Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què és un Director de centres d'esport i oci?
Els directors de centres d'esport i oci s'encarreguen tant de l'administració rutinària del centre, com de l'organització i el desenvolupament d'activitats esportives.
Funcions d'un Director de centres d'esport i oci
Els directors de centres d’esport i oci són responsables del bon funcionament de centres d’esports i activitats esportives. La majoria de centres esportius disposen d’instal·lacions esportives tant a l’aire lliure com a cobert. Els grans centres poden tenir piscines, centres esportius, gimnasos, bars i zones dedicades a la restauració.
- Les responsabilitats dels directors d’aquesta mena de centres són:
- La planificació financera i el control pressupostari.
- La planificació de l'ús de l’espai i els equipaments per a diferents grups d’usuaris.
- La selecció i contractació de personal.
- La supervisió del personal.
- La divulgació d'informació sobre qüestions de salut i seguretat.
- El manteniment de les instal·lacions i el centre.
- La promoció d’esdeveniments esportius i competicions.
- La promoció del centre a clients potencials.
- La restauració i gestió de les instal·lacions del centre.
- Garantir el bon funcionament diari del centre.
Perfil professional d'un Director de centres d'esport i oci
Els directors de centres d'esports i oci han de tenir:
- Unes habilitats interpersonals i de comunicació excel·lents, capacitat d'escoltar, entendre i respondre a les necessitats i preocupacions dels seus treballadors, per poder construir i desenvolupar el seu equip amb màxima eficàcia.
- Capacitat d’organització per a la gestió dels recursos humans i físics.
- Unes bones habilitats escrites.
- Grans habilitats per a la gestió del temps.
- Una bona presència i habilitats de negociació.
- Habilitats numèriques bàsiques.
- Coneixements bàsics dels sistemes de tecnologia de la informació i aptitud per treballar per compte propi.
- Analitzar els problemes i ser objectius a l’hora de prendre decisions ràpides.
- Pensar estratègicament, amb una perspectiva àmplia, tenint en compte els possibles efectes de les seves decisions a llarg termini.
- Delegar, cosa que augmentarà la confiança, la motivació i el sentit de la responsabilitat i la participació dels altres.
- Respondre i gestionar canvis en el funcionament del centre. Han de ser flexibles i adaptables, i acceptar la possibilitat de revisar els plans de treball quan sigui necessari.
- Marcar-se metes personals i en matèria d’organització, establir prioritats a les distintes tasques i treballar sota terminis.
- Elaborar i gestionar pressupostos.
- Comprendre informes financers i, de vegades, redactar-ne.
Competències i habilitats d'un Director de centres d'esport i oci
- Actitud positiva.
- Anima i motiva els altres.
- Aptitud per prendre decisions.
- Aptituds per a la gestió de canvis.
- Aptituds per a la gestió financera.
- Aptituds per a la planificació.
- Aptituds per a l'escolta.
- Aptituds per delegar.
- Aptituds per gestionar pressupostos.
- Aptituds per treballar en el servei al client.
- Brega amb problemes i atén reclamacions o consultes.
- Capaç de donar informació.
- Capaç de pensar estratègicament.
- Capaç de prendre la iniciativa.
- Capaç de respectar a persones de tots els orígens.
- Capaç de respondre amb rapidesa en situacions d'emergència.
- Capacitat d'anàlisi.
- Capacitat de tenir feedback actuant.
- Capacitat per a treballar en equip.
- Capacitats organitzatives.
- Col·labora en la realització de plans de màrqueting.
- Comprensió del cos humà i els efectes de l'exercici físic.
- Disposat a treballar amb diversos tipus de persones.
- Disposat a treballar les nits i en cap de setmana.
- Enfocament flexible.
- Enfocament pràctic.
- Entusiasta.
- Flexible.
- Habilitat per a conduir.
- Habilitat per a crear equips.
- Habilitat per a l'observació.
- Habilitat per a motivar.
- Habilitat per parlar per telèfon.
- Habilitat per resoldre problemes.
- Habilitats comunicatives.
- Habilitats en informàtica.
- Habilitats interpersonals.
- Implicat en planejament estratègic.
- Pacient.
- Porta a terme valoracions dels empleats.
- Presta una atenció especial a la normativa en seguretat i salut.
- Realitza i supervisa pressupostos.
- Responsable de contractar personal.
- Treballa en un gimnàs o centre d'oci.