Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què és un Comercial de serveis publicitaris?
Els comercials de serveis publicitaris venen espais publicitaris per a mitjans digitals i en línia, diaris, revistes i llocs a l'aire lliure. Alguns venen espais publicitaris a la ràdio i la televisió. Gran part de la seva feina es fa negociant per telèfon o cara a cara, directament amb els anunciants o amb les centrals de compra.
Funcions d'un Comercial de serveis publicitaris
Els comercials de serveis publicitaris són contractats per diaris, revistes i mitjans online/digitals, empreses de ràdio i televisió, proveïdors de motors de recerca, companyies de cartells a l’aire lliure, etc., nacionals, regionals i locals, per vendre espais i temps publicitaris. Els compradors d’espais publicitaris són membres de les empreses públiques o privades, o centrals de compra que treballen per a agències de publicitat.
Els treballs van des de la venda d’anuncis classificats en la premsa gratuïta fins a un treball més prestigiós i més ben pagat venent anuncis gràfics en mitjans de comunicació nacional i global, per exemple a la televisió o a llocs de xarxes socials populars. El treball varia en certa manera entre els diferents mitjans.
Els comercials de serveis publicitaris intenten captar nous clients, mantenen el contacte amb clients directes actuals i anteriors, així com amb centrals de compra, i negocien les condicions dels contractes. Tot això implica una gran quantitat de feina per telèfon i, en contractes grans, reunions cara a cara o presentacions.
Han de convèncer els potencials anunciants i centrals de compra que el seu mitjà particular arriba de la manera més eficaç a l’audiència objectiva, cosa que implica estar al dia amb la informació proporcionada pel seu propi departament d’estudi de mercat.
Els comercials que venen espai en els cartells en el metro de Madrid, per exemple, han de saber quantes persones és probable que passin al costat de diferents cartells anunciadors cada dia o setmana. Si el que venen és espai en una web de motor de recerca, han de disposar de xifres sobre el seu ús, i sobre quants usuaris entren a diferents llocs a través de ella.
Els comercials també s’han de mantenir al dia en noves tecnologies i cultura popular, sobretot si treballen en mitjans de comunicació digitals o nous.
Els comercials de serveis publicitaris poden aconsellar als clients sobre la mida, la durada i el disseny més adequats per a l’anuncio, i han de saber fer un càlcul ràpid dels costs.
Negocien el preu que cal pagar per l’espai o el temps, el nombre de vegades que l’anunci ha d’aparèixer, la seva posició al diari, revista o pàgina web, on es col·locaran cartells i durant quant de temps, o a quina hora del dia ha d’aparèixer a la ràdio o la televisió.
Els comercials de serveis publicitaris que treballen per a la ràdio local o diaris locals poden escriure ells mateixos l’anunci. Han de dedicar diàriament una part de la jornada a tràmits derivats de les vendes efectuades.
Tot i que el treball és sobretot de despatx, de vegades és necessari viatjar per la zona per entrevistar-se amb els clients. Els comercials han de complir objectius ambiciosos, cosa que sovint es tradueix a treballar més temps de l’habitual o a deshores.
Els treballs van des de la venda d’anuncis classificats en la premsa gratuïta fins a un treball més prestigiós i més ben pagat venent anuncis gràfics en mitjans de comunicació nacional i global, per exemple a la televisió o a llocs de xarxes socials populars. El treball varia en certa manera entre els diferents mitjans.
Els comercials de serveis publicitaris intenten captar nous clients, mantenen el contacte amb clients directes actuals i anteriors, així com amb centrals de compra, i negocien les condicions dels contractes. Tot això implica una gran quantitat de feina per telèfon i, en contractes grans, reunions cara a cara o presentacions.
Han de convèncer els potencials anunciants i centrals de compra que el seu mitjà particular arriba de la manera més eficaç a l’audiència objectiva, cosa que implica estar al dia amb la informació proporcionada pel seu propi departament d’estudi de mercat.
Els comercials que venen espai en els cartells en el metro de Madrid, per exemple, han de saber quantes persones és probable que passin al costat de diferents cartells anunciadors cada dia o setmana. Si el que venen és espai en una web de motor de recerca, han de disposar de xifres sobre el seu ús, i sobre quants usuaris entren a diferents llocs a través de ella.
Els comercials també s’han de mantenir al dia en noves tecnologies i cultura popular, sobretot si treballen en mitjans de comunicació digitals o nous.
Els comercials de serveis publicitaris poden aconsellar als clients sobre la mida, la durada i el disseny més adequats per a l’anuncio, i han de saber fer un càlcul ràpid dels costs.
Negocien el preu que cal pagar per l’espai o el temps, el nombre de vegades que l’anunci ha d’aparèixer, la seva posició al diari, revista o pàgina web, on es col·locaran cartells i durant quant de temps, o a quina hora del dia ha d’aparèixer a la ràdio o la televisió.
Els comercials de serveis publicitaris que treballen per a la ràdio local o diaris locals poden escriure ells mateixos l’anunci. Han de dedicar diàriament una part de la jornada a tràmits derivats de les vendes efectuades.
Tot i que el treball és sobretot de despatx, de vegades és necessari viatjar per la zona per entrevistar-se amb els clients. Els comercials han de complir objectius ambiciosos, cosa que sovint es tradueix a treballar més temps de l’habitual o a deshores.
Perfil professional d'un Comercial de serveis publicitaris
Per ser comercial de serveis publicitaris, cal complir amb els requisits següents:
- Ser extravertit i segur de si mateix.
- Ser eloqüent i entusiasta.
- Ser capaç de treballar sota pressió per complir els objectius.
- Ser autosuficient i tenir capacitat de recuperació.
- Ser capaç de fer-se amb tot tipus de persones en totes les situacions.
- Tenir automotivació i ganes de triomfar.
- Ser ben organitzat.
- Ser capaç d’encaixar els rebuigs, sense prendre'ls de manera personal.
- Uns dots excel·lents de persuasió i negociació, sobretot al telèfon.
- Dots per al treball en equip.
- Gran capacitat expositiva.
- Aptituds per a les tecnologies de la informació (TI); es requereix una certa habilitat amb el teclat.
- Habilitats de TI; també pot necessitar posseir certes habilitats per al teclat.
- Bones aptituds per al càlcul aritmètic.
Competències i habilitats d'un Comercial de serveis publicitaris
- Ajuda a escriure textos.
- Ambiciós.
- Assessora el client sobre el millor format publicitari.
- Autosuficient.
- Ben organitzador.
- Capaç de treballar sota pressió.
- Capaç d'entaular bones relacions amb la gent.
- Capacitat per a treballar en equip.
- Eloqüent.
- Emprenedor.
- Entusiasta.
- Extravertit.
- Habilitat en mecanografia.
- Habilitat per a la negociació.
- Habilitat per als números.
- Habilitat per realitzar presentacions.
- Habilitats en informàtica.
- Negocia preus amb els clients.
- Persuadeix anunciants i compradors d'espais publicitaris a comprar.
- Persuasiu.
- Proporciona informació a l'equip creatiu.
- Realitza desplaçament de àmbit local.
- Realitza vendes per telèfon i presencialment.
- Resistent.
- Segur.
- S'encarrega de la gestió en matèria de vendes.
- Ven temps i espai publicitari per a diaris, revistes, pòsters, ràdio, televisió, Internet, mitjans digitals.