Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què és un Administratiu comercial?
L'administratiu comercial treballa en els serveis de suport a la producció en oficines d'empreses dedicades al comerç. Entre les seves tasques hi ha les de preparar i ajudar en la preparació de plans de producció, verificar les existències o encarregar-se dels registres pertinents.
Funcions d'un Administratiu comercial
Els administratius comercials preparen i ajuden en la preparació dels plans de producció sobre la base de les demandes dels clients, verifiquen les existències, programen els lliuraments i investiguen les causes dels retards, així com verifiquen que els materials estan disponibles quan se'ls necessita i duen a terme els registres pertinents.
Les seves principals tasques són:
Les seves principals tasques són:
- Tramitar documents o comunicacions internes o externes en els circuits d'informació de l'empresa.
- Elaborar documents i comunicacions a partir d'ordres rebudes, informació obtinguda i/o necessitats detectades.
- Classificar, registrar i arxivar comunicacions i documents segons les tècniques apropiades i els paràmetres establerts en l'empresa.
- Gestionar els processos de tramitació administrativa empresarial en relació a les àrees comercial, financera, comptable i fiscal de l'empresa, amb una visió integradora de les mateixes.
- Realitzar la gestió administrativa dels processos comercials, duent a terme les tasques de documentació i les activitats de negociació amb proveïdors i d'assessorament i relació amb clients.
- Tramitar i realitzar la gestió administrativa en la presentació de documents en diferents organismes i administracions pública en el termini i format requerit.
- Realitzar la gestió administrativa d'operacions d'importació i exportació i introducció i expedició de mercaderies.
- Realitzar les gestions administratives que garanteixin el trànsit o transport internacional de les mercaderies entre diferents països i maneres de transport i controlar els documents que s'exigeixen en cada cas, comprovant que s'ajusten a la normativa vigent aplicable i les especificacions rebudes.
- Comunicar-se amb fluïdesa, en espanyol o en un idioma estranger, tant de paraula com per escrit, amb tots els operadors i organismes que intervenen en operacions de comerç internacional.
- Realitzar les gestions administratives de l'activitat comercial registrant la documentació suporti corresponent a determinades obligacions fiscals derivades.
- Exercir les activitats d'atenció al client/usuari en l'àmbit administratiu i comercial assegurant els nivells de qualitat establerts i relacionats amb la imatge de l'empresa/institució.
- Comercialització de productes o serveis.
- Captació, atenció i manteniment de la cartera de clients.
Perfil professional d'un Administratiu comercial
Per ser administratiu comercial és necessari posseir les següents aptituds i capacitats:
A més dels coneixements propis en administració i comerç, aquest professional ha de posseir coneixements més específics en documentació administrativa o cartes de crèdit.
El domini de com a mínim l'anglès, és imprescindible per a l'administratiu comercial, a més, es valora el coneixement d'altres idiomes com a francès, alemany, italià, àrab o xinès.
També són necessàries diferents competències informàtiques, com el domini del paquet office, o d'aplicacions informàtiques com SAP.
- Habilitats comercials.
- Bona comunicació interpersonal.
- Habilitats comunicatives i d'atenció al client.
- Capacitat de negociació.
- Organització i capacitat de gestió i planificació.
- Capacitat per treballar en equip.
- Proactivitat.
- Responsabilitat.
- Iniciativa.
A més dels coneixements propis en administració i comerç, aquest professional ha de posseir coneixements més específics en documentació administrativa o cartes de crèdit.
El domini de com a mínim l'anglès, és imprescindible per a l'administratiu comercial, a més, es valora el coneixement d'altres idiomes com a francès, alemany, italià, àrab o xinès.
També són necessàries diferents competències informàtiques, com el domini del paquet office, o d'aplicacions informàtiques com SAP.
Competències i habilitats d'un Administratiu comercial
- Agafa i anota detalls dels clients.
- Amable.
- Aptituds per a la comunicació verbal i escrita.
- Aptituds per a les llengües estrangeres.
- Capaç d'adaptar-se als canvis.
- Capaç de treballar sota pressió.
- Capacitat d'anàlisi.
- Coneixements de comptabilitat.
- Coneixements de legislació empresarial.
- Coneixements empresarials.
- Coneixements sobre condicions contractuals internacionals, moneda estrangera, impostos i regulació comercial.
- Eficient.
- Estableix i manté bones relacions amb els clients.
- Flexible.
- Habilitat per vendre.
- Habilitats informàtiques.
- Habilitats socials.
- Proporciona suport administratiu.
- Realitza tasques administratives.
- Redacta informes.
- Resolt.
- Tracta amb clients comercials d'altres països.
- Treballa amb clients de diferents tipus.
- Treballa amb contingut comercial, com informes comercials i ofertes.
- Una mentalitat oberta.