Trobeu el vostre curs ideal
9%
Publicitat i comunicació: moltes opcions formatives al teu abast
Article d'opinió
Si et planteges tenir una professió relacionada amb la publicitat i la comunicació, has de saber que la formació continuada i l'actualització de competències és fonamental. Hi ha molts professionals en el mercat laboral; per tant, si vols que el teu currículum destaqui, aprofita tant com puguis el temps i forma't!
Els professionals de la publicitat i la comunicació es reinventen
La publicitat i la comunicació són activitats multidisciplinàries que requereixen formació en diversos camps. A més, cal tenir en compte que les activitats professionals d'aquest sector estan relacionades i es complementen.
Per als professionals és important actualitzar els coneixements per mitjà de la formació continuada. A continuació et mostrem algunes de les opcions formatives que t'ajudaran a complementar la formació en publicitat i comunicació.
– Formació en relacions públiques. Les relacions públiques fan referència a totes les accions que una empresa duu a terme amb l'objectiu de transmetre una imatge clara, transparent i de confiança als diferents grups o públics amb els quals està vinculada.
– Formació en publicitat i plataformes digitals. Segons un informe de Nielsen i CMO Council, es preveu que el 70% de la inversió en campanyes publicitàries es faci en plataformes digitals. Els professionals han d'estar al corrent de les campanyes exclusives per a mòbils utilitzant els SMS (missatgeria), el SEM adaptat a mòbils; bàners per a mòbils; comunicació en xarxes socials adaptada al mòbil, etc.
– Formació en SEM. Es tracta d'una altra tendència del màrqueting en línia que genera llocs de treball amb un nivell elevat de formació especialitzada. El màrqueting de cercadors (search engine marketing) consisteix a millorar la visibilitat i augmentar el trànsit del lloc web d'una empresa per mitjà dels cercadors.
– Formació en gestió de continguts digitals. Les empreses cerquen periodistes i publicistes amb coneixements sobre Internet i les xarxes socials, perquè siguin capaços d'elaborar textos i de gestionar el portal d'una empresa. A més de valorar-ne la capacitat de síntesi i la bona redacció, es recomana que aquests professionals tinguin coneixements d'edició de vídeos i de retoc fotogràfic.
– Formació en community management. D'una manera molt resumida podem dir que el gestor de comunitats és un professional que estableix ponts de comunicació entre una empresa i la comunitat virtual. Existeixen molts cursos d'aquest tipus que et permetran conèixer les estratègies de redacció de continguts i les xarxes socials i plataformes més visitades (Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, etc.).
La comunicació publicitària
Els objectius de la publicitat són informar i convèncer el consumidor perquè adquireixi els productes o serveis de l'empresa anunciant. Amb aquesta finalitat, mira de persuadir-lo i recorre a arguments de tipus lògic i a sentiments i emocions. Com diu el publicista Lluís Bassat, el màrqueting, la comunicació i la publicitat responen a la idea d'oferir «el producte oportú, en el moment oportú, al client oportú i amb l'argument oportú».
Actualment existeix formació específica que permet conjuminar aspectes de la comunicació amb la publicitat, com ara el grau de Comunicació publicitària, la doble titulació de Comunicació audiovisual i publicitat i el grau de Màrqueting i comunicació digital. Aquests estudis et formen en aspectes propis de la publicitat, com la creativitat i la gestió de productes i marques, i també en aspectes propis de la comunicació, com la gestió de xarxes socials i la comunicació corporativa.
Si ja tens un grau i vols aprofundir aquests temes, accedeix als màsters i a la formació continuada.
Deixa el teu comentari
Categorías
El més llegit
El més nou
Subscriviu-vos a les publicacions