Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Agent de reserves?

Un agent o una agent de reserves és una persona especialitzada en gestionar les compres o sol·licituds de serveis en hotels, aerolínies o empreses de serveis turístics.

Aquests professionals proporcionen informació sobre diferents serveis turístics, resolen dubtes i consultes dels clients, exploren diferents opcions de tarifes, disponibilitat i ofertes de serveis turístics.

També s'encarreguen de realitzar les reserves dels serveis turístics contractats, així com gestionar els possibles canvis o cancel·lacions que pugui fer el client.

Aquests professionals poden treballar per a una companyia en específic, una empresa turística o per compte propi.

Funcions d'un Agent de reserves

Les funcions d'una agent de reserves són:
  • Atendre els clients per via telefònica i per correu electrònic.
  • Assessorar els clients sobre els serveis i reserves.
  • Exposar la informació de reserva com tarifes, serveis addicionals i polítiques de reserva als clients.
  • Gestionar la contractació de serveis turístics.
  • Realitzar el seguiment de les reserves, així com els possibles canvis.
  • Atendre incidències relacionades amb canvis, cancel·lacions o contractació de serveis addicionals.
  • Resoldre dubtes dels clients que puguin sorgir durant la contractació de serveis.
  • Assegurar el compliment de les polítiques de cancel·lació i dipòsits de reserves.
  • Actualitzar la informació en els sistemes de reserves.
  • Realitzar les reclamacions de documentació i pagaments.

Perfil professional d'un Agent de reserves

Interessos

Les persones que exerceixen com a agent de reserves solen tenir els interessos següents:

  • Atendre persones de diferents nacionalitats en la planificació dels seus viatges.
  • Ajudar clients en la recerca i reserva de serveis turístics.
  • Coordinar-se amb altres professionals del sector turístic.

Competències

Un agent de reserves ha de comptar amb diferents habilitats, coneixements i capacitats tècniques:

  • Coneixement ampli i detallat sobre els sistemes de gestió de reserves.
  • Domini i fluïdesa en l'ús d'idiomes, en especial la llengua anglesa. Depenent de la nacionalitat dels clients caldrà dominar també altres llengües com alemany, italià o francès, entre les més comunes.
  • Coneixement de diferents opcions de serveis turístics.
  • Capacitat de recerca, comparació i selecció d'informació rellevant a internet relacionada amb l'oferta de serveis turístics.
  • Coneixement de l'oferta turística existent.
  • Capacitat d'organització i digitalització de documents.
  • Coneixements de geografia nacional i internacional.

A més, és convenient posseir les competències transversals següents:

  • Escolta activa.
  • Expressió oral positiva.
  • Anàlisi i resolució de problemes.
  • Coneixement de llengües estrangeres.
  • Orientació al client.
  • Autonomia.

Trets de personalitat

D'altra banda, els aspectes de personalitat que caracteritzen aquests professionals són:

  • Amabilitat.
  • Proactivitat.
  • Cordialitat.
  • Dinamisme.
  • Paciència.

Professions relacionades