Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què és un Assessor juvenil?
Els assessors juvenils treballen per a l'administració pública en serveis d'assessorament que ofereixen assessorament i ajuda als joves. Aquests serveis proporcionen suport als joves en diferents àrees.
Funcions d'un Assessor juvenil
La funció de l'assessor juvenil és oferir aquest servei als joves.
Hi ha diferents assessors juvenils amb experiència en diferents àrees. Alguns tenen coneixements amplis d'orientació professional, mentre que d’altres tenen formació en treball social (per exemple) i la seva experiència té un abast més ampli.
A més de treballar amb els joves, els assessors juvenils serveixen d'enllaç entre els joves i pares/tutors, organitzacions de voluntaris i de serveis a la comunitat i altres professionals que tenen un interès en el benestar dels joves.
Els assessors juvenils treballen a escoles i col·legis, així com a serveis de l'administració pública.
A les escoles, l’assessor juvenil ofereix assessorament i orientació sobre aspectes educatius, com ara l’elecció d’assignatures i les distintes opcions de carrera professional. També ofereixen ajuda sobre altres temes, com la salut, l’estil de vida i l'economia.
Un dels objectius del servei d’assessorament de les escoles és oferir ajuda addicional a aquells joves que en necessiten. Així doncs, els assessors juvenils passen més temps amb alguns estudiants que amb altres. Alguns estudiants reben suport de forma individualitzada, mentre que d’altres reben una ajuda més general.
Les escoles treballen en col·laboració amb el seu servei local, per decidir la naturalesa exacta del servei que ha d’oferir l’assessor juvenil, el qual pot discutir aquestes decisions amb l’escola.
Quan és necessari, els assessors juvenils que treballen a les escoles poden derivar estudiants amb problemes específics a altres professionals, per la qual cosa existeixen altres assessors que tenen experiència en àrees específiques.
Els assessors juvenils que treballen a les universitats tenen una funció similar a les de les escoles, ja que proporcionen assessorament i orientació sobre una sèrie de qüestions que afecten l’aprenentatge i el desenvolupament dels estudiants .
Els serveis d’assessors juvenils poden rebre joves en un centre. En aquest cas, els assessors personals ofereixen una gamma de serveis, des de serveis més generals (per exemple, informació sobre cursos universitaris locals) fins a serveis més específics (per exemple, millorar les relacions amb el propietari del pis que el jove té llogat).
Hi ha diferents assessors juvenils amb experiència en diferents àrees. Alguns tenen coneixements amplis d'orientació professional, mentre que d’altres tenen formació en treball social (per exemple) i la seva experiència té un abast més ampli.
A més de treballar amb els joves, els assessors juvenils serveixen d'enllaç entre els joves i pares/tutors, organitzacions de voluntaris i de serveis a la comunitat i altres professionals que tenen un interès en el benestar dels joves.
Els assessors juvenils treballen a escoles i col·legis, així com a serveis de l'administració pública.
A les escoles, l’assessor juvenil ofereix assessorament i orientació sobre aspectes educatius, com ara l’elecció d’assignatures i les distintes opcions de carrera professional. També ofereixen ajuda sobre altres temes, com la salut, l’estil de vida i l'economia.
Un dels objectius del servei d’assessorament de les escoles és oferir ajuda addicional a aquells joves que en necessiten. Així doncs, els assessors juvenils passen més temps amb alguns estudiants que amb altres. Alguns estudiants reben suport de forma individualitzada, mentre que d’altres reben una ajuda més general.
Les escoles treballen en col·laboració amb el seu servei local, per decidir la naturalesa exacta del servei que ha d’oferir l’assessor juvenil, el qual pot discutir aquestes decisions amb l’escola.
Quan és necessari, els assessors juvenils que treballen a les escoles poden derivar estudiants amb problemes específics a altres professionals, per la qual cosa existeixen altres assessors que tenen experiència en àrees específiques.
Els assessors juvenils que treballen a les universitats tenen una funció similar a les de les escoles, ja que proporcionen assessorament i orientació sobre una sèrie de qüestions que afecten l’aprenentatge i el desenvolupament dels estudiants .
Els serveis d’assessors juvenils poden rebre joves en un centre. En aquest cas, els assessors personals ofereixen una gamma de serveis, des de serveis més generals (per exemple, informació sobre cursos universitaris locals) fins a serveis més específics (per exemple, millorar les relacions amb el propietari del pis que el jove té llogat).
Perfil professional d'un Assessor juvenil
Per ser assessor personal, cal complir amb els requisits següents:
Així mateix, ha de ser:
- Posseir habilitats interpersonals i de comunicació.
- Saber escoltar amb atenció i fer les preguntes correctes.
- Tenir capacitat de mostrar un interès genuí per les necessitats dels seus clients.
Així mateix, ha de ser:
- Àgil a l'hora de llegir i escriure.
- Flexible i adaptable.
- Capaç de treballar bé en equip.
- Ben organitzat i estar motivat, així com mostrar habilitats de resolució de problemes.
- Capaç d’ajudar les persones a l'hora de prendre decisions importants, sense imposar solucions.
- Una persona objectiva i lliure de prejudicis, sobretot a l'hora de tractar temes delicats.
- Una persona segura de si mateixa, per tenir credibilitat amb els joves amb els quals treballa.
Competències i habilitats d'un Assessor juvenil
- Ajuda a relacionar habilitats i interessos de les persones amb professions que tinguin en ment.
- Ajuda els usuaris del servei en persona i per telèfon.
- Ajuda les persones a pensar les seves possibilitats laborals, d'aprenentatge i de formació.
- Amable.
- Aptituds per a la planificació.
- Aptituds per a l'escolta.
- Aptituds per gestionar el temps.
- Ben organitzador.
- Capaç de donar informació complexa d'una manera directa.
- Capaç de plantejar preguntes amb claredat.
- Capaç de plantejar preguntes de manera objectiva.
- Capaç de respectar a persones de tots els orígens.
- Capaç de tractar amb persones difícils o demandants.
- Capaç de valorar les persones i analitzar la informació que donen.
- Capaç d'identificar problemes.
- Capaç d'interpretar situacions.
- Capacitat d'anàlisi.
- Capacitat per a treballar en equip.
- Capacitat per tenir en compte i entendre com se senten les altres persones.
- Capacitats organitzatives.
- Compromès amb la igualtat d'oportunitats.
- Coneixement dels recursos locals.
- Discret.
- Disposat a treballar amb diversos tipus de persones.
- Educat.
- Enfocament flexible.
- Enfocament professional.
- Entrevista a persones individualment.
- Es responsabilitza dels materials i dels mitjans.
- Fa anàlisi documental.
- Fa presentacions.
- Flexible.
- Habilitat per reunir dades.
- Habilitats comunicatives.
- Habilitats en informàtica.
- Habilitats per a l'administració.
- Habilitats per presentar.
- Habilitats socials.
- Interès per desenvolupaments socials, tendències i actituds.
- Investigador.
- No es sentenciós.
- Objectiu.
- Observador.
- Pacient.
- Perseverant.
- Persistent.
- Porta registres amb precisió.
- Proporciona ajuda i assessorament sobre qüestions financeres.
- Proporciona formació.
- Proporciona informació, assessorament i guia.
- Proporciona suport i assessorament en matèries relacionades amb la salut.
- Recull informació.
- Treballa amb gent jove.
- Treballa amb organitzacions de voluntaris i de veïns.
- Treballa en equip.
- Treballa en una escola professional.
- Treballa en una escola.
- Valora situacions.