervisió mínima i com a membre d'un equip.
- Capaços de treballar bé sota pressió a les hores punta.
- Capaços d?aprendre sobre els diferents serveis i sobre el que poden demanar els clients.
Competències i habilitats d'un Empleat d'oficina de correus
- Aptituds per a manejar diner efectiu.
- Aptituds per portar registres.
- Aptituds per treballar en el servei al client.
- Capaç de prestar atenció al detall.
- Capaç de treballar sense supervisió.
- Capaç de treballar sota pressió.
- Capacitat per a treballar en equip.
- Capacitat per concentrar-se.
- Demana i canvia divises estrangeres.
- Educat.
- Gestiona comptes i vendes informàticament.
- Habilitat per als números.
- Habilitat per vendre.
- Habilitats comunicatives.
- Habilitats en informàtica.
- Pesa, mesura i envia cartes i paquets.
- Porta un arxiu de totes les transaccions.
- Promociona serveis financers.
- Proporciona serveis bancaris als usuaris.
- Realitza tasques administratives.
- Revisa sol·licituds de passaport i carnet de conduir.
- Tramita correu urgent o correu aeri.
- Tramita pagaments de factures i renovacions d'impostos de circulació.
- Ven assegurances de viatge.
- Ven segells, sobres, etc.