Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Director de logística?

Els directors o directores de logística són els responsables de gestionar la cadena de subministrament. S'encarreguen de coordinar i supervisar la producció, l'emmagatzematge, la distribució i el transport de materials i productes. 

Aquests professionals controlen de principi a fi tots els processos que intervenen en el cicle de vida d'un producte. Per això, desenvolupen una funció clau en el rendiment global i la sostenibilitat de l'organització.

El director o directora de logística tracta de garantir la demanda en les millors condicions de servei, qualitat i cost i assegura que els processos productius siguin fluids i eficaços. Per tant, també treballen a reduir els costos i optimitzar els terminis de lliurament i els recursos derivats de les diferents activitats.

La globalització, l'auge del comerç electrònic i la internacionalització de les empreses han generat un alta demanda d'aquest perfil professional en el mercat de treball. Així doncs, es tracta d'una ocupació amb perspectives de futur en qualsevol sector en el qual es requereixin serveis logístics.

Funcions d'un Director de logística

  • Coordinar i supervisar tots els processos de la cadena de subministrament.
  • Gestionar la logística interna i externa.
  • Controlar i realitzar un seguiment de l'estoc a través de sistemes de magatzematge.
  • Liderar i supervisar equips de treball.
  • Seleccionar els millors proveïdors en termes de qualitat i eficàcia.
  • Supervisar la preparació de comandes.
  • Planificar i monitorar la distribució i el transport de comandes.
  • Optimitzar el rendiment de les operacions amb l'objectiu de reduir costos i temps de producció o distribució.
  • Utilitzar programes específics de control logístic.
  • Adoptar les tecnologies necessàries per a optimitzar les activitats logístiques.
  • Coordinar les entrades i sortides de materials o productes en el magatzem.
  • Comprovar que la mercaderia adquirida compleixi els requisits de qualitat.
  • Negociar i atendre proveïdors, clients, fabricants i distribuïdors.
  • Gestionar les devolucions i els serveis postvenda.

Perfil professional d'un Director de logística

Interessos

Les persones que exerceixen com a director de logística solen tenir els següents interessos:

  • Planificar estratègicament la logística d'una empresa.
  • Supervisar totes les fases que intervenen en la cadena de subministrament.
  • Millorar l'eficàcia del flux de treball.
  • Garantir que es compleixin els objectius establerts en el temps i la qualitat acordats.
  • Treballar amb diferents equips de treball de manera transversal.

Competències

Les competències tècniques recomanades per a treballar com a director de logística són:

  • Habilitats de negociació.
  • Habilitats de comunicació.
  • Domini d'idiomes.
  • Direcció i gestió d'equips.
  • Maneig de programari específic de logística.
  • Coneixements en comerç exterior.
  • Coneixements matemàtics.
  • Coneixements relatius a normatives de transport, exportació, residus o seguretat.

A més, és convenient que aquests professionals tinguin les següents competències transversals:

  • Lideratge.
  • Planificació i organització.
  • Anàlisi i resolució de problemes.
  • Visió estratègica.
  • Pensament crític.
  • Orientació a l'assoliment.
  • Presa de decisions.
  • Comprensió i expressió escrita.

Trets de personalitat

Els aspectes de personalitat que caracteritzen a aquests professionals són:

  • Responsabilitat.
  • Tolerància a l'estrès.
  • proactivitat.
  • Meticulositat.
  • Fermesa.
  • Perseverança.
  • Prudència.
  • Objectivitat.

Professions relacionades