Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què és un Assistent de compres personals (personal shopper)?
Els assistents de compres personals (coneguts en anglès com a personal shoppers) utilitzen els seus coneixements experts en els articles per assistir els clients. N'hi ha que treballen a grans magatzems o a botigues de roba de moda. Aconsellen quins articles s'adapten millor als clients.
Funcions d'un Assistent de compres personals (personal shopper)
Els assistents de compres personals també poden oferir un servei de canvi d’imatge complet. D’altres realitzen compres per a persones que no poden anar de compres per si mateixes. Els assistents de compres personals escullen els articles personals dels clients segons les seves necessitats, gustos i pressupost.
Alguns treballen a grans magatzems o a botigues de roba de moda. Atenen els clients de forma individualitzada o en petits grups. En primer lloc, els fan preguntes per esbrinar les seves necessitats i quant volen gastar. Per exemple, un client pot necessitar roba per a una ocasió especial, com una boda, una entrevista de feina o anar de vacances; o també pot ser que vulgui un canvi de look complet.
L'assistent de compres personal obté informació sobre els gustos i preferències del seu client i, a continuació, recorre la botiga i selecciona els elements més adequats per al client, utilitzant els seus coneixements per escollir els colors i estils que creu que s’hi adaptaran millor.
Quan el client s’emprova la roba, l’assistent ha d’estar a prop del provador per continuar aconsellant-lo. Tanmateix, el client no té cap obligació de comprar res.
Si el client decideix comprar algun dels articles, l’assistent s’encarrega de la venda (cobra en efectiu o amb targeta de crèdit) i embolica la compra. A més, ha de mantenir registres de cada cita.
Alguns clients demanen cites regulars amb el seu assistent personal, per exemple, a l’inici de cada nova temporada, de manera que l’assistent ja coneix els gustos i preferències d’aquesta persona. A més, pot comunicar al client quan arriben a la botiga quins són els articles més adequats per a ell.
L'assistent de compres personal pot oferir altres serveis als seus clients. Per exemple, pot actuar com a assessor d’imatge i oferir un servei de canvi d’imatge complet, que inclou una consulta i una sessió personal de compres a diferents botigues (generalment, acompanyat del client). També pot realitzar compres per a persones que no tenen temps per anar de compres.
Per exemple, poden comprar mobles i accessoris, articles de regal o, fins i tot, una gamma completa d’articles per a una festa. Realitzen les compres a diferents botigues i poden dedicar una quantitat considerable de temps desplaçant-se per trobar els articles adequats. L'assistent de compres personal dedica part del seu temps a atraure nous clients, i a tasques administratives i de comptabilitat.
Alguns treballen a grans magatzems o a botigues de roba de moda. Atenen els clients de forma individualitzada o en petits grups. En primer lloc, els fan preguntes per esbrinar les seves necessitats i quant volen gastar. Per exemple, un client pot necessitar roba per a una ocasió especial, com una boda, una entrevista de feina o anar de vacances; o també pot ser que vulgui un canvi de look complet.
L'assistent de compres personal obté informació sobre els gustos i preferències del seu client i, a continuació, recorre la botiga i selecciona els elements més adequats per al client, utilitzant els seus coneixements per escollir els colors i estils que creu que s’hi adaptaran millor.
Quan el client s’emprova la roba, l’assistent ha d’estar a prop del provador per continuar aconsellant-lo. Tanmateix, el client no té cap obligació de comprar res.
Si el client decideix comprar algun dels articles, l’assistent s’encarrega de la venda (cobra en efectiu o amb targeta de crèdit) i embolica la compra. A més, ha de mantenir registres de cada cita.
Alguns clients demanen cites regulars amb el seu assistent personal, per exemple, a l’inici de cada nova temporada, de manera que l’assistent ja coneix els gustos i preferències d’aquesta persona. A més, pot comunicar al client quan arriben a la botiga quins són els articles més adequats per a ell.
L'assistent de compres personal pot oferir altres serveis als seus clients. Per exemple, pot actuar com a assessor d’imatge i oferir un servei de canvi d’imatge complet, que inclou una consulta i una sessió personal de compres a diferents botigues (generalment, acompanyat del client). També pot realitzar compres per a persones que no tenen temps per anar de compres.
Per exemple, poden comprar mobles i accessoris, articles de regal o, fins i tot, una gamma completa d’articles per a una festa. Realitzen les compres a diferents botigues i poden dedicar una quantitat considerable de temps desplaçant-se per trobar els articles adequats. L'assistent de compres personal dedica part del seu temps a atraure nous clients, i a tasques administratives i de comptabilitat.
Perfil professional d'un Assistent de compres personals (personal shopper)
Els assistents de compres personals han de complir amb les característiques següents:
Han de tenir:
Els assistents de compres personals han de posseir coneixements de màrqueting, habilitats per als negocis i habilitats bàsiques de tecnologies de la informació (TI).
- Tractar els clients amb tacte i discreció.
- Millorar el coneixement dels productes que recomana.
- Estar al dia sobre les noves tendències.
- Treballar en equip i per compte propi.
- Tractar amb clients difícils o exigents.
- Prestar atenció als detalls.
- Mantenir un registre precís i ben organitzat de les seves cites.
Han de tenir:
- Unes habilitats de servei d'atenció al client i de comunicació excel·lents.
- Coneixements sobre moda i estil.
- Habilitat per a la venda i capacitat de persuasió.
- Una actitud positiva.
- Un tracte entusiasta, amigable i que inspiri confiança.
- Resistència per passar llargues estones de peu i desplaçant-se per les botigues.
- Un aspecte elegant.
Els assistents de compres personals han de posseir coneixements de màrqueting, habilitats per als negocis i habilitats bàsiques de tecnologies de la informació (TI).
Competències i habilitats d'un Assistent de compres personals (personal shopper)
- Actitud positiva.
- Amable.
- Aptituds per a manejar diner efectiu.
- Aptituds per portar registres.
- Aptituds per treballar en el servei al client.
- Assessora el client sobre estils i talles.
- Capaç de prendre la iniciativa.
- Capaç de prestar atenció al detall.
- Capaç de tractar amb persones difícils o demandants.
- Capacitat per a treballar en equip.
- Capacitat per formular preguntes rellevants.
- D'aspecte intel·ligent.
- Discret.
- Entusiasta.
- Esbrina gustos del client, què no li agrada, el seu pressupost.
- Escull articles de la botiga.
- Escull i compra articles per als seus clients.
- Gestiona pagaments realitzats amb diners en efectiu i targetes de crèdit i dèbit.
- Habilitat per a la predicció.
- Habilitat per als negocis.
- Habilitat per influir.
- Habilitat per vendre.
- Habilitats comunicatives.
- Porta un registre dels clients.
- Segur.
- Sentit de la moda.
- Tracta amb clients individualment i en grups reduïts.
- Treballa com a consultor autònom.
- Treballa en equip.