Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què és un Coach?
Els coachs ajuden altres persones a treure el màxim partit de les seves vides i a assolir les seves metes i aprofitar al màxim el seu potencial. Utilitzen una combinació d'habilitats i tècniques de comunicació per ajudar els seus clients a explorar diferents solucions per als reptes als quals s'enfronten.
Funcions d'un Coach
Els coachs ajuden les persones a treure el màxim partit i potencial de les seves vides i a assolir les seves metes. Hi ha diferents àrees de la vida d'una persona en les quals els coachs poden ajudar, com, per exemple:
El coach escolta el client amb atenció, però no li dóna consells o opinions, sinó que actua com un facilitador o "coach", per ajudar-lo a explorar la seva situació i trobar les respostes i solucions per si mateix.
El coach i el client treballen plegats per establir metes i plans d?acció futurs, i les sessions se centren sovint en el que el client ha assolit aquesta setmana o en quins són els desafiaments als quals s?enfronta actualment. El coach l?ajuda a mantenir-se motivat i compromès, a construir la seva confiança i a fer front als contratemps i obstacles que pugui trobar en l?assoliment dels seus objectius.
Moltes persones que acudeixen a un coach són professionals i alumnes d?alt rendiment que volen ampliar el seu potencial encara més.
Sovint la persona sap el que vol canviar en la seva vida i fins i tot pot saber com aconseguir-ho, però parlar-ne amb un coach la pot ajudar a confirmar que està fent el que és correcte.
Altres persones acudeixen a un coach perquè se senten infelices amb la seva vida, però no saben com solucionar-ho o cap a on s?han de dirigir. El coach tracta d?identificar en quines àrees de la seva vida les poden ajudar a millorar, i intenta inspirar-les per fer canvis a fi de millorar la seva vida.
Tot i que existeixen certs prejudicis sobre aquesta mena d?assessorament, els coachs acostumen a utilitzar diferents tècniques i enfocaments per ajudar els seus clients. Com que l?assessorament ajuda a comprendre els esdeveniments del passat d'una persona, el coach tendeix a centrar-se en el present i en l?establiment de metes per al futur.
El coach pot treballar amb particulars o amb empreses. En un entorn empresarial, pot ajudar l?empresa a trobar formes de maximitzar la productivitat, a millorar la gestió del temps o a millorar la comunicació o les habilitats de servei al client en el personal, així com a tractar l'estrès laboral.
Alguns coachs s'especialitzen en una àrea específica, com les empreses de coaching, o a ajudar els qui volen fer un canvi en la seva carrera laboral. D?altres ofereixen un servei més general.
La majoria dels coachs treballen per compte propi i es desplacen al domicili dels clients o hi parlen per telèfon (o per videotrucades a través d'Internet), o fins i tot ofereixen suport a través de correu electrònic. Presten els seus serveis una sola vegada o en cites regulars, segons les necessitats del client i les seves circumstàncies individuals.
Els coachs acostumen a tenir contacte amb altres terapeutes i professionals, i mantenen una llista de contactes importants. De vegades, si consideren que serà beneficiós, poden remetre els clients a un terapeuta adequat.
El coach també pot dedicar part del seu temps a tasques administratives, a la preparació i revisió de les sessions i a la promoció dels seus serveis.
- Feina i treball.
- Relacions i assumptes personals.
- Equilibri feina-vida personal.
- Confiança i autoconsciència.
- Estrès.
- Gestió del temps amb eficàcia.
- Diners o problemes de deutes.
- Fer front a la crisi de la mitjana edat o a la jubilació.
- Problemes de salut o de pes.
- Espiritualitat.
El coach escolta el client amb atenció, però no li dóna consells o opinions, sinó que actua com un facilitador o "coach", per ajudar-lo a explorar la seva situació i trobar les respostes i solucions per si mateix.
El coach i el client treballen plegats per establir metes i plans d?acció futurs, i les sessions se centren sovint en el que el client ha assolit aquesta setmana o en quins són els desafiaments als quals s?enfronta actualment. El coach l?ajuda a mantenir-se motivat i compromès, a construir la seva confiança i a fer front als contratemps i obstacles que pugui trobar en l?assoliment dels seus objectius.
Moltes persones que acudeixen a un coach són professionals i alumnes d?alt rendiment que volen ampliar el seu potencial encara més.
