Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què és un Empleat de centre d'informació turística?
Els empleats de centres d'informació turística ajuden el públic proporcionant-li informació i llibres, fullets i revistes relacionats amb la zona en la qual es troben. Aquesta feina pot incloure reservar allotjament, organitzar exposicions i vendre material de la zona com ara mapes i records.
Funcions d'un Empleat de centre d'informació turística
Es poden trobar centres d'informació turística a la majoria de ciutats i pobles, a zones de gran bellesa natural i a indrets d’importància històrica, així com a zones costaneres.
La funció principal dels empleats de centres d'informació turística és proporcionar al públic, especialment visitants i turistes, informació precisa sobre una zona geogràfica concreta. Entre els temes d'informació es troben allotjament, viatges i llocs d’entreteniment i lleure. També fan reserves i venen bitllets i souvenirs.
Gran part de la feina, especialment durant la temporada alta d’estiu, consisteix a atendre presencialment el públic i respondre les seves consultes. Les preguntes són sobre horaris d’obertura i adreces o bé preguntes més complexes que requereixen buscar la resposta.
Usen habitualment ordinadors, llibres de consulta i horaris. Emmagatzemen i arxiven informació de manera que resulti fàcilment accessible. Part del material informatiu, com fullets i mapes, està exposat. Els grans centres d'informació turística acostumen a tenir instal·lacions de vídeo, que són portades o supervisades pels empleats.
L’atenció telefònica pot ser una de les principals funcions d’aquests empleats, així com respondre correus electrònics i cartes. A més, poden visitar llocs turístics durant la temporada baixa.
La funció principal dels empleats de centres d'informació turística és proporcionar al públic, especialment visitants i turistes, informació precisa sobre una zona geogràfica concreta. Entre els temes d'informació es troben allotjament, viatges i llocs d’entreteniment i lleure. També fan reserves i venen bitllets i souvenirs.
Gran part de la feina, especialment durant la temporada alta d’estiu, consisteix a atendre presencialment el públic i respondre les seves consultes. Les preguntes són sobre horaris d’obertura i adreces o bé preguntes més complexes que requereixen buscar la resposta.
Usen habitualment ordinadors, llibres de consulta i horaris. Emmagatzemen i arxiven informació de manera que resulti fàcilment accessible. Part del material informatiu, com fullets i mapes, està exposat. Els grans centres d'informació turística acostumen a tenir instal·lacions de vídeo, que són portades o supervisades pels empleats.
L’atenció telefònica pot ser una de les principals funcions d’aquests empleats, així com respondre correus electrònics i cartes. A més, poden visitar llocs turístics durant la temporada baixa.
Perfil professional d'un Empleat de centre d'informació turística
Per ser empleat de centre d'informació turística cal:
- Tenir bones aptituds per a les relacions interpersonals: és important ser cortès i pacient quan es treballa de cara al públic.
- Sortir-se’n amb amabilitat per telèfon.
- Tenir bona memòria per retenir dades.
- Tenir un caràcter curiós i ser resolutiu.
- Estar disposat a investigar més i saber com fer-ho.
- Conèixer la zona en la qual es treballarà.
- Tenir capacitat de treballar tant en equip com pel seu compte.
- Tenir coneixements de TIC.
- Tenir bones aptituds per escoltar i preguntar.
- Ser capaç de mantenir la calma i treballar amb eficàcia sota pressió.
Competències i habilitats d'un Empleat de centre d'informació turística
- Amable.
- Aptituds per a les llengües estrangeres.
- Aptituds per a l'escolta.
- Aptituds per treballar en el servei al client.
- Atén els clients per telèfon.
- Bon tracte per telèfon.
- Bona memòria.
- Brega amb problemes i atén reclamacions o consultes.
- Capaç de donar informació.
- Capaç de mantenir la calma sota pressió.
- Capaç de prendre la iniciativa.
- Capaç de respectar a persones de tots els orígens.
- Capacitat per a treballar en equip.
- Capacitats organitzatives.
- Coneixements sobre la història i cultura dels destinacions turístics.
- D'aspecte intel·ligent.
- Disposat a treballar les nits i en cap de setmana.
- Educat.
- Enfocament flexible.
- Entusiasta.
- Exposa fullets i mapes.
- Fa que els clients se sentin ben acollits.
- Flexible.
- Habilitat per a la investigació.
- Habilitat per als números.
- Habilitat per resoldre problemes.
- Habilitats comunicatives.
- Habilitats en informàtica.
- Habilitats per presentar.
- Habilitats socials.
- Ment inquisitiva.
- Pacient.
- Precís.
- Proporciona els visitants informació precisa.
- Realitza investigació a la recerca de respostes per a consultes difícils.
- Reserva allotjaments, viatges i espectacles.
- Responsable.
- Segur.
- Tracta clients en persona.
- Treballa en equip.
- Ven tiquets i souvenirs.