Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Assistent administratiu mecanògraf?

Els assistents administratius mecanògrafs mecanografien documents mitjançant software informàtic. Les seves tasques poden incloure l'escriptura de còpies o la transcripció d'àudio. La majoria d'assistents també porten a terme altres tasques d'oficina o de secretaria, com realitzar fotocòpies, enviar correu electrònic, arxivar documents, gestionar el correu postal i fer-se càrrec de recepció.

Funcions d'un Assistent administratiu mecanògraf

Els assistents administratius mecanògrafs normalment porten a terme una sèrie de tasques diverses, que inclouen la realització de fotocòpies, l’arxivament de documents, l’enviament de correu electrònic, respondre al telèfon i cobrir el lloc de recepció.
Els assistents administratius mecanògrafs fan còpies d'un document esborrany o transcriuen àudio a partir d'un discurs gravat. Escriuen, donen format i imprimeixen la correspondència, informes, taules, notes de reunions i uns altres documents.
 
Els assistents administratius mecanògrafs poden treballar sols en una petita oficina o formant part d'un equip. En oficines petites, l’assistent pot fer tota mena de processaments de textos, mentre que en oficines grans, és possible que s’especialitzi, per exemple, en la transcripció d’àudio.
 
A més dels programes de processament de textos, els processadors també poden usar uns altres paquets de software com fulls de càlcul, bases de dades i programes d’autoedició.
 
Els assistents administratius mecanògrafs acostumen a corregir els documents abans d’entregar-los al departament corresponent.

Perfil professional d'un Assistent administratiu mecanògraf

L'assistent administratiu mecanògraf ha de tenir les característiques següents:
  • Estar familiaritzat amb almenys un dels principals paquets de software de processament de text.
  • Ser organitzat, lògic, metòdic i precís.
  • Ser capaç de prioritzar i administrar la feina.
  • Ser puntual i capaç de respectar els terminis de lliurament.
 
Requisits:
  • Una velocitat d’escriptura mínima d’entre 40 i 50 paraules per minut.
  • Coneixements generals d'informàtica per fer tasques, per exemple, de combinació de correspondència, introducció de dades o autoedició.
  • Bon domini de la gramàtica i l’ortografia.
  • Destresa numèrica bàsica.
  • Bones habilitats de comunicació.
  • Respecte per la confidencialitat ja que haurà de mecanografiar documents personals i confidencials.
És important una bona audició si fa transcripcions d’àudio. Si desitja promocionar-se a un lloc de secretariat superior és possible que hagi de desenvolupar habilitats addicionals, com taquigrafia o capacitat de supervisió.

Professions relacionades