Sovint la persona sap el que vol canviar en la seva vida i fins i tot pot saber com aconseguir-ho, però parlar-ne amb un coach la pot ajudar a confirmar que està fent el que és correcte.
Altres persones acudeixen a un coach perquè se senten infelices amb la seva vida, però no saben com solucionar-ho o cap a on s?han de dirigir. El coach tracta d?identificar en quines àrees de la seva vida les poden ajudar a millorar, i intenta inspirar-les per fer canvis a fi de millorar la seva vida.
Tot i que existeixen certs prejudicis sobre aquesta mena d?assessorament, els coachs acostumen a utilitzar diferents tècniques i enfocaments per ajudar els seus clients. Com que l?assessorament ajuda a comprendre els esdeveniments del passat d'una persona, el coach tendeix a centrar-se en el present i en l?establiment de metes per al futur.
El coach pot treballar amb particulars o amb empreses. En un entorn empresarial, pot ajudar l?empresa a trobar formes de maximitzar la productivitat, a millorar la gestió del temps o a millorar la comunicació o les habilitats de servei al client en el personal, així com a tractar l'estrès laboral.
Alguns coachs s'especialitzen en una àrea específica, com les empreses de coaching, o a ajudar els qui volen fer un canvi en la seva carrera laboral. D?altres ofereixen un servei més general.
La majoria dels coachs treballen per compte propi i es desplacen al domicili dels clients o hi parlen per telèfon (o per videotrucades a través d'Internet), o fins i tot ofereixen suport a través de correu electrònic. Presten els seus serveis una sola vegada o en cites regulars, segons les necessitats del client i les seves circumstàncies individuals.
Els coachs acostumen a tenir contacte amb altres terapeutes i professionals, i mantenen una llista de contactes importants. De vegades, si consideren que serà beneficiós, poden remetre els clients a un terapeuta adequat.
El coach també pot dedicar part del seu temps a tasques administratives, a la preparació i revisió de les sessions i a la promoció dels seus serveis.
Perfil professional d'un Coach
Per fer la seva feina, el coach ha de:
- Tenir una capacitat d'escolta excel·lent.
- Tenir capacitat de fer les preguntes correctes per ajudar els altres.
- Portar-se bé amb tot tipus de persones.
- Tenir la voluntat d'ajudar la gent i de treure'n el millor.
- Ser objectiu i no tenir prejudicis.
- Tenir capacitat de motivar i estimular els seus clients.
- Inspirar confiança i respectar la confidencialitat del client.
- Posseir unes habilitats de resolució de problemes excel·lents.
- Tenir capacitat de trobar solucions als problemes.
- Posseir una personalitat curiosa i analítica.
- Ser empàtic de mena i tractar els altres amb empatia.
- Tenir aptituds comercials i de màrqueting bàsiques, ja que la majoria dels coachs treballen per compte propi.
- Resistència, ja que aquesta feina pot ser dura i exigent.
Competències i habilitats d'un Coach
- Afectuós.
- Ajuda els clients a assolir els seus objectius o ple potencial.
- Aptituds per a l'escolta.
- Aptituds per als negocis obtinguts mitjançant l'autoocupació.
- Atén els clients per telèfon.
- Capaç de portar-se bé amb diversos tipus de persones.
- Capaç d'estimular i motivar els altres.
- Capaç d'inspirar confiança als altres.
- Capacitat d'anàlisi.
- Capacitat per formular preguntes rellevants.
- Capacitat per guanyar-se la confiança dels altres.
- De confiança
- Enfocament professional.
- Habilitat per resoldre problemes.
- Habilitats comunicatives.
- Habilitats per a l'administració.
- Habilitats per presentar.
- Manté registres i arxius.
- Manté una llista de contactes importants.
- Motiva i dirigeix altres persones.
- No es sentenciós.
- Objectiu.
- Pregunta els clients per esbrinar què és el que volen.
- Promou l'oferiment de serveis.
- Respecte per la confidencialitat del client.
- S'interessa per ajudar a altres persones.
- Tracta amb clients individualment i en grups reduïts.
- Tracta amb clients o el públic en general.
- Tracta clients en persona.
- Treballa estretament amb altres professionals.
- Una mentalitat oberta.
- Usa aptituds de coaching per ajudar els clients.