Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què és un Content Manager?
El Content Manager, també anomenat gestor de continguts, és el responsable de definir, planificar i coordinar l'estratègia de continguts digitals d'una empresa.
Aquest professional s'encarrega d'elaborar el pla de continguts tenint en compte el posicionament SEO. En aquest pla s'especifica el púbic objectiu, els temes a tractar, l'estil i els formats que s'utilitzaran i els canals en els quals es distribuiran.
Normalment, un Content Manager defineix els objectius de l'estratègia global de continguts i els trasllada a un equip de redacció intern o extern per a dur a terme el disseny, la creació i l'edició de continguts d'interès d'acord amb els objectius de l'empresa i a la seva audiència.
Aquest perfil situat entre el màrqueting i la comunicació és cada vegada més necessari en empreses o organitzacions amb presència online, ja que avalua la coherència editorial, analitza l'eficàcia dels continguts, proposa noves maneres de crear engagement i realitza el seguiment i anàlisi dels continguts per a posicionar-se en Internet.
Aquest professional s'encarrega d'elaborar el pla de continguts tenint en compte el posicionament SEO. En aquest pla s'especifica el púbic objectiu, els temes a tractar, l'estil i els formats que s'utilitzaran i els canals en els quals es distribuiran.
Normalment, un Content Manager defineix els objectius de l'estratègia global de continguts i els trasllada a un equip de redacció intern o extern per a dur a terme el disseny, la creació i l'edició de continguts d'interès d'acord amb els objectius de l'empresa i a la seva audiència.
Aquest perfil situat entre el màrqueting i la comunicació és cada vegada més necessari en empreses o organitzacions amb presència online, ja que avalua la coherència editorial, analitza l'eficàcia dels continguts, proposa noves maneres de crear engagement i realitza el seguiment i anàlisi dels continguts per a posicionar-se en Internet.
Funcions d'un Content Manager
- Dissenyar i desenvolupar una estratègia global de continguts per a una empresa.
- Definir uns objectius mesurables a aconseguir amb l'estratègia de continguts.
- Elaborar un pla de continguts flexible.
- Coordinar a l'equip de redactors interns i externs.
- Col·laborar amb el personal de l'àrea de màrqueting.
- Optimitzar els continguts per a aconseguir un bon posicionament SEO.
- Garantir que els continguts generin informació de valor per al públic objectiu estiguin alineats amb els valors de l'organització.
- Monitorar, analitzar i avaluar l'estratègia de continguts.
- Establir un calendari de publicacions.
- Supervisar els continguts a publicar.
- Emprar eines d'analítica web.
- Analitzar qualitativa i quantitativament els resultats de l'estratègia per a determinar la seva efectivitat.
Perfil professional d'un Content Manager
Interessos
Les persones que treballen com Content Manager acostumen a tenir els següents interessos:- Desenvolupar continguts creatius i de qualitat per a ajudar al creixement de l'empresa.
- Crear estratègies de màrqueting de continguts.
- Aportar contingut de valor a l'audiència d'acord amb els interessos, valors i objectius de l'organització.
- Augmentar les conversions i millorar el posicionament de l'empresa en Internet.
Competències
Les competències tècniques recomanades per a treballar com Content Manager són:- Domini de sistemes de gestió de contingut (CMS).
- Maneig d'eines d'analítica web.
- Coneixements en copywriting.
- Coneixements en llenguatge HTML.
- Disseny i monitoratge d'estratègies de continguts digitals.
- Maneig dels diferents canals i plataformes de comunicació en línia.
- Competència digital.
- Comprensió i expressió escrita.
- Adaptació i flexibilitat.
- Escolta activa.
- Orientació al client.
- Visió estratègica.
- Disseny i gestió de projectes.
- Planificació i organització.
- Aprenentatge permanent.
Trets de personalitat
Alguns aspectes de personalitat propis d'aquest perfil professional són:- Proactivitat.
- Autonomia.
- Meticulositat.
- Creativitat.
- Empatia.
- Entusiasme.
- Compromís.
- Constància.
- Curiositat.