Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Administrador de la Unió Europea?

Els administradors de la Unió Europea (UE) treballen a les institucions de la UE, incloent-hi la Comissió Europea, el Parlament Europeu, el Consell i el Tribunal de Justícia. Participen en l'elaboració i posada en pràctica de polítiques en àmbits com ara les relacions exteriors, transports, medi ambient, ciència i tecnologia, afers socials i agricultura.

Funcions d'un Administrador de la Unió Europea

Els administradors de la Unió Europea (UE) tenen contacte freqüent amb persones i organitzacions de tota Europa. En el transcurs de la seva feina, és possible que hagin de posar-se en contacte amb altres persones dins de la seva pròpia institució, altres institucions europees i funcionaris dels països membres de la UE.

Poden recolzar la tasca dels ministres dels Estats membres de la UE, per exemple, quan es reuneixen per aprovar o rebutjar les propostes de la Comissió Europea. Les propostes presentades per la Comissió i altres institucions de la UE tenen un impacte directe sobre la vida en tots els països de la UE, per tant, els administradors han d’estar molt familiaritzats i molt al dia sobre el tema que s’estigui debatent.

Els administradors treballen en una amplíssima varietat de tasques i projectes. Un administrador pot treballar en suport de les negociacions de la UE amb l’Organització Mundial del Comerç o estudiar les pautes de comerç entre països, per exemple. Els administradors poden treballar, per exemple, en qüestions de política del medi ambient, negociant un acord amb els fabricants d’automòbils per reduir les emissions de gasos productors d’efecte hivernacle.

Per portar a terme tota aquesta varietat de tasques, els administradors de la UE han de fer servir gran quantitat d'informació. Recullen informació d'un nombre de fonts, la interpreten i la utilitzen de manera que els ajudi a donar forma a estratègies i a legislació. Poden fer-la servir per escriure informes o fer presentacions orals.

Els administradors de la UE acostumen a exercir un paper de gestió dins del seu departament. Supervisen el personal d'oficina i porten a terme els deures propis del personal. També poden intervenir en la presa de decisions sobre nous procediments administratius, per exemple, en la selecció d'un nou sistema informàtic.

Perfil professional d'un Administrador de la Unió Europea

Per ser administrador de la Unió Europea (UE), es necessita:
  • Ser capaç d'analitzar idees complicades.
  • Tenir aptitud per resoldre problemes.
  • Posseir grans habilitats per a la comunicació oral i escrita.
  • Estar segur de si mateix quan pren iniciatives.
  • Ser capaç de prioritzar i organitzar-se la feina.
  • Tenir aptituds per al treball en equip.
  • Tenir un gran interès pels temes d’actualitat relacionats amb Europa i internacionals.
  • Posseir un bon coneixement general de la història de la UE.
  • Posseir un coneixement pràctic i profund d’un altre idioma de la UE a part de l’anglès.
  • Ser capaç de prendre decisions importants i de treballar dins de terminis ajustats.
  • Tenir capacitat d’establir bones relacions de treball amb altres persones.
  • Tenir qualitats de lideratge i de gestió.
  • Tenir capacitat de portar a terme investigacions minucioses i metòdiques.
  • Mostrar bona disposició per viure i treballar en un entorn multicultural i multilingüe.
Per a alguns llocs de treball, és possible que calgui tenir coneixements específics, per exemple, de dret, tecnologies de la informació (TIC), comptabilitat o economia.

Competències i habilitats d'un Administrador de la Unió Europea

  • Ajuda redactar normatives.
  • Aptitud per prendre decisions.
  • Aptituds per a la comunicació verbal i escrita.
  • Aptituds per a les llengües estrangeres.
  • Aptituds per al lideratge.
  • Aptituds per dirigir.
  • Capaç de prendre la iniciativa.
  • Capaç de treballar amb venciments.
  • Capaç de treballar sota pressió.
  • Capaç d'entaular bones relacions amb la gent.
  • Capacitat d'anàlisi.
  • Capacitat per a treballar en equip.
  • Capacitat per prioritzar tasques.
  • Capacitats organitzatives.
  • Coneixements d'economia, empresa i comptabilitat.
  • Coneixements sobre la Unió Europea.
  • Coneixements sobre legislació.
  • Dirigeix a l'equip de suport.
  • Dóna suport al treball dels ministres d'estats membres de la UE.
  • Emprenedor.
  • Habilitat per a la investigació.
  • Habilitat per resoldre problemes.
  • Habilitats en informàtica.
  • Interessat a treballar en altres països.
  • Interessat en els temes d'actualitat.
  • Posa en pràctica normatives.
  • Recopila, interpreta i presenta informació.
  • Redacta informes.
  • Resistent.
  • Resolutiu.
  • Segur.
  • Treballa amb persones d'altres països.
  • Treballa en institucions de la Unió Europea.