Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Director d'agència de viatges?

Un director o una directora d'agència de viatges és la persona encarregada de gestionar i dirigir una empresa d'organització de serveis turístics.

Gran part de la seva feina consisteix a coordinar i dirigir l'equip d'empleats de l'agència. També dissenyen paquets de viatges i planifiquen les accions de màrqueting per comercialitzar aquests viatges.

A més, s'encarreguen de supervisar la rendibilitat de l'empresa tenint en compte les dades financeres i els resultats econòmics obtinguts.

Funcions d'un Director d'agència de viatges

Les funcions d'una directora d'una agència de viatges són:
  • Coordinar els diferents departaments de l'empresa.
  • Dissenyar nous paquets de viatges adaptats a les últimes tendències turístiques.
  • Dissenyar i executar estratègies de màrqueting per promocionar serveis turístics.
  • Proposar polítiques comercials i supervisar les vendes.
  • Supervisar la imatge de l'oficina física i participar en l'elecció d'elements decoratius i publicitaris, així com del mobiliari.
  • Elaborar pressupostos.
  • Controlar les despeses i ingressos de l'agència.
  • Controlar el compliment d'objectius comercials.
  • Supervisar la selecció, contractació, formació i acompliment dels empleats.
  • Aclarir dubtes relatius a tarifes, rutes, circuits, transport i polítiques de reserva als agents de viatges.
  • Atendre les possibles incidències en les contractacions de paquets o viatges.
  • Assegurar el compliment de la normativa relacionada amb els serveis turístics.

Perfil professional d'un Director d'agència de viatges

Interessos

Les persones que exerceixen com a director d'agència de viatges solen tenir els interessos següents:

  • Idear nous paquets de viatges i serveis turístics.
  • Liderar equips i responsabilitzar-se de la seva formació i desenvolupament.
  • Treballar amb altres professionals del sector turístic.

Competències

Un director d'una agència de viatges ha de comptar amb diferents habilitats, coneixements i capacitats tècniques:

  • Habilitats directives.
  • Coneixements de comptabilitat i finances.
  • Habilitats comercials i tècniques de vendes.
  • Capacitat d'organització de l'equip.
  • Tècniques de màrqueting.
  • Coneixement detallat de l'operativa i estructura d'agències de viatge tant físiques com online (OTA).
  • Habilitats de gestió emocional.
  • Coneixement detallat sobre viatges i paquets de serveis turístics.
  • Capacitat de recerca i comparació a internet relacionada amb l'oferta de viatges turístics.
  • Capacitat d'analitzar i avaluar l'impacte de les accions realitzades.

A més, és convenient posseir les competències transversals següents:

  • Orientació a l'assoliment.
  • Lideratge.
  • Visió estratègica.
  • Planificació i organització.
  • Anàlisi i resolució de problemes.
  • Autonomia.
  • Coneixement de llengües estrangeres.

Trets de personalitat

D'altra banda, els aspectes de personalitat que caracteritzen aquests professionals són:

  • Proactivitat.
  • Dinamisme.
  • Perseverança.
  • Responsabilitat.
  • Compromís.
  • Tolerància a l'estrès.

Professions relacionades