Què és un Agent de reserves?
Un agent o una agent de reserves és una persona especialitzada en gestionar les compres o sol·licituds de serveis en hotels, aerolínies o empreses de serveis turístics.
Aquests professionals proporcionen informació sobre diferents serveis turístics, resolen dubtes i consultes dels clients, exploren diferents opcions de tarifes, disponibilitat i ofertes de serveis turístics.
També s'encarreguen de realitzar les reserves dels serveis turístics contractats, així com gestionar els possibles canvis o cancel·lacions que pugui fer el client.
Aquests professionals poden treballar per a una companyia en específic, una empresa turística o per compte propi.
Funcions d'un Agent de reserves
- Atendre els clients per via telefònica i per correu electrònic.
- Assessorar els clients sobre els serveis i reserves.
- Exposar la informació de reserva com tarifes, serveis addicionals i polítiques de reserva als clients.
- Gestionar la contractació de serveis turístics.
- Realitzar el seguiment de les reserves, així com els possibles canvis.
- Atendre incidències relacionades amb canvis, cancel·lacions o contractació de serveis addicionals.
- Resoldre dubtes dels clients que puguin sorgir durant la contractació de serveis.
- Assegurar el compliment de les polítiques de cancel·lació i dipòsits de reserves.
- Actualitzar la informació en els sistemes de reserves.
- Realitzar les reclamacions de documentació i pagaments.
Perfil professional d'un Agent de reserves
Interessos
Les persones que exerceixen com a agent de reserves solen tenir els interessos següents:
- Atendre persones de diferents nacionalitats en la planificació dels seus viatges.
- Ajudar clients en la recerca i reserva de serveis turístics.
- Coordinar-se amb altres professionals del sector turístic.
Competències
Un agent de reserves ha de comptar amb diferents habilitats, coneixements i capacitats tècniques:
- Coneixement ampli i detallat sobre els sistemes de gestió de reserves.
- Domini i fluïdesa en l'ús d'idiomes, en especial la llengua anglesa. Depenent de la nacionalitat dels clients caldrà dominar també altres llengües com alemany, italià o francès, entre les més comunes.
- Coneixement de diferents opcions de serveis turístics.
- Capacitat de recerca, comparació i selecció d'informació rellevant a internet relacionada amb l'oferta de serveis turístics.
- Coneixement de l'oferta turística existent.
- Capacitat d'organització i digitalització de documents.
- Coneixements de geografia nacional i internacional.
A més, és convenient posseir les competències transversals següents:
- Escolta activa.
- Expressió oral positiva.
- Anàlisi i resolució de problemes.
- Coneixement de llengües estrangeres.
- Orientació al client.
- Autonomia.
Trets de personalitat
D'altra banda, els aspectes de personalitat que caracteritzen aquests professionals són:
- Amabilitat.
- Proactivitat.
- Cordialitat.
- Dinamisme.
- Paciència.