Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Content Manager?

El Content Manager, també anomenat gestor de continguts, és el responsable de definir, planificar i coordinar l'estratègia de continguts digitals d'una empresa.

Aquest professional s'encarrega d'elaborar el pla de continguts tenint en compte el posicionament SEO. En aquest pla s'especifica el púbic objectiu, els temes a tractar, l'estil i els formats que s'utilitzaran i els canals en els quals es distribuiran.

Normalment, un Content Manager defineix els objectius de l'estratègia global de continguts i els trasllada a un equip de redacció intern o extern per a dur a terme el disseny, la creació i l'edició de continguts d'interès d'acord amb els objectius de l'empresa i a la seva audiència.

Aquest perfil situat entre el màrqueting i la comunicació és cada vegada més necessari en empreses o organitzacions amb presència online, ja que avalua la coherència editorial, analitza l'eficàcia dels continguts, proposa noves maneres de crear engagement i realitza el seguiment i anàlisi dels continguts per a posicionar-se en Internet.

Funcions d'un Content Manager

  • Dissenyar i desenvolupar una estratègia global de continguts per a una empresa.
  • Definir uns objectius mesurables a aconseguir amb l'estratègia de continguts.
  • Elaborar un pla de continguts flexible.
  • Coordinar a l'equip de redactors interns i externs.
  • Col·laborar amb el personal de l'àrea de màrqueting.
  • Optimitzar els continguts per a aconseguir un bon posicionament SEO.
  • Garantir que els continguts generin informació de valor per al públic objectiu estiguin alineats amb els valors de l'organització.
  • Monitorar, analitzar i avaluar l'estratègia de continguts.
  • Establir un calendari de publicacions.
  • Supervisar els continguts a publicar.
  • Emprar eines d'analítica web.
  • Analitzar qualitativa i quantitativament els resultats de l'estratègia per a determinar la seva efectivitat.

Perfil professional d'un Content Manager

Interessos

Les persones que treballen com Content Manager acostumen a tenir els següents interessos:
  • Desenvolupar continguts creatius i de qualitat per a ajudar al creixement de l'empresa.
  • Crear estratègies de màrqueting de continguts.
  • Aportar contingut de valor a l'audiència d'acord amb els interessos, valors i objectius de l'organització.
  • Augmentar les conversions i millorar el posicionament de l'empresa en Internet.

Competències

Les competències tècniques recomanades per a treballar com Content Manager són:
  • Domini de sistemes de gestió de contingut (CMS).
  • Maneig d'eines d'analítica web.
  • Coneixements en copywriting.
  • Coneixements en llenguatge HTML.
  • Disseny i monitoratge d'estratègies de continguts digitals.
  • Maneig dels diferents canals i plataformes de comunicació en línia.
Algunes de les competències transversals més rellevants per al desenvolupament d'aquesta professió són:
  • Competència digital.
  • Comprensió i expressió escrita.
  • Adaptació i flexibilitat.
  • Escolta activa.
  • Orientació al client.
  • Visió estratègica.
  • Disseny i gestió de projectes.
  • Planificació i organització.
  • Aprenentatge permanent.

Trets de personalitat

Alguns aspectes de personalitat propis d'aquest perfil professional són:
  • Proactivitat.
  • Autonomia.
  • Meticulositat.
  • Creativitat.
  • Empatia.
  • Entusiasme.
  • Compromís.
  • Constància.
  • Curiositat.

Professions relacionades