Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què és un Comerciant detallista?
Els comerciants detallistes decideixen quins productes han de tenir en estoc les botigues i supermercats. S'asseguren que hi hagi en estoc i exposades la varietat i quantitat adequades de productes, a fi de preveure la demanda, satisfer les necessitats dels clients i maximitzar els beneficis.
Funcions d'un Comerciant detallista
Els comerciants detallistes han d’assegurar-se que arriba a les botigues la varietat de productes apropiada i en el moment adient a fi d’obtenir les millors vendes per a la seva empresa. Les seves funcions varien depenent de l’empresa en la qual treballen, encara que en qualsevol cas han de treballar estretament amb encarregats de compres, encarregats de producció i proveïdors.
Treballar estretament amb els encarregats de compres permet a aquests professionals decidir quins productes han d’estar en estoc per a cada tipus i mida d’establiment. Atenent els comentaris i opinions de gerència i dels encarregats de producció de la botiga, obté informació sobre les reaccions dels clients als productes, la qual cosa pot ser utilitzada a l’hora de negociar amb proveïdors aspectes com el disseny d’embolcalls.
La informàtica ha influït sobre la tasca que desenvolupen els comerciants detallistes, i això va en augment. Així doncs, avui en dia hi ha mètodes complexos per controlar els patrons d’estoc o existències i de compra.
Moltes companyies utilitzen actualment sistemes de punt electrònic de venda que permeten accedir i analitzar la informació sobre vendes de qualsevol botiga de la companyia.
Aquesta informació serveix a comerciants detallistes, encarregats de producte i encarregats de compres a preveure vendes i beneficis, així com a elaborar pressupostos. Els comerciants detallistes poden haver de presentar els seus informes i recomanacions als sènior managers.
Els comerciants detallistes utilitzen aquesta informació juntament amb software de gestió de l’espai per crear plànols de les botigues. Així mateix, se serveixen de la informàtica per distribuir existències per les sucursals en les quantitats correctes i en la varietat adequada quant a mida, colors i tipus.
Aquests professionals han d’assegurar-se que preveuen l’espai adequat en cada botiga per satisfer la demanda dels productes, la qual pot variar en funció de la zona del país. Col·locar determinats productes al costat d’uns altres pot animar la gent a comprar més.
Encara que la major part d’aquesta feina es realitza en l'oficina, a vegades han de viatjar a botigues locals i de vegada en quan han de traslladar-se lluny de casa, per exemple amb ocasió de l’obertura d'una nova botiga.
Els comerciants detallistes també controlen regularment els ingressos per vendes. Així doncs, examinen cada setmana quins productes es venen millor i pitjor en cada botiga. En el cas dels que es venen millor, han d’assegurar-se que hi ha existències de sobres, i quant als que es venen pitjor, han d’intentar anular alguns i treballar amb els encarregats de compres i proveïdors per canviar l'ordre o bé traslladar estocs d'una sucursal a una altra.
Treballar estretament amb els encarregats de compres permet a aquests professionals decidir quins productes han d’estar en estoc per a cada tipus i mida d’establiment. Atenent els comentaris i opinions de gerència i dels encarregats de producció de la botiga, obté informació sobre les reaccions dels clients als productes, la qual cosa pot ser utilitzada a l’hora de negociar amb proveïdors aspectes com el disseny d’embolcalls.
La informàtica ha influït sobre la tasca que desenvolupen els comerciants detallistes, i això va en augment. Així doncs, avui en dia hi ha mètodes complexos per controlar els patrons d’estoc o existències i de compra.
Moltes companyies utilitzen actualment sistemes de punt electrònic de venda que permeten accedir i analitzar la informació sobre vendes de qualsevol botiga de la companyia.
Aquesta informació serveix a comerciants detallistes, encarregats de producte i encarregats de compres a preveure vendes i beneficis, així com a elaborar pressupostos. Els comerciants detallistes poden haver de presentar els seus informes i recomanacions als sènior managers.
Els comerciants detallistes utilitzen aquesta informació juntament amb software de gestió de l’espai per crear plànols de les botigues. Així mateix, se serveixen de la informàtica per distribuir existències per les sucursals en les quantitats correctes i en la varietat adequada quant a mida, colors i tipus.
Aquests professionals han d’assegurar-se que preveuen l’espai adequat en cada botiga per satisfer la demanda dels productes, la qual pot variar en funció de la zona del país. Col·locar determinats productes al costat d’uns altres pot animar la gent a comprar més.
Encara que la major part d’aquesta feina es realitza en l'oficina, a vegades han de viatjar a botigues locals i de vegada en quan han de traslladar-se lluny de casa, per exemple amb ocasió de l’obertura d'una nova botiga.
Els comerciants detallistes també controlen regularment els ingressos per vendes. Així doncs, examinen cada setmana quins productes es venen millor i pitjor en cada botiga. En el cas dels que es venen millor, han d’assegurar-se que hi ha existències de sobres, i quant als que es venen pitjor, han d’intentar anular alguns i treballar amb els encarregats de compres i proveïdors per canviar l'ordre o bé traslladar estocs d'una sucursal a una altra.
Perfil professional d'un Comerciant detallista
Per ser comerciant detallista, es necessita:
- Ser un comunicador eficaç.
- Que t’agradi treballar amb números i fulls de càlcul.
- Ser decidit, organitzat i segur d’un mateix.
- Saber planificar amb antelació i tenir en compte diversos factors.
- Ser creatiu i resolutiu.
- Pensar estratègicament.
- Treballar bé sota pressió.
- Planificar i prioritzar.
- Prestar atenció al detall.
- Una ment analítica i lògica.
- Habilitat per negociar.
- Coneixements de com funcionen els negocis.
- Coneixements de TIC.
- Habilitat per treballar en equip.
Competències i habilitats d'un Comerciant detallista
- Analitza informació de vendes anteriors.
- Aptituds per a la planificació.
- Capaç de pensar estratègicament.
- Capaç de prendre en consideració una àmplia varietat de factors.
- Capaç de prestar atenció al detall.
- Capaç de treballar sota pressió.
- Capacitat d'anàlisi.
- Capacitat per a treballar en equip.
- Capacitat per prioritzar tasques.
- Creatiu.
- Decideix la mida, el color i el tipus d'estoc a enviar a cada punt de venda.
- Elabora plànols d'ubicació per a botigues.
- Emprenedor.
- Habilitat per a la negociació.
- Habilitat per a la predicció.
- Habilitat per als negocis.
- Habilitat per resoldre problemes.
- Habilitats comunicatives.
- Habilitats en informàtica.
- Li agrada treballar amb números i fulls de càlcul.
- Organitzat.
- Realitza previsions de vendes i beneficis.
- Redacta informes per a alts executius.
- Resolutiu.
- S'assegura que hi ha en estoc la varietat de productes correcta i que els productes estan exposats.
- S'encarrega de la gestió pressupostària.
- Sensat.
- Supervisa el rendiment de les vendes.
- Treballa amb caps de botiga, compradors, gerents de producció i proveïdors.
- Utilitza sistemes informàtics.