Postgrau Semipresencial en Comunicació Estratègica Digital
1093 Persones estan visitant aquest curs
entre 2.500 € i 5.000 €
Informa't sobre les condicions
Sol·licita informació
Postgrau Semipresencial en Comunicació Estratègica Digital
Sol·licita informació
Informació del curs
Postgrau
Semi-presencial
Barcelona
30 crèdits
entre 2.500 € i 5.000 €
Descripció
El Postgrau Semipresencial en Comunicació Estratègica Digital proporciona un domini complet de les eines Web Social.
El nombre de comunitats, usuaris de xarxes socials, blocs i wikis augmenta cada dia. A la xarxa tot passa a gran velocitat, i les empreses cerquen professionals que es moguin àgilment en aquest entorn extremadament dinàmic. Ara mateix, són peces clau en el progrés de qualsevol empresa. Prendre decisions estratègiques encertades en comunicació digital permet a empreses i institucions avançar en la direcció adequada.
Impartit per professionals del sector en actiu. Amb casos pràctics, reals, actuals. El resultat: professionals hàbils en el l'elaboració i disseny d'estratègies digitals eficaces.
El nombre de comunitats, usuaris de xarxes socials, blocs i wikis augmenta cada dia. A la xarxa tot passa a gran velocitat, i les empreses cerquen professionals que es moguin àgilment en aquest entorn extremadament dinàmic. Ara mateix, són peces clau en el progrés de qualsevol empresa. Prendre decisions estratègiques encertades en comunicació digital permet a empreses i institucions avançar en la direcció adequada.
Impartit per professionals del sector en actiu. Amb casos pràctics, reals, actuals. El resultat: professionals hàbils en el l'elaboració i disseny d'estratègies digitals eficaces.
Temari
1. Models de negoci digital
El programa contempla el desenvolupament d'un projecte estratègic de comunicació digital que es converteix en l'eix bàsic del mateix i que està basat en els següents aspectes:
- La nova economia digital.
- Canvis provocats per les TIC a les organitzacions (també mitjans i grups de comunicació).
- Models de negoci per a la comunicació i el periodisme.
- Mobilitat i personalització.
- Legalitat en l'economia digital.
- Xarxes, serveis i mitjans socials.
- Multiplataformes i multidispositius.
- Redaccions integrades i sala de premsa 2.0.
- Empreses socials.
- Processos participatius.
- Project management.
- Documentació i investigació.
- Metodologies per a la gestió de projectes (Design Thinking, Open Innovation…).
- Gestió estratègica.
- Pla d'acció.
- Pla de negoci. Sostenibilitat i finançament. Definició pressupostària.
- Pla de MKT.
- Pla de comunicació.
- Quadre de comandament, mètriques i anàlisi.
- Presentació pública de projectes.
- Posicionament, SEO i SEM. MKT online. De clients a fans.
- Reputació digital.
- Identitat digital.
- Publicitat viral i interactiva.
- Eines 2.0. per a la gestió personal.
- Gestió de continguts.
- Redactar per a la web y mitjans socials.
- Usabilitat i accessibilitat.
- Disseny per a la web i altres dispositius digitals.
- Nous llenguatges multimèdia. Transmedialitat.
- Eines multimèdia d'edició i publicació.
- Vídeo online.
El programa contempla el desenvolupament d'un projecte estratègic de comunicació digital que es converteix en l'eix bàsic del mateix i que està basat en els següents aspectes:
- Definició estratègica del projecte a desenvolupar.
- Metodologia per a la gestió de projectes. Aplicació de la metodologia per a la creació de prototips (per exemple design thinking).
- Disseny i conceptualització: cerca de referents i bones pràctiques, definició d' objectius, creativitat dels conceptes, avaluació d'opcions i establiment dels requeriments generals.
- Vies de finançament i esbós del pla de negoci. Cerca de socis i col·laboradors del projecte.
- Elaboració del pla funcional: concreció dels requeriments establerts pels objectius generales, llistat dels elements i dels proveïdors necessaris, equips d'execució multidisciplinaris (continguts, tecnologia i disseny).
- Pla de comunicació, execució i seguiment: difusió, campanyes, mètriques, etc.
- Disseny del manteniment del projecte més enllà del llançament: quadre de comandament, equips i serveis necessaris, resultats obtinguts.
- Presentació del projecte davant inversors i responsables corporatius.
Destinataris
El Postgrau en Comunicació Estratègica Digital (DCOMEDO) s'adreça als professionals del periodisme, la comunicació, el màrqueting i les relacions públiques que vulguin aprofundir en la nova comunicació i les seves implicacions empresarials, i a qualsevol altre professional que treballi en un departament de comunicació o desenvolupi tasques relacionades amb aquest àmbit.
Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573
Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h
Metodologia
El curs combina les sessions presencials impartides per ponents experts en la matèria i la formació en línia a través d'un campus virtual, amb materials exclusius.
Les classes presencials es centraran en l'anàlisi de casos reals i documentats, i l'experimentació per part dels participants.
El campus virtual serveix per facilitar la comunicació entre els participants i el professorat fora de l'aula. També es potenciarà la relació a través de plataformes externes (Twitter, Facebook, Linkedin). Aquest treball continuat en línia serveix tant per transmetre continguts com per adquirir habilitats ("learning by doing").
En el projecte final, els participants hauran de dissenyar una estratègia de comunicació digital per a un cas real en grups de tres persones. D'aquesta manera, posaran en pràctica tots els continguts adquirits durant el curs.
Idiomes en els quals s'imparteix
Espanyol
Durada
octubre 2015 - març 2016
Objectius
Preparar professionals especialitzats en l'ús d'eines de la Web 2.O, capaços d'aprofitar les immenses possibilitats que ofereix el camp de la comunicació digital per a una organizació.
Proporcionar una visió multidisciplinària de l'escenari digital actual.
Potenciar les habilitats estratègiques dels participants.
Formar els professionals que lideren projectes digitals complexes a les organitzacions.
Titulació obtinguda
Diploma de postgrau en Comunicació Estratègica Digital, expedit per la Universitat Pompeu Fabra.
Promocions
- Ajuts d'altres organismes : Consulta la llista d'entitats i institucions externes a la UPF-IDEC que ofereixen ajuts econòmics a estudiants que vulguin matricular-se en màsters o postgraus.
- Descomptes : Beneficia't dels nostres descomptes si ets antic alumne, pertanys a la comunitat UPF o treballes en una de les nostres institucions col·laboradores.
- Préstecs bancaris : Informa't sobre els préstecs bancaris amb condicions avantatjoses que la UPF-IDEC ha acordat amb les principals entitats financeres.
Postgrau Semipresencial en Comunicació Estratègica Digital
IDEC-Universitat Pompeu Fabra
Campus i seus: IDEC-Universitat Pompeu Fabra
IDEC-Universitat Pompeu Fabra
Balmes, 132
08008
Barcelona