Què és un Director d'agència de viatges?
Un director o una directora d'agència de viatges és la persona encarregada de gestionar i dirigir una empresa d'organització de serveis turístics.
Gran part de la seva feina consisteix a coordinar i dirigir l'equip d'empleats de l'agència. També dissenyen paquets de viatges i planifiquen les accions de màrqueting per comercialitzar aquests viatges.
A més, s'encarreguen de supervisar la rendibilitat de l'empresa tenint en compte les dades financeres i els resultats econòmics obtinguts.
Funcions d'un Director d'agència de viatges
- Coordinar els diferents departaments de l'empresa.
- Dissenyar nous paquets de viatges adaptats a les últimes tendències turístiques.
- Dissenyar i executar estratègies de màrqueting per promocionar serveis turístics.
- Proposar polítiques comercials i supervisar les vendes.
- Supervisar la imatge de l'oficina física i participar en l'elecció d'elements decoratius i publicitaris, així com del mobiliari.
- Elaborar pressupostos.
- Controlar les despeses i ingressos de l'agència.
- Controlar el compliment d'objectius comercials.
- Supervisar la selecció, contractació, formació i acompliment dels empleats.
- Aclarir dubtes relatius a tarifes, rutes, circuits, transport i polítiques de reserva als agents de viatges.
- Atendre les possibles incidències en les contractacions de paquets o viatges.
- Assegurar el compliment de la normativa relacionada amb els serveis turístics.
Perfil professional d'un Director d'agència de viatges
Interessos
Les persones que exerceixen com a director d'agència de viatges solen tenir els interessos següents:
- Idear nous paquets de viatges i serveis turístics.
- Liderar equips i responsabilitzar-se de la seva formació i desenvolupament.
- Treballar amb altres professionals del sector turístic.
Competències
Un director d'una agència de viatges ha de comptar amb diferents habilitats, coneixements i capacitats tècniques:
- Habilitats directives.
- Coneixements de comptabilitat i finances.
- Habilitats comercials i tècniques de vendes.
- Capacitat d'organització de l'equip.
- Tècniques de màrqueting.
- Coneixement detallat de l'operativa i estructura d'agències de viatge tant físiques com online (OTA).
- Habilitats de gestió emocional.
- Coneixement detallat sobre viatges i paquets de serveis turístics.
- Capacitat de recerca i comparació a internet relacionada amb l'oferta de viatges turístics.
- Capacitat d'analitzar i avaluar l'impacte de les accions realitzades.
A més, és convenient posseir les competències transversals següents:
- Orientació a l'assoliment.
- Lideratge.
- Visió estratègica.
- Planificació i organització.
- Anàlisi i resolució de problemes.
- Autonomia.
- Coneixement de llengües estrangeres.
Trets de personalitat
D'altra banda, els aspectes de personalitat que caracteritzen aquests professionals són:
- Proactivitat.
- Dinamisme.
- Perseverança.
- Responsabilitat.
- Compromís.
- Tolerància a l'estrès.