Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Creatiu publicitari?

Els creatius publicitaris són responsables de l'aspecte general dels anuncis publicitaris, que apareixen a Internet, als mitjans tecnològics d'última generació, a la televisió, a revistes o en cartells publicitaris, per exemple. Treballen en estreta col·laboració amb redactors creatius per produir missatges publicitaris creatius, atractius i eficaços.

Funcions d'un Creatiu publicitari

Els creatius publicitaris són responsables de l'aparició i la presentació de material publicitari imprès, a Internet i anuncis de publicitat interactiva i de televisió.
La seva feina consisteix a pensar idees noves i creatives per a diferents tipus de publicitat. Poden treballar solament en una àrea, per exemple, en publicitat en pàgines d'Internet de xarxes socials. La seva especialització depèn del tipus d’agència per a la qual treballen, així com de les necessitats del client.

L’equip creatiu, és a dir, el creatiu i el redactor creatiu, treballa a partir d’unes directrius subministrades pel client o un planificador estratègic a la seva agència. L’informe proporcionat els dóna informació sobre el producte, servei o marca que el client vol promocionar, així com sobre el públic objectiu de la campanya.

El creatiu publicitari ha de produir una sèrie de possibles idees de publicitat, que inclouen il·lustracions, mitjançant un esbós conegut com a storyboard. Una vegada aprovada pel client, el creatiu transforma la idea general en l’anunci final.

En l’elaboració d’un anunci, l’equip creatiu ha de pensar en el contingut, que inclou títols, lemes, text i il·lustracions. També decideix l’aparença visual, que es veu influïda per factors com ara l'ús de l’espai, el color, els gràfics, el tipus de lletra (tipografia) i l’animació.

Tot i que el disseny ha de ser interessant, emocionant i atractiu, l’equip creatiu ha de tenir en compte que el seu objectiu principal és vendre un producte i fer arribar un missatge.

De vegades, els creatius publicitaris s'encarreguen de produir els gràfics ells mateixos, però sovint seleccionen artistes especialitzats (guionistes gràfics i dibuixants). Aquesta tasca pot implicar l’anàlisi de books de dibuixos, fotografies i dissenys gràfics.

Alguns creatius publicitaris dissenyen una àmplia varietat de material imprès, incloent-hi cartells, fullets, envasos i material d’exhibició.

Hi ha creatius publicitaris que treballen en anuncis de televisió i d'Internet. De vegades seleccionen un director de cine o una productora després d’haver estudiat o les seves bobines (treballs). Pot ser que hagin d’escollir actors, actrius i localitzacions, així com bandes sonores.

Els creatius publicitaris assisteixen a totes les reunions de producció i supervisen la filmació i edició de cine i bandes sonores. De vegades treballen amb agències que proporcionen efectes especials o imatges generades per ordinador i material d'animació.

Perfil professional d'un Creatiu publicitari

Per ser creatiu publicitari cal:
  • Posseir una gran creativitat i imaginació.
  • Tenir coneixements de cultura artística i popular, com a font d'inspiració.
  • Tenir coneixements de disseny gràfic, informàtica, fotografia i nous mitjans de comunicació.
  • Ser capaç de treballar sota pressió.
  • Posseir habilitats comunicatives i per treballar en equip.
  • Tenir capacitat organitzativa i capacitat per treballar amb terminis de lliurament molt ajustats.
  • Tenir confiança en si mateix.
  • Tenir sentit de l'humor.
  • Ser capaç de treballar amb un pressupost limitat.
  • Ser observador i mostrar capacitat de prestar atenció als detalls.

Competències i habilitats d'un Creatiu publicitari

  • Ben organitzador.
  • Capaç de prestar atenció al detall.
  • Capaç de treballar amb un pressupost.
  • Capaç de treballar amb venciments.
  • Capaç de treballar sota pressió.
  • Capacitat per a treballar en equip.
  • Coneixements d'art i de cultura popular.
  • Coneixements de disseny gràfic, informàtica, fotografia i nous mitjans de comunicació.
  • Creatiu.
  • Dissenya una àmplia varietat de materials.
  • Escull altres artistes observant mostres de la seva feina.
  • Habilitats comunicatives.
  • Imaginatiu.
  • Observador.
  • Pren decisions sobre com utilitzar imatges, l'espai, el color i l'estil.
  • Responsable de l'estil general de la publicitat.
  • Se li acuden idees noves i creatives.
  • Segur.
  • Sentit de l'humor.
  • Treballa estretament amb redactors creatius.