Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Empleat de centre d'informació turística?

Els empleats de centres d'informació turística ajuden el públic proporcionant-li informació i llibres, fullets i revistes relacionats amb la zona en la qual es troben. Aquesta feina pot incloure reservar allotjament, organitzar exposicions i vendre material de la zona com ara mapes i records.

Funcions d'un Empleat de centre d'informació turística

Es poden trobar centres d'informació turística a la majoria de ciutats i pobles, a zones de gran bellesa natural i a indrets d’importància històrica, així com a zones costaneres.

La funció principal dels empleats de centres d'informació turística és proporcionar al públic, especialment visitants i turistes, informació precisa sobre una zona geogràfica concreta. Entre els temes d'informació es troben allotjament, viatges i llocs d’entreteniment i lleure. També fan reserves i venen bitllets i souvenirs.

Gran part de la feina, especialment durant la temporada alta d’estiu, consisteix a atendre presencialment el públic i respondre les seves consultes. Les preguntes són sobre horaris d’obertura i adreces o bé preguntes més complexes que requereixen buscar la resposta.

Usen habitualment ordinadors, llibres de consulta i horaris. Emmagatzemen i arxiven informació de manera que resulti fàcilment accessible. Part del material informatiu, com fullets i mapes, està exposat. Els grans centres d'informació turística acostumen a tenir instal·lacions de vídeo, que són portades o supervisades pels empleats.

L’atenció telefònica pot ser una de les principals funcions d’aquests empleats, així com respondre correus electrònics i cartes. A més, poden visitar llocs turístics durant la temporada baixa.

Perfil professional d'un Empleat de centre d'informació turística

Per ser empleat de centre d'informació turística cal:
  • Tenir bones aptituds per a les relacions interpersonals: és important ser cortès i pacient quan es treballa de cara al públic.
  • Sortir-se’n amb amabilitat per telèfon.
  • Tenir bona memòria per retenir dades.
  • Tenir un caràcter curiós i ser resolutiu.
  • Estar disposat a investigar més i saber com fer-ho.
  • Conèixer la zona en la qual es treballarà.
  • Tenir capacitat de treballar tant en equip com pel seu compte.
  • Tenir coneixements de TIC.
  • Tenir bones aptituds per escoltar i preguntar.
  • Ser capaç de mantenir la calma i treballar amb eficàcia sota pressió.
En alguns centres d'informació turística és útil parlar altres idiomes.

Competències i habilitats d'un Empleat de centre d'informació turística

  • Amable.
  • Aptituds per a les llengües estrangeres.
  • Aptituds per a l'escolta.
  • Aptituds per treballar en el servei al client.
  • Atén els clients per telèfon.
  • Bon tracte per telèfon.
  • Bona memòria.
  • Brega amb problemes i atén reclamacions o consultes.
  • Capaç de donar informació.
  • Capaç de mantenir la calma sota pressió.
  • Capaç de prendre la iniciativa.
  • Capaç de respectar a persones de tots els orígens.
  • Capacitat per a treballar en equip.
  • Capacitats organitzatives.
  • Coneixements sobre la història i cultura dels destinacions turístics.
  • D'aspecte intel·ligent.
  • Disposat a treballar les nits i en cap de setmana.
  • Educat.
  • Enfocament flexible.
  • Entusiasta.
  • Exposa fullets i mapes.
  • Fa que els clients se sentin ben acollits.
  • Flexible.
  • Habilitat per a la investigació.
  • Habilitat per als números.
  • Habilitat per resoldre problemes.
  • Habilitats comunicatives.
  • Habilitats en informàtica.
  • Habilitats per presentar.
  • Habilitats socials.
  • Ment inquisitiva.
  • Pacient.
  • Precís.
  • Proporciona els visitants informació precisa.
  • Realitza investigació a la recerca de respostes per a consultes difícils.
  • Reserva allotjaments, viatges i espectacles.
  • Responsable.
  • Segur.
  • Tracta clients en persona.
  • Treballa en equip.
  • Ven tiquets i souvenirs.