Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Editor?

Els editors coordinen el procés de creació d'una publicació. Seleccionen, revisen, ordenen i preparen el material abans que s'imprimeixi o es publiqui. Treballen en l'edició de llibres o de diaris, revistes i publicacions periòdiques, incloent-hi les versions en línia.

Funcions d'un Editor

Els editors s'ocupen de garantir la correcció del contingut d'una publicació, com un llibre, un diari o una revista. Seleccionen, revisen, ordenen i preparen el material. També són responsables de l'estil i el contingut, així com d'identificar oportunitats en el mercat.

Si treballen en l'edició de llibres dediquen gran part del seu temps a llegir i valorar els manuscrits. Seleccionen els més adequats i després encarreguen als autors que els escriguin. Segueixen de prop el progrés de l'obra de l'autor perquè es compleixin els terminis de lliurament.

Els editors que treballen per a diaris o revistes poden ser responsables de tota la publicació o d'una secció particular, com ara les pàgines d'esports.

Decideixen quins articles s'hi inclouran i com es maquetaran. Segons la publicació, també poden examinar i seleccionar propostes o noves idees d'articles d'escriptors freelance.

Els editors d'alguns diaris i revistes també poden escriure alguns articles, per exemple l'editorial.

A les publicacions extenses, hi pot haver professionals especialitzats, per exemple maquetadors, directors editorials responsables d'encarregar treballs externs i directors de producció.

Els editors encarregats de la relació amb els autors i escriptors freelance són responsables de negociar els contractes amb clàusules redactades amb claredat, les quals han d'incloure la quantitat que se'ls paga, quan han tenir la feina enllestida i quina extensió ha de tenir.

Els editors també es poden encarregar d'administrar pressupostos i contractar personal. Generalment, supervisen la feina dels redactors o correctors d'estil, que s'encarreguen de revisar l'obra escrita per verificar errors de precisió, ortografia i gramàtica (o l'editorial pot tenir el seu propi corrector de proves), i la conformitat amb el llibre d'estil de l'empresa, així com identificar possibles problemes legals.

Poden supervisar la feina d'un o més assistents editorials, i treballar amb professionals com ara dissenyadors de l'empresa o freelance.

També és possible que hagin de comunicar-se amb altres departaments, per exemple, producció i màrqueting, així com organitzar reunions.

Perfil professional d'un Editor

Per ser editor, es necessita:
  • Tenir dots per a la planificació i l'organització.
  • Posseir un coneixement excel·lent de l'espanyol.
  • Posseir coneixements d'anglès.
  • Tenir ull per als detalls.
  • Tenir lideratge i dots comercials.
  • Posseir aptituds per a la presa de decisions.
  • Tenir capacitat per negociar contractes.
  • Posseir unes aptituds interpersonals i d'equip excel·lents.
  • Tenir capacitat de dirigir eficaçment altres persones.
  • Comprendre les qüestions referents al que es pot o no es pot imprimir segons la llei.
  • Posseir dots creatius per pensar noves idees per a la publicació.
  • Conèixer el públic al qual va destinada la publicació.
  • Tenir aptituds financeres per gestionar pressupostos.
  • Posseir coneixements d'informàtica.
  • Ser capaç de treballar amb terminis de temps i mantenir la calma sota pressió.
Si es treballa per a una publicació especialitzada, com ara una revista de viatges o una revista científica, cal estar al dia respecte de les tendències i avanços en el camp de l?especialització.

Els editors que treballen per a publicacions en línia és probable que necessitin tenir aptituds per a l?edició web i coneixements sobre les tecnologies i tendències en els medis socials.

Competències i habilitats d'un Editor

  • Analitza informació.
  • Aptitud per prendre decisions.
  • Aptituds per a la comunicació escrita.
  • Aptituds per a la gestió financera.
  • Aptituds per a la planificació.
  • Aptituds per al lideratge.
  • Aptituds per dirigir.
  • Assisteix a sessions públiques, conferències de premsa o fires.
  • Ben organitzador.
  • Capaç de dirigir a persones i recursos.
  • Capaç de mantenir-se al dia sobre els nous mitjans de comunicació.
  • Capaç de prestar atenció al detall.
  • Capaç de tractar des d'una altra perspectiva un tema, article o notícia.
  • Capaç de treballar amb un pressupost.
  • Capaç de treballar sota pressió.
  • Capaç de valorar què té un interès periodístic.
  • Capacitat per treballar durant moltes hores seguides.
  • Compromès.
  • Coneixement o interès per la matèria sobre la qual s'escriu.
  • Coneixement sobre el públic objectiu.
  • Coneixements en legislació en matèria de premsa.
  • Coneixements en qüestions relacionades amb els drets d'autor.
  • Coneixements sobre el sector editorial.
  • Curiós.
  • Estableix i manté bons contactes amb els mitjans.
  • Habilitat per a escriure en anglès.
  • Habilitat per al màrqueting.
  • Habilitat per als negocis.
  • Habilitats comunicatives.
  • Habilitats en autoedició.
  • Habilitats en informàtica.
  • Innovador.
  • Interès en els mitjans de comunicació.
  • Interessat en els temes d'actualitat.
  • Negocia contractes.
  • Se li acuden idees noves i creatives.
  • Treballa en un mitjà de comunicació.
  • Treballa sota pressió per complir amb terminis d'entrega ajustats.