Trobeu el vostre curs ideal
9%
El docent, el nou coach en l'àmbit educatiu
Article d'opinió
Este artículo es en catalán y se ha respetado su idioma original. Si quiere traducirlo puede utilizar herramientas web como ésta: http://www.softcatala.org/traductor/
Aquest perfil del docent com a coach demanda l’ús d’habilitats molt definides: respecte, empatia, invitació al repte, gestió adequada de les pròpies emocions, coneixement de tècniques de comunicació i millora de les relacions interpersonals, capacitat de lideratge.... Precisa, també, un entrenament del docent, una habituació a percebre l’alumnat i els seus recursos amb el que en diem "mirada apreciativa", posant l’èmfasi en allò que funciona i amplificant-lo per tal que l’individu pugui extrapolar i desenvolupar les capacitats personals a tots els àmbits de la seva vida i, per descomptat, al terreny educatiu.
Des de l’Equip de Coaching Educatiu de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Barcelona fa sis anys que ens dediquem a acompanyar docents, alumnes, equips directius i, properament també famílies, en el seu camí a través del periple educatiu, en l’adquisició i el desplegament de capacitats, habilitats i recursos en competències que els ajudin en les seves relacions interpersonals i en l’assoliment dels objectius que els permetin millorar la seva realitat i la perspectiva de futur.
Desenvolupem, així, diversos espais de formació i intervenció. Amb els docents i els equips directius plantegem tallers, alguns residencials, on les persones treballen aquests aspectes comunicatius i relacionals i es plantegen els propis plans d’actuació i millora, que és l’eina utilitzada per tal d’assolir les fites que es plantegin. Aquests tallers tenen una metodologia vivencial i experiencial, ja que serà des de la pròpia vivència que el docent o el directiu podran entendre, gestionar i millorar la seva pràctica com a formadors i/o com a persones que lideren el projecte de centre. L’únic requisit per participar és la disposició dels integrants del taller per qüestionar la seva pràctica, les creences i la manera d’abordar les dificultats que presenten, i voler modificar els aspectes que ja no els funcionen per altres pensaments, sentiments i actituds més proactius i útils, com a futurs professionals implicats en la millora contínua.
L’Equip de Coaching Educatiu de l’ICE l’integren en Roger Brufau, la Toia Castellà, en Joan Cintero, en Toni Giner, la Meritxell Obiols i la Roser Lladó com a coordinadora.
Deixa el teu comentari
Veure comentaris
Categorías
Publicat
El més llegit
El més nou
Subscriviu-vos a les publicacions