Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Director de centres d'esport i oci?

Els directors de centres d'esport i oci s'encarreguen tant de l'administració rutinària del centre, com de l'organització i el desenvolupament d'activitats esportives.

Funcions d'un Director de centres d'esport i oci

Els directors de centres d’esport i oci són responsables del bon funcionament de centres d’esports i activitats esportives. La majoria de centres esportius disposen d’instal·lacions esportives tant a l’aire lliure com a cobert. Els grans centres poden tenir piscines, centres esportius, gimnasos, bars i zones dedicades a la restauració.
  • Les responsabilitats dels directors d’aquesta mena de centres són:
  • La planificació financera i el control pressupostari.
  • La planificació de l'ús de l’espai i els equipaments per a diferents grups d’usuaris.
  • La selecció i contractació de personal.
  • La supervisió del personal.
  • La divulgació d'informació sobre qüestions de salut i seguretat.
  • El manteniment de les instal·lacions i el centre.
  • La promoció d’esdeveniments esportius i competicions.
  • La promoció del centre a clients potencials.
  • La restauració i gestió de les instal·lacions del centre.
  • Garantir el bon funcionament diari del centre.

Perfil professional d'un Director de centres d'esport i oci

Els directors de centres d'esports i oci han de tenir:
  • Unes habilitats interpersonals i de comunicació excel·lents, capacitat d'escoltar, entendre i respondre a les necessitats i preocupacions dels seus treballadors, per poder construir i desenvolupar el seu equip amb màxima eficàcia.
  • Capacitat d’organització per a la gestió dels recursos humans i físics.
  • Unes bones habilitats escrites.
  • Grans habilitats per a la gestió del temps.
  • Una bona presència i habilitats de negociació.
  • Habilitats numèriques bàsiques.
  • Coneixements bàsics dels sistemes de tecnologia de la informació i aptitud per treballar per compte propi.
Així mateix, han de tenir capacitat per:
  • Analitzar els problemes i ser objectius a l’hora de prendre decisions ràpides.
  • Pensar estratègicament, amb una perspectiva àmplia, tenint en compte els possibles efectes de les seves decisions a llarg termini.
  • Delegar, cosa que augmentarà la confiança, la motivació i el sentit de la responsabilitat i la participació dels altres.
  • Respondre i gestionar canvis en el funcionament del centre. Han de ser flexibles i adaptables, i acceptar la possibilitat de revisar els plans de treball quan sigui necessari.
  • Marcar-se metes personals i en matèria d’organització, establir prioritats a les distintes tasques i treballar sota terminis.
  • Elaborar i gestionar pressupostos.
  • Comprendre informes financers i, de vegades, redactar-ne.

Competències i habilitats d'un Director de centres d'esport i oci

  • Actitud positiva.
  • Anima i motiva els altres.
  • Aptitud per prendre decisions.
  • Aptituds per a la gestió de canvis.
  • Aptituds per a la gestió financera.
  • Aptituds per a la planificació.
  • Aptituds per a l'escolta.
  • Aptituds per delegar.
  • Aptituds per gestionar pressupostos.
  • Aptituds per treballar en el servei al client.
  • Brega amb problemes i atén reclamacions o consultes.
  • Capaç de donar informació.
  • Capaç de pensar estratègicament.
  • Capaç de prendre la iniciativa.
  • Capaç de respectar a persones de tots els orígens.
  • Capaç de respondre amb rapidesa en situacions d'emergència.
  • Capacitat d'anàlisi.
  • Capacitat de tenir feedback actuant.
  • Capacitat per a treballar en equip.
  • Capacitats organitzatives.
  • Col·labora en la realització de plans de màrqueting.
  • Comprensió del cos humà i els efectes de l'exercici físic.
  • Disposat a treballar amb diversos tipus de persones.
  • Disposat a treballar les nits i en cap de setmana.
  • Enfocament flexible.
  • Enfocament pràctic.
  • Entusiasta.
  • Flexible.
  • Habilitat per a conduir.
  • Habilitat per a crear equips.
  • Habilitat per a l'observació.
  • Habilitat per a motivar.
  • Habilitat per parlar per telèfon.
  • Habilitat per resoldre problemes.
  • Habilitats comunicatives.
  • Habilitats en informàtica.
  • Habilitats interpersonals.
  • Implicat en planejament estratègic.
  • Pacient.
  • Porta a terme valoracions dels empleats.
  • Presta una atenció especial a la normativa en seguretat i salut.
  • Realitza i supervisa pressupostos.
  • Responsable de contractar personal.
  • Treballa en un gimnàs o centre d'oci.