Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què és un Cap d'assistència postvenda d'ordinadors?
Els caps d'assistència postvenda d'ordinadors organitzen l'assistència tècnica i l'assessorament als clients després de la venda de sistemes informàtics. Aquest treball consisteix a resoldre problemes tècnics i garantir que els clients puguin utilitzar els seus sistemes de manera eficaç. Els caps d'assistència postvenda escriuen informes tècnics, dirigeixen un equip de personal de línia d'assistència telefònica i visiten clients per instal·lar sistemes o realitzar una demostració de software.
Funcions d'un Cap d'assistència postvenda d'ordinadors
Una vegada que una empresa ha decidit comprar un sistema informàtic, els caps d’assistència postvenda es traslladen als seus locals comercials per ajudar a configurar el hardware i/o per carregar i realitzar una demostració de software.
Els caps d’assistència postvenda d'ordinadors organitzen l'assistència tècnica inicial i, de vegades, continuada. Per exemple, tenen la responsabilitat general de proporcionar als clients ajuda i assessorament per telèfon, en línia o per correu electrònic. Així mateix, escriuen fulls informatius, manuals o apunts de formació.
També avaluen les necessitats dels clients, als quals assessoren si han de comprar un equip addicional o software, cas en què de vegades contacten amb el personal de vendes, els desenvolupadors i els proveïdors.
Els caps d’assistència postvenda poden ser responsables d'un equip de personal d'assistència, incloent-hi els operadors d'una línia d’assistència telefònica.
Si aquest és el cas, un aspecte important de la seva feina és la gestió del personal i dels recursos de la seva secció o departament. Aquestes responsabilitats és probable que incloguin:
Els caps d’assistència postvenda tracten amb directors tècnics i de producció problemes d’assistència greus o recurrents a fi de tractar de millorar la qualitat dels productes i serveis.
Els caps d’assistència postvenda d'ordinadors organitzen l'assistència tècnica inicial i, de vegades, continuada. Per exemple, tenen la responsabilitat general de proporcionar als clients ajuda i assessorament per telèfon, en línia o per correu electrònic. Així mateix, escriuen fulls informatius, manuals o apunts de formació.
També avaluen les necessitats dels clients, als quals assessoren si han de comprar un equip addicional o software, cas en què de vegades contacten amb el personal de vendes, els desenvolupadors i els proveïdors.
Els caps d’assistència postvenda poden ser responsables d'un equip de personal d'assistència, incloent-hi els operadors d'una línia d’assistència telefònica.
Si aquest és el cas, un aspecte important de la seva feina és la gestió del personal i dels recursos de la seva secció o departament. Aquestes responsabilitats és probable que incloguin:
- Contractar personal nou.
- Organitzar una línia d’assistència telefònica i els torns del servei d'assistència.
- Realitzar el seguiment del nombre i tipus de problemes que es notifiquen.
- Millorar l’eficiència i el servei al client en l'equip.
- Pressupostar i realitzar una planificació anticipada.
- Organitzar i (en alguns casos) donar formació.
- Preparar informes de gestió.
- Revisar l’eficàcia dels sistemes existents.
Els caps d’assistència postvenda tracten amb directors tècnics i de producció problemes d’assistència greus o recurrents a fi de tractar de millorar la qualitat dels productes i serveis.
Perfil professional d'un Cap d'assistència postvenda d'ordinadors
Per ser cap d’assistència postvenda d’ordinadors, es necessita:
- Posseir bones habilitats de comunicació per explicar idees complicades i oferir una informació clara i concisa.
- Tenir considerables coneixements tècnics de TIC i experiència.
- Posseir aptituds per al servei al client.
- Tenir paciència.
- Posseir habilitats de redacció per fer textos d’assistència per als clients.
- Tenir dots comercials.
- Tenir una veu clara i saber mantenir al telèfon una actitud amable, servicial i professional.
- Saber organitzar-se.
- Entendre les necessitats del client.
- Adquirir nous coneixements i estar al dia dels avenços tecnològics.
- Prioritzar i delegar tasques.
- Treballar formant part d’un equip.
- Viatjar a les instal·lacions del client si és necessari.
Competències i habilitats d'un Cap d'assistència postvenda d'ordinadors
- Ajuda a instal·lar hardware.
- Ajuda millorar la qualitat dels productes i serveis.
- Amable.
- Aptituds per a la planificació.
- Aptituds per al lideratge.
- Aptituds per delegar.
- Aptituds per treballar en el servei al client.
- Ben organitzador.
- Bon tracte per telèfon.
- Capaç de donar informació complexa d'una manera directa.
- Capaç de mantenir-se al dia dels avanços tecnològics.
- Capaç de treballar sota pressió.
- Capacitat per a treballar en equip.
- Capacitat per prioritzar tasques.
- Capacitats organitzatives.
- Carrega i fa demostracions de software.
- Coneixements especialitzats en informàtica.
- Dirigeix a l'equip de suport.
- Elabora informes.
- Habilitat per a escriure en anglès.
- Habilitat per a motivar.
- Habilitat per als negocis.
- Habilitats comunicatives.
- Habilitats en informàtica.
- Habilitats interpersonals.
- Millora l'eficàcia i el servei al client.
- Monitoritza el número i el tipus de problemes informats.
- Organitza el suport tècnic inicial o en curs i assessora els clients.
- Organitza el suport tècnic per telèfon i els torns de suport.
- Organitza i imparteix formació.
- Pacient.
- Permís de conduir complet.
- Planifica la feina.
- Professional.
- Resolutiu.
- S'encarrega de la gestió pressupostària.
- Treballa en contacte amb el personal de vendes, programadors i proveïdors.
- Valora els requeriments dels clients en TIC.
- Viatja per visitar clients i usuaris.