L’objectiu general és que l’alumnat millori les seves capacitats transversals professionals, i que a l’hora d’accedir a un lloc de treball o de emprendre un projecte aportin un valor afegit a la seva capacitació tècnica.
Com a objectius específics de cada capacitat hi ha: l’autoconeixement, la creativitat, el treball en equip i l’habilitat d’organització.
El projecte es destina als estudiants de grau mitjà i de grau superior de formació professional, però també es aplicable als alumnes de batxillerat.
Al rebre ofertes de treball a la borsa van veure que el que moltes empreses demanaven era que els aspirants tinguessin “actitud”.
Reunint al claustre van considerar quines eren les capacitats que podrien formar aquesta “actitud” i van triar 5 competències necessàries que a la vegada també eren claus per a la emprenedoria.
El tutor de cada curs es el responsable final del projecte, tot i així es van definir diferents especialistes en cada competència del projecte i es va fer una formació dels entrenaments de competències i activitats que durien a terme els seus alumnes.
El primer pas va ser en que els alumnes s’autoavaluessin de les diferents competències amb una diana d’autoavaluació en la qual se’ls explica els diferents ítems que han de tenir en compte a l’hora de realitzar aquesta autoavaluació.
Els diferents especialistes van dur a terme els entrenaments i registraven els entrenaments realitzats, junt amb les capacitats assolides amb l’entrenament i el feedback rebut per part de l’alumnat.
Aquest registre es compartit amb la resta de l’equip docent.
Al finalitzar el curs es fer una reunió d’equip docent per tal d’acabar de fer una valoració final de l’alumne o l’alumna.
Recursos humans: Professors de l’equip docent i tutors.
Recursos materials: Google Drive i Materials per a els entrenaments(Post its,Retoladors de colors,Mosaic ,Ikonikus i Story cubes)
Durant tot el curs escolar, amb diverses proves repartides durant cada semestre i una autoavaluació d’aquest mateix al final de cada semestre.
Al final de curs es fa una reunió de l’equip docent per a valorar les competències de l’alumnat i avaluar el projecte i fer propostes de millora per al proper curs.
Resultats obtinguts molt satisfactoris ja que la majoria d’alumnes a presentat una millora notable en les seves competències transversals.