Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

Què és un Administrador informàtic?

Els administradors informàtics controlen i supervisen el processament de treball a través d'ordinadors centrals de gran capacitat. Poden carregar discos o cintes i executar programes. Els administradors informàtics també gestionen els errors que es produeixen en el sistema.

Funcions d'un Administrador informàtic

Els administradors informàtics controlen el processament dels treballs a través d'un ordinador central. L?ordinador central és l?equipament de grans dimensions responsable del centre de processament de dades d'una empresa.

Hi ha empreses que han de processar un gran volum de dades al seu ordinador central, com ara els bancs, les autoritats locals, les empreses de serveis públics (gas, electricitat, aigua, etc.) o la policia. Aquestes empreses disposen d?una sala d'ordinadors principal que acostuma a ser un lloc segur al qual només pot accedir personal autoritzat, com, per exemple, l?administrador informàtic.

Els administradors informàtics posen en marxa l?ordinador central (tret que aquest s?executi de forma permanent). A continuació, carreguen les dades i programes dels discos de memòria, i posen en marxa el processament de treballs.

Els administradors controlen i gestionen les operacions des d?una consola, fent servir un teclat per escriure les instruccions per a l?ordinador i el seu equipament associat. Els antics sistemes computacionals necessitaven un administrador per introduir comandaments en diverses etapes, però els sistemes moderns estan més automatitzats.

Els administradors informàtics carreguen un sol programa d?operacions especials, o bé escriuen un conjunt inicial d?instruccions, perquè l?equip executi una seqüència completa d?operacions.

Els administradors informàtics que treballen en un torn de nit sovint han de processar lots de dades originaris de les transaccions que s?han produït durant el dia; per exemple, l?actualització dels comptes dels clients realitzats durant el dia anterior en un banc.

Els administradors informàtics han de comprovar que el sistema, incloent-hi el seu equipament associat, funciona adequadament en tot moment. Per exemple, s?asseguren que la impressora produeix impressions de bona qualitat. Si es produeix una fallada, els administradors han de detectar el problema o atendre la trucada d'un enginyer del servei. Si la fallada es produeix en el hardware, poden haver de realitzar reparacions simples. S?han d?assegurar que totes les dades es guarden en els discos d?emmagatzemament (o en «còpies de seguretat») en cas que el sistema falli.

Aquesta feina també inclou tasques de manteniment més rutinàries, com ara el control de la temperatura i la humitat a la sala (els ordinadors centrals necessiten un ambient molt controlat), i programes de neteja.

Els administradors han de controlar el bon funcionament del sistema i mantenir registres per assegurar-se que l?ordinador processa les dades amb la màxima eficiència.

Perfil professional d'un Administrador informàtic

Per ser administrador informàtic, es necessita:
  • Tenir bones habilitats comunicatives, per poder explicar els problemes amb claredat.
  • Ser pacient i capaç de mantenir un bon estat d'alerta, posant atenció als detalls, a l'hora de realitzar controls rutinaris en el sistema.
  • Mantenir registres escrits precisos.
  • Tenir una ment analítica i bones habilitats per a la resolució de problemes.
  • Mantenir la informació segura i confidencial.
També cal ser capaç del següent:
  • Treballar de manera lògica i metòdica, i seguir de forma estricta els procediments establerts.
  • Pensar amb rapidesa i treballar sota pressió.
  • Tenir iniciativa.
  • Treballar tant per compte propi com en equip.

Competències i habilitats d'un Administrador informàtic

  • Aptituds per portar registres.
  • Capaç de donar informació complexa d'una manera directa.
  • Capaç de fer torns de treball.
  • Capaç de mantenir informació confidencial.
  • Capaç de prendre la iniciativa.
  • Capaç de prestar atenció al detall.
  • Capaç de seguir procediments establerts.
  • Capaç de treballar sota pressió.
  • Capaç de treballar tant sol com en equip.
  • Capacitat d'anàlisi.
  • Carrega dades i programes.
  • Comprova que el sistema funciona correctament i sense incidents.
  • Controla el procés de treball mitjançant un ordinador central.
  • Controla i supervisa operacions des d'una consola.
  • Fa torns laborals.
  • Habilitat per resoldre problemes.
  • Habilitats comunicatives.
  • Metòdic.
  • Pacient.
  • Porta registres amb precisió.
  • Processa lots de dades.
  • Rapidesa de reflexos.
  • Realitza còpies de seguretat de les dades.
  • Realitza reparacions.
  • Realitza tasques de manteniment rutinàries.
  • Sensat.
  • Troba errors.
  • Truca al servei tècnic.