Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?

"Considerem molt rellevant la implicació d'un alt nombre de famílies, així com d'antics alumnes que participen i formen part d'aquest projecte"

Entrevista


  • Deixa el teu comentari
  • Valora


Entrevista a Maider Garmendia i Ana López-Herce, orientadores en el Col·legi Ítaca (Madrid). Guanyadores del 2n Premi en la categoria institucional. Premis Educaweb 2013

Podrien explicar-nos breument els objectius del projecte Ítaca, a la recerca del teu futur?

El Projecte d'Ítaca a la recerca del teu futur té com a objectiu crear un espai de reflexió que permeti acompanyar a l'alumnat en el procés d'autoconeixement dels seus interessos, capacitats i motivacions. A més a més, pretén ajudar a l'alumnat a desenvolupar estratègies i procediments per afrontar el procés de presa de decisions, apropant-se a les diferents opcions educatives i professionals a través d'una experiència vivencial.

En què consisteix l'activitat "Socis per un dia" que realitzen amb l'alumnat de 1º de Batxillerat?

L'activitat suposa una oportunitat per aprofundir en els interessos personals de cada alumne entrant en contacte amb una experiència professional.

Els alumnes comparteixen una jornada laboral amb pares voluntaris del col·legi que s'encarreguen d'ensenyar-los i explicar-los, en el seu propi lloc de treball, en què consisteix la seva tasca, els objectius que es persegueixen, la formació necessària, les relacions amb els companys, el nivell de satisfacció general,…i tot el que pot sorgir en aquesta jornada.

Quina importància té l'autoconeixement en el procés de presa de decisions sobre el futur acadèmic i professional?

Considerem fonamental la reflexió sobre la trajectòria acadèmica de cada alumne/a: recorregut personal d'aprenentatges, dificultats, anàlisis dels factors que han intervingut, etc. A més a més, treballem sobre la trajectòria personal i social: autoconcepte acadèmic, capacitat d'adaptació a noves experiències,…

Des del programa d'Orientació anem afavorint l'autoconeixement recolzats per l'oportunitat d'expressió personal d'inquietuds, així com l'intercanvi de diferents punts de vista i experiències amb els seus iguals.

Quines han estat les fites assolides fins ara? I les principals dificultats a les quals han hagut de fer front?

Considerem molt rellevant la implicació d'un alt nombre de famílies, així com d'antics alumnes que participen i formen part d'aquest projecte i consoliden el sentiment de pertinença a la comunitat educativa Àgora. Les expectatives positives generades amb els grups d'alumnes/as suposen una font d'enriquiment per als propers grups.

La coordinació amb tots els estaments i persones de la xarxa que integrem ha estat complexa però estem convençudes que el rodatge d'aquestes i altres iniciatives la farà més fluïda a mesura que tinguem més pràctica i donem a conèixer el projecte a tota la comunitat.

Quins projectes té previstos després de guanyar el 2n Premi Educaweb d'Orientació Acadèmica i Professional en la categoria institucional 2013?

D'una banda volem seguir millorant el projecte que duem a terme, incorporant més elements de reflexió, l'avaluació posterior a les activitats proposades i la implicació de persones de la comunitat educativa. D'altra banda la nostra obstinació com a Centre Inclusiu ens porta a seguir en la cerca de recursos i programes que donin respostes a les necessitats dels col·lectius amb majors dificultats, com són els alumnes amb necessitats educatives especials pels quals l'orientació i projecció futura requereix un esforç més gran.
Deixa el teu comentari
Veure comentaris