Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què és un Director d'estudis de mercat?
Els directors d'estudis de mercat coordinen projectes per recopilar, analitzar, interpretar i presentar informació, amb la finalitat d'estudiar el mercat d'un nou producte o servei, per exemple. Pot participar en l'organització d'enquestes o sondejos d'opinió, així com en l'anàlisi de les estadístiques o el contacte amb els clients.
Funcions d'un Director d'estudis de mercat
Els directors d’estudis de mercat coordinen la recopilació, l’anàlisi, la interpretació i la presentació d'informació sobre les necessitats i tendències d'una comunitat.
Normalment treballen per a una empresa que fabrica articles per vendre al públic, i la seva investigació pot incloure l’anàlisi de:
Quan els resultats dels projectes han estat aplegats, el director d’estudis de mercat ha de redactar un informe. Poden ajudar a un director de comptes sènior per fer la presentació final de les principals conclusions i recomanacions al client.
Els directors d’estudis de mercat que fan estudis de mercat per a empreses del món de la indústria realitzen estudis diferents dels requerits pels estudis de mercats dirigits als consumidors. Tot i que hi ha empreses especialitzades en els estudis de mercat industrials, la naturalesa altament tècnica dels productes industrials fa que amb freqüència l’empresa utilitzi analistes propis per a la realització de l’estudi de mercat.
Hi ha més èmfasi en el contacte personal a l’hora d’avaluar la reacció dels clients, amb un debat profund sobre els nivells actuals de qualitat i rendiment. Molts dels resultats no poden expressar-se utilitzant informació estadística, ja que resulten massa subjectius.
Altres tipus d’estudi de mercat es duen a terme mitjançant la utilització de les enquestes d’opinió, que cobreixen una àmplia gamma de temes, des d’opinions sobre política o economia i tendències de vot, fins al grau de suport a la família real, per exemple.
Els governs centrals i regionals a vegades utilitzen estudis de mercat per esbrinar l’opinió de la gent sobre temes com ara les polítiques de medi ambient o propostes de planificació.
Normalment treballen per a una empresa que fabrica articles per vendre al públic, i la seva investigació pot incloure l’anàlisi de:
- Les tendències actuals.
- El rendiment dels principals competidors.
- L’opinió pública sobre un nou producte.
- L’efectivitat de la publicitat actual.
- La metodologia de recollida de dades.
- El nombre i tipus de persones que són objecte de la investigació.
- El temps necessari per a la realització del projecte.
- L’estimació dels costos de totes les parts del projecte.
- Formar i seleccionar els entrevistadors.
- Dissenyar els qüestionaris.
- Mantenir-se en contacte amb el client.
- Estar en contacte amb els analistes de l’estudi de mercat per a la realització de l’anàlisi estadística de les dades.
Quan els resultats dels projectes han estat aplegats, el director d’estudis de mercat ha de redactar un informe. Poden ajudar a un director de comptes sènior per fer la presentació final de les principals conclusions i recomanacions al client.
Els directors d’estudis de mercat que fan estudis de mercat per a empreses del món de la indústria realitzen estudis diferents dels requerits pels estudis de mercats dirigits als consumidors. Tot i que hi ha empreses especialitzades en els estudis de mercat industrials, la naturalesa altament tècnica dels productes industrials fa que amb freqüència l’empresa utilitzi analistes propis per a la realització de l’estudi de mercat.
Hi ha més èmfasi en el contacte personal a l’hora d’avaluar la reacció dels clients, amb un debat profund sobre els nivells actuals de qualitat i rendiment. Molts dels resultats no poden expressar-se utilitzant informació estadística, ja que resulten massa subjectius.
Altres tipus d’estudi de mercat es duen a terme mitjançant la utilització de les enquestes d’opinió, que cobreixen una àmplia gamma de temes, des d’opinions sobre política o economia i tendències de vot, fins al grau de suport a la família real, per exemple.
Els governs centrals i regionals a vegades utilitzen estudis de mercat per esbrinar l’opinió de la gent sobre temes com ara les polítiques de medi ambient o propostes de planificació.
Perfil professional d'un Director d'estudis de mercat
El director d’estudis de mercat ha de ser capaç de:
- Investigar, planificar i gestionar projectes.
- Realitzar un seguiment dels pressupostos.
- Analitzar i interpretar la informació de l’estudi de mercat.
- Posseir habilitats interpersonals per al procés de presa de decisions.
- Donar prioritat a les tasques.
- Persuadir la gent.
- Treballar sota pressió per complir amb terminis de temps ajustats.
- Excel·lents habilitats d’organització.
- Confiança i capacitat de recuperació.
- Bones habilitats de comunicació, tant escrites com orals.
- Automotivació.
- Habilitats interpersonals i de treball en equip.
- Habilitats de TIC.
Competències i habilitats d'un Director d'estudis de mercat
- Aptituds per a la comunicació verbal i escrita.
- Aptituds per a la gestió de projectes.
- Capaç d'analitzar informació.
- Capaç de treballar amb un pressupost.
- Capaç de treballar sota pressió.
- Capaç d'entaular bones relacions amb la gent.
- Capacitat per a treballar en equip.
- Capacitat per prioritzar tasques.
- Capacitats organitzatives.
- Dirigeix investigació mitjançant debats de grup, entrevistes en profunditat.
- Elabora propostes per a clients.
- Elabora qüestionaris.
- Emprenedor.
- Escull els entrevistadors.
- Estableix i manté bones relacions amb clients i usuaris.
- Habilitat per influir.
- Habilitats en informàtica.
- Habilitats interpersonals.
- Manté informats els clients sobre el progrés del seu treball.
- Persuasiu.
- Planifica i coordina projectes.
- Presenta informes per mostrar els resultats de les seves investigacions.
- Resistent.
- Segur.