El jurat de l'11a edició dels Premis Educaweb d'Orientació Acadèmica i Professional està format per experts en orientació acadèmica i professional provinents de l'àmbit acadèmic, laboral i institucional.
Categories Institucions i Professionals
Jaume Francesch. Psicòleg, psicopedagog, president de l'Associació Catalana de Psicopedagogia i Orientació (ACPO) i secretari d'organització de la Confederació d'Organitzacions de Psicopedagogia i Orientació d'Espanya (COPOE).
Josep Gallifa. Catedràtic de la Universitat Ramon Llull en Psicologia i Educació, Cap de Departament de Psicologia i Investigador Principal del grup consolidat Psicologia, Persona i Context.
Beatriz Malik. Professora d'orientació educativa, directora del Departament d'Orientació Educativa, Diagnòstic i Intervenció Psicopedagògica (MIDE II-OEDIP) de la Facultat d'Educació de la UNED i membre del grup de recerca en educació intercultural (INTER) de la UNED.
Pere Marquès. Mestre, llicenciat en Ciències Econòmiques i doctor en Pedagogia i director de la xarxa d'educadors i grup de recerca Didàctica, Innovació i Multimèdia (DIM -EDU ).
Categoria Empreses
Josep Francí, Llicenciat en filosofia. Ha estat Director de Formació Empresarial en la Cambra de Comerç de Barcelona i Director General de Formació Professional del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Actualment és el director de Territori i Quilificació Professional de la Cambra de Comerç de Barcelona.
Juan José Juárez. Màster de Direcció d'Organitzacions no Lucratives d'ESADE i màster en Coaching i Gestió del Talent per l'Escola Universitària de Direcció i Empresa. Actualment és coordinador territorial a Madrid de la Fundación Bertelsmann.Té una llarga trajectòria en àrees de responsabilitat social corporativa, innovació educativa i formació i integració laboral. Ha estat director de programes per a emprenedors a Ashoka Espanya, coordinador general de la Fundació Èxit i fundador i president de l'Associació Emana.
Enrique Sánchez, Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials i Dret. Director General de l'Associació per al Progrés de la Direcció (APD), membre de la Junta Directiva de l'Institut de Consellers-Administradors (IC-A) i vicepresident del Consell d'Administració d'EZENTIS.
Clara Sanz. Experta internacional en orientació professional. Ha tingut responsabilitats en l'àmbit de l'orientació professional al Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. Representant espanyola i col·laboradora en xarxes europees d'orientació. Actualment és Directora General de Formació Professional al Ministeri d'Educació i Formació Professional.
Menció Ciutat Orientadora
Màrius Martínez. Doctor en Ciències de l'Educació i professor titular d'Orientació Professional del Departament de Pedagogia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Investigador principal del grup de recerca Diversitat i Orientació (DOUAB). Col·labora amb diverses institucions en matèria de recerca, formació i assessorament i amb centres educatius i xarxes de centres. Ha realitzat estades en universitats de Bèlgica,Dinamarca, Holanda, Itàlia, Portugal, el Regne Unit i Xile.
Siobhan Neary, Doctora en Educació amb més de 25 anys d'experiència en el sector de l'orientació. La seva experiència inclou treballs sobre la gestió de la carrera professional i ocupabilitat, desenvolupament professional continu i desenvolupament internacional amb Sri Lanka, Maurici, Xina, Malàisia i els Emirats Àrabs Units. Actualment és professora associada i Directora de l'International Centre for Guidance Studies (iCeGS) de la Universitat de Derby.
Rie Thomsen. Professora associada de l'Aarhus University (Dinamarca), la seva recerca se centra en el desenvolupament de pràctiques d'orientació per a la carrera professional, dirigida tant a joves com a adults. En el seu llibre
Career Guidance in Communities, desenvolupa una teoria social pràctica sobre com les activitats d'orientació poden desenvolupar-se dins de la comunitat amb la qual treballen. A través de les seves accions, els participants en la comunitat modifiquen i canvien la pràctica orientadora i, per tant, creen noves oportunitats de participació en activitats d'orientació per a si mateixos i per a terceres persones.