Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Assistent a la direcció?

Els i les assistents de direcció treballen en estreta col·laboració amb els directius i alts comandaments dels departaments de les empreses.

Realitzen funcions de gestió, coordinació, comunicacions i suport dels assumptes relatius a la direcció, contribuint a potenciar la capacitat operativa dels executius.

Aquests professionals també són coneguts com a secretaris de direcció, paraula que prové de “secret”, ja que ocupen un lloc de màxima confiança dins de les empreses i tracten amb informació confidencial i dades personals.

Desenvolupen el seu treball en oficines i despatxos. Aquest lloc requereix altes capacitats organitzatives, interpersonals i comunicatives, a més d'amplis coneixements administratius, empresarials i jurídics, així com del funcionament específic de l'empresa i el seu sector.

Funcions d'un Assistent a la direcció

  • Controlar les comunicacions relatives a la direcció, internes o externes.
  • Regular qui té accés als dirigents, amb autonomia de decisió, i filtrar els missatges segons la seva prioritat.
  • Coordinar l'activitat de l'empresa, assegurant la fluïdesa en els canals de comunicació entre els òrgans executius i els responsables de cada àrea.
  • Organitzar l'agenda dels directius, programar reunions i avisar de les dates clau.
  • Organitzar viatges, esdeveniments i actes corporatius, seguint els protocols de l'empresa.
  • Assistir a reunions i redactar actes.
  • Redactar i processar documents administratius i jurídics, complint amb la legislació vigent.
  • Administrar l'arxiu propi de la secretaria de direcció, seguint les normes de seguretat i confidencialitat.
  • Elaborar presentacions de documents, informes i propostes, incorporant textos, dades i gràfics.
  • Supervisar informes dels departaments i l'execució de les ordres directives.
  • Realitzar tasques generals de gestió comercial, comptable, fiscal o de recursos humans.
  • Rebre i atendre les visites a la direcció i cooperar en les relacions públiques, actuant com a portaveu segons el protocol.
  • Detectar necessitats i anticipar problemes, facilitant solucions de manera proactiva. 
  • Assegurar la logística dels mitjans materials i humans necessaris.
  • Cuidar les relacions interpersonals i vincles dins de l'empresa i amb entitats externes.

Perfil professional d'un Assistent a la direcció

Interessos

Els assistents de direcció solen tenir interès per:

  • Exercir treballs dinàmics i en contacte directe amb altres persones.
  • Actuar com a intermediari en la comunicació entre persones.
  • Assistir a directius en les activitats empresarials.
  • Coordinar tasques, calendaris i persones.
  • Manejar agendes i organitzar esdeveniments.
  • Fer tasques administratives, d'organització i de gestió.

Competències

Un assistent de direcció ha de comptar amb diferents habilitats, coneixements i capacitats tècniques:

  • Aptituds de calendarització, gestió del temps i compliment de terminis.
  • Capacitats per a l'elaboració  i adaptació d'informes i presentacions.
  • Coneixement del sector i particularitats del funcionament intern de l'empresa.
  • Coneixement dels procediments administratius per a l'emplenament de documentació en els organismes públics.
  • Capacitat d'adequació de la comunicació a directius, clients i professionals.
  • Habilitats comunicatives i d'atenció al client.
  • Comunicació oral i escrita en, com a mínim, dos idiomes estrangers. L'anglès i una altra llengua com, per exemple, l'alemany o el francès.
  • Coneixements d'anglès  tècnic administratiu.
  • Domini de programes d'ofimàtica com Word i Excel.
  • Domini de programes de correu i missatgeria, com Outlook.
  • Domini de procediments de registre, gestió i arxiu documental, amb programes com ERP.
  • Coneixements de comptabilitat i finances.

A més, és convenient posseir les següents competències transversals:

  • Adaptació i flexibilitat.
  • Planificació i organització.
  • Anàlisi i síntesi.
  • Comprensió i expressió escrita.
  • Autonomia.
  • Competència digital.
  • Expressió oral positiva.
  • Coneixement de llengües estrangeres.
  • Orientació a la tasca.
  • Treball en equip. 

Trets de personalitat

D'altra banda, els aspectes de personalitat que caracteritzen a aquests professionals són:

  • Dinamisme.
  • Proactivitat.
  • Cordialitat.
  • Sociabilitat.
  • Discreció.
  • Responsabilitat.
  • Meticulositat.
  • Puntualitat.
  • Tolerància a l'estrès.

Professions relacionades