Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Agent d'igualtat i gènere?

Els agents d'igualtat i gènere treballen per a organitzacions com ara consells locals, universitats i col·legis. El seu objectiu és entrar en contacte amb aquestes organitzacions i assegurar-se que les persones que hi treballen reben una igualtat d'oportunitats, sense distinció de raça, edat, discapacitat, gènere, orientació sexual, religió o creences.

Funcions d'un Agent d'igualtat i gènere

Els agents d'igualtat i gènere són responsables d'assegurar-se que l’organització per a la qual treballen ofereix igualtat d'oportunitats als treballadors, sense distinció de raça, edat, discapacitat, gènere, orientació sexual, religió o creences.

Treballen amb diferents departaments de la seva empresa, com ara recursos humans i comunicació, per assegurar-se que es compleixen les lleis relatives a la igualtat d'oportunitats. També treballen amb els administradors, proporcionant-los suport, assessorament i la transmissió dels seus coneixements especialitzats sobre les lleis d'igualtat.

Organitzacions com ara les autoritats locals han d’assegurar-se que ofereixen una igualtat d'oportunitats en tots els serveis que presten a la comunitat. Els agents d'igualtat i diversitat s’han d’assegurar que això passa i que s’apliquen les polítiques i els procediments legals a tots els membres del personal.

Els agents d'igualtat i gènere acostumen a redactar un informe anual d'igualtat, que estableix el funcionament de l’empresa en matèria d'igualtat i gènere. L’informe també ha de tenir en compte el futur de l’empresa i predir aspectes que es puguin millorar. Per produir l’informe, els agents d'igualtat i gènere necessiten reunir i analitzar una gran quantitat d'informació.

A més de l’informe anual, els agents d'igualtat i gènere realitzen un seguiment regular del funcionament de l’empresa en matèria d'igualtat i gènere. Això implica reunions amb els diferents grups comunitaris per esbrinar les seves opinions i sentiments. Aquestes reunions són també una oportunitat per oferir assessorament i assistència, si és necessari.

Els agents d'igualtat i gènere també tenen la responsabilitat del desenvolupament i formació del personal en matèria d'igualtat. Identifiquen quina és la formació necessària i elaboren una planificació sobre el desenvolupament de la dita formació. Poden impartir ells mateixos la formació o contractar un formador especialista.

Si s’identifiquen desigualtats a l’empresa, l’agent d'igualtat i diversitat treballa amb directius i gestors per prendre mesures que millorin la situació.

Perfil professional d'un Agent d'igualtat i gènere

Per treballar com a agent d'igualtat i gènere, és necessari:
  • Administrar i organitzar la feina.
  • Mostrar iniciativa i habilitats de negociació.
  • Actuar com a model a seguir i com a mediador per al canvi.
  • Comunicar-se amb tot tipus de persones.
  • Analitzar i interpretar la informació.
  • Redactar i presentar informes amb claredat.
  • Tenir aptituds per a les tecnologies de la informació (TI).
  • Entendre per què és important promoure la igualtat i la diversitat.
  • Treballar bé en equip.

Així mateix, ha de ser:
  • Flexible.
  • Una persona amb tacte i diplomàcia.
  • Imparcial i sense prejudicis.
  • De confiança i proactiu.
  • Capaç de motivar, influenciar i guiar la gent.

Competències i habilitats d'un Agent d'igualtat i gènere

  • Amable.
  • Aptituds per a la comunicació escrita.
  • Aptituds per a la planificació.
  • Aptituds per a l'escolta.
  • Aptituds per gestionar el temps.
  • Aptituds per redactar informes.
  • Capaç de respectar a persones de tots els orígens.
  • Capaç de treballar amb venciments.
  • Capaç d'influir en les persones i liderar-les.
  • Capacitat per a treballar en equip.
  • Capacitat per prioritzar tasques.
  • Capacitats organitzatives.
  • Compromès amb la igualtat d'oportunitats.
  • Educat.
  • Enfocament flexible.
  • Flexible.
  • Habilitat per a la negociació.
  • Habilitat per a motivar.
  • Habilitat per realitzar presentacions.
  • Habilitat per reunir dades.
  • Habilitats comunicatives.
  • Habilitats en informàtica.
  • Habilitats interpersonals.
  • Habilitats socials.
  • Motiva les persones.
  • Objectiu.
  • Perseverant.
  • Persistent.
  • Proporciona formació.
  • Recull informació.
  • Redacta informes.
  • Té coneixements actualitzats sobre lleis d'igualtat.
  • Treballa amb diferents departaments dins d'una organització.
  • Treballa amb organitzacions de voluntaris i de veïns.
  • Treballa en equip.