Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Coach?

Els coachs ajuden altres persones a treure el màxim partit de les seves vides i a assolir les seves metes i aprofitar al màxim el seu potencial. Utilitzen una combinació d'habilitats i tècniques de comunicació per ajudar els seus clients a explorar diferents solucions per als reptes als quals s'enfronten.

Funcions d'un Coach

Els coachs ajuden les persones a treure el màxim partit i potencial de les seves vides i a assolir les seves metes. Hi ha diferents àrees de la vida d'una persona en les quals els coachs poden ajudar, com, per exemple:
  • Feina i treball.
  • Relacions i assumptes personals.
  • Equilibri feina-vida personal.
  • Confiança i autoconsciència.
  • Estrès.
  • Gestió del temps amb eficàcia.
  • Diners o problemes de deutes.
  • Fer front a la crisi de la mitjana edat o a la jubilació.
  • Problemes de salut o de pes.
  • Espiritualitat.
Les persones que acudeixen a un coach tenen les seves pròpies necessitats i problemes, de manera que el coach els ha de fer preguntes pertinents per obtenir més informació sobre la seva situació personal. Pot demanar al seu client que empleni un qüestionari per aconseguir més informació sobre els seus valors, conductes, estil de personalitat, metes i plans de vida, etc.

El coach escolta el client amb atenció, però no li dóna consells o opinions, sinó que actua com un facilitador o "coach", per ajudar-lo a explorar la seva situació i trobar les respostes i solucions per si mateix.

El coach i el client treballen plegats per establir metes i plans d?acció futurs, i les sessions se centren sovint en el que el client ha assolit aquesta setmana o en quins són els desafiaments als quals s?enfronta actualment. El coach l?ajuda a mantenir-se motivat i compromès, a construir la seva confiança i a fer front als contratemps i obstacles que pugui trobar en l?assoliment dels seus objectius.

Moltes persones que acudeixen a un coach són professionals i alumnes d?alt rendiment que volen ampliar el seu potencial encara més.

Sovint la persona sap el que vol canviar en la seva vida i fins i tot pot saber com aconseguir-ho, però parlar-ne amb un coach la pot ajudar a confirmar que està fent el que és correcte.

Altres persones acudeixen a un coach perquè se senten infelices amb la seva vida, però no saben com solucionar-ho o cap a on s?han de dirigir. El coach tracta d?identificar en quines àrees de la seva vida les poden ajudar a millorar, i intenta inspirar-les per fer canvis a fi de millorar la seva vida.

Tot i que existeixen certs prejudicis sobre aquesta mena d?assessorament, els coachs acostumen a utilitzar diferents tècniques i enfocaments per ajudar els seus clients. Com que l?assessorament ajuda a comprendre els esdeveniments del passat d'una persona, el coach tendeix a centrar-se en el present i en l?establiment de metes per al futur.

El coach pot treballar amb particulars o amb empreses. En un entorn empresarial, pot ajudar l?empresa a trobar formes de maximitzar la productivitat, a millorar la gestió del temps o a millorar la comunicació o les habilitats de servei al client en el personal, així com a tractar l'estrès laboral.

Alguns coachs s'especialitzen en una àrea específica, com les empreses de coaching, o a ajudar els qui volen fer un canvi en la seva carrera laboral. D?altres ofereixen un servei més general.

La majoria dels coachs treballen per compte propi i es desplacen al domicili dels clients o hi parlen per telèfon (o per videotrucades a través d'Internet), o fins i tot ofereixen suport a través de correu electrònic. Presten els seus serveis una sola vegada o en cites regulars, segons les necessitats del client i les seves circumstàncies individuals.

Els coachs acostumen a tenir contacte amb altres terapeutes i professionals, i mantenen una llista de contactes importants. De vegades, si consideren que serà beneficiós, poden remetre els clients a un terapeuta adequat.

El coach també pot dedicar part del seu temps a tasques administratives, a la preparació i revisió de les sessions i a la promoció dels seus serveis.

Perfil professional d'un Coach

Per fer la seva feina, el coach ha de:
  • Tenir una capacitat d'escolta excel·lent.
  • Tenir capacitat de fer les preguntes correctes per ajudar els altres.
  • Portar-se bé amb tot tipus de persones.
  • Tenir la voluntat d'ajudar la gent i de treure'n el millor.
  • Ser objectiu i no tenir prejudicis.
  • Tenir capacitat de motivar i estimular els seus clients.
  • Inspirar confiança i respectar la confidencialitat del client.
  • Posseir unes habilitats de resolució de problemes excel·lents.
  • Tenir capacitat de trobar solucions als problemes.
  • Posseir una personalitat curiosa i analítica.
  • Ser empàtic de mena i tractar els altres amb empatia.
  • Tenir aptituds comercials i de màrqueting bàsiques, ja que la majoria dels coachs treballen per compte propi.
  • Resistència, ja que aquesta feina pot ser dura i exigent.
L?experiència de la vida i els seus reptes/problemes personals el poden ajudar a entendre més bé les situacions per les quals passen altres persones.

Competències i habilitats d'un Coach

  • Afectuós.
  • Ajuda els clients a assolir els seus objectius o ple potencial.
  • Aptituds per a l'escolta.
  • Aptituds per als negocis obtinguts mitjançant l'autoocupació.
  • Atén els clients per telèfon.
  • Capaç de portar-se bé amb diversos tipus de persones.
  • Capaç d'estimular i motivar els altres.
  • Capaç d'inspirar confiança als altres.
  • Capacitat d'anàlisi.
  • Capacitat per formular preguntes rellevants.
  • Capacitat per guanyar-se la confiança dels altres.
  • De confiança
  • Enfocament professional.
  • Habilitat per resoldre problemes.
  • Habilitats comunicatives.
  • Habilitats per a l'administració.
  • Habilitats per presentar.
  • Manté registres i arxius.
  • Manté una llista de contactes importants.
  • Motiva i dirigeix altres persones.
  • No es sentenciós.
  • Objectiu.
  • Pregunta els clients per esbrinar què és el que volen.
  • Promou l'oferiment de serveis.
  • Respecte per la confidencialitat del client.
  • S'interessa per ajudar a altres persones.
  • Tracta amb clients individualment i en grups reduïts.
  • Tracta amb clients o el públic en general.
  • Tracta clients en persona.
  • Treballa estretament amb altres professionals.
  • Una mentalitat oberta.
  • Usa aptituds de coaching per ajudar els clients.