Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Director de comunicació?

Un director o directora de comunicació o dircom és el responsable de definir i gestionar l'estratègia de comunicació d'una empresa amb la finalitat de transmetre els seus valors i de reforçar la imatge de marca.

Els dircom normalment tenen al seu càrrec un equip tècnic especialitzat per a dur a terme les accions concretes de comunicació interna i externa.

Per a desenvolupar correctament les seves funcions aquest professional té en compte l'organització empresarial, el sector en el qual opera l'empresa, els possibles competidors i la imatge que es vol presentar de l'organització.

Funcions d'un Director de comunicació

Depenent de les característiques de l'empresa per a la qual treballi, algunes de les funcions d'un dircom poden ser:

  • Analitzar la imatge i el posicionament de l'organització.
  • Generar espais de treball multidisciplinaris per a crear projectes de comunicació adaptats a les necessitats i objectius de l'empresa.
  • Coordinar als membres de l'àrea de comunicació de la companyia.
  • Realitzar la creació i disseny de campanyes de comunicació.
  • Planificar el full de ruta de totes les accions concretes tenint en compte la freqüència requerida en cada cas (setmanal, mensual, anual…).
  • Avaluar l'impacte de les accions planificades i proposar els canvis d'estratègia que es requereixin.
  • Establir les vies de comunicació empresarial interna amb els diferents treballadors o equips de treball.
  • Definir indicadors d'impacte i seguiment de les estratègies de comunicació dissenyades.
  • Desenvolupar bons contactes amb mitjans de comunicació, amb la finalitat de visibilitzar l'empresa i la seva activitat.

Perfil professional d'un Director de comunicació

Interessos

Les persones que exerceixen com a director de comunicació solen tenir els següents interessos:

  • Coordinar projectes de comunicació empresarial.
  • Gestionar equips multidisciplinaris en àrees de comunicació d'una empresa.
  • Avaluar projectes de comunicació corporativa.
  • Implementar mètodes de comunicació interna per a impulsar l'activitat empresarial.

Competències

Un director de comunicació ha de comptar amb diferents habilitats, competències tècniques i coneixements:

  • Capacitat d'analitzar i avaluar l'impacte de les accions realitzades.
  • Coneixement avançat de tècniques de SEO i SEM.
  • Domini de Google Analytics.
  • Correcció ortogràfica i gramatical.
  • Coneixement de tècniques de recerca de mercats.
  • Domini de tècniques i programes informàtics per a la gestió d'equips i tasques.
  • Capacitat per a dissenyar calendaris i planificacions adaptats a les necessitats de comunicació empresarial.
  • Coneixement avançat de gestió de xarxes socials i community management.
  • Nivell avançat d'anglès.
  • Gran coneixement del sector en el qual opera l'empresa.
  • Habilitats de comunicació.

Tingues en compte que la majoria d'ofertes de feina de director o directora de comunicació exigeixen experiència de diversos anys com a membre de l'àrea de comunicació d'una empresa.

A més, és convenient que els directors de comunicació posseeixin les següents competències transversals:

  • Presa de decisions
  • Planificació i organització
  • Lideratge
  • Visió estratègica
  • Treball en equip
  • Competència digital
  • Coneixement de llengua(s) estrangera(s)

Trets de personalitat

D'altra banda, els aspectes de personalitat que caracteritzen a aquests professionals són:
  • Disciplina
  • Dinamisme
  • Fermesa
  • Creativitat
  • Tolerància a l'estrès
  • Assertivitat

Professions relacionades