Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Administratiu d'una companyia d'assegurances?

Els administratius d'una companyia d'assegurances porten a terme una feina administrativa i tasques de suport a l'asseguradora. A les companyies petites, realitzen diverses tasques, mentre que a les més grans tenen una feina més especialitzada.

Funcions d'un Administratiu d'una companyia d'assegurances

La cobertura de l'assegurança ofereix compensacions als clients que tenen pèrdues causades per esdeveniments com ara robatoris, accidents o malalties. El client paga una quantitat regular de diners (anomenada prima) i rep una pòlissa per escrit, on s'estableixen les circumstàncies en les quals la companyia d’assegurances proporcionarà una solució a través de les reparacions, el recanvi o la reposició dels elements perduts o malmesos, etc.

Els administratius d'una companyia d’assegurances porten a terme tasques administratives com ara el control i registre d'informació, el processament de textos, la recepció i l’enviament de correu electrònic, la resposta de missatges de correu electrònic, fotocòpies i l’ompliment de formularis.

En una companyia petita, han de desenvolupar una àmplia gamma de tasques, incloent-hi el tracte amb el públic per telèfon o cara a cara en un taulell. Poden gestionar assegurances de l’automòbil, vida, llar o negoci, per exemple.

En les companyies grans, els administratius poden especialitzar-se en una àrea concreta després de la seva formació inicial. En qualsevol companyia, la feina és probable que impliqui omplir formularis, parlar per telèfon i utilitzar TI.

Perfil professional d'un Administratiu d'una companyia d'assegurances

Els administratius poden treballar en qualsevol departament d'una companyia d’assegurances, la qual cosa inclou:
  • El departament de vendes/servei d’intermediació, que els requeriments de les assegurances del client.
  • El departament de subscripció, que estableix els preus, termes i condicions de les pòlisses d’assegurances.
  • El departament de processament/renovacions, que emet les pòlisses i les primes disposades per les asseguradores.
  • El departament de reclamacions, que comprova que les reclamacions siguin vàlides i organitza les ajudes.
Els administratius d'una companyia d’assegurances necessiten:
  • Bones habilitats de la comunicació oral i escrita.
  • Habilitats per al càlcul numèric.
  • Un enfocament metòdic a l’hora de treballar.
  • Capacitat d’organització.
  • Confiança i entusiasme.
  • Habilitats en TIC.
  • Saber utilitzar les fotocopiadores i altres tipus d'equip d'oficina.
  • Habilitats de treball en equip.

Competències i habilitats d'un Administratiu d'una companyia d'assegurances

  • Aptituds per treballar amb equips de l'oficina.
  • Ben organitzador.
  • Bon tracte per telèfon.
  • Capaç de prestar atenció al detall.
  • Capacitat per a treballar en equip.
  • Entusiasta.
  • Fa feina d'oficina.
  • Fa fotocòpies i realitza tasques administratives.
  • Habilitat en mecanografia.
  • Habilitat per als números.
  • Habilitats comunicatives.
  • Habilitats en informàtica.
  • Habilitats interpersonals.
  • Metòdic.
  • Passa a ordinador documents.
  • Precís.
  • Registra i verifica informació.
  • Rep i envia e-mails.
  • Segur.
  • S'encarrega del correu entrant i sortint.
  • Tracta amb el públic en persona.
  • Tracta amb el públic per telèfon.
  • Treballa en equip.