Curs de Perit en Falsificacions d'Obres d'Art
1034 Persones estan visitant aquest curs
Preu 2.750 €
Sol·licita informació
Curs de Perit en Falsificacions d'Obres d'Art
Sol·licita informació
Informació del curs
Curs
Distància
600 hores
Preu 2.750 €
Descripció
Curs universitari d'especialització de Perit en Falsificacions d'Obres d'Art.
Els falsificadors i per tant les falsificacions han existit sempre. Els egipcis ja coneixien la falsificació de joies i se sap que els grecs clàssics ja van tenir problemes amb la falsificació d'obres d'art i en l'Imperi Romà era un delicte molt freqüent la falsificació d'obres d'art. De fet van ser els primers que van legislar sobre falsificacions.
Avui dia ja en ple segle XXI la falsificació d'obres d'art és el tercer «negoci» en nombres absoluts (tant és lícit que il·lícit) a nivell mundial, després del narcotràfic i el tràfic d'armes.
Amb la secularització de l'art, els objectes artístics i històrics adquireixen una funció eminentment decorativa i representativa de l'erudició, capacitat econòmica i classe social dels seus posseïdors. I són precisament aquells que es volen «beneficiar» de la capacitat econòmica dels altres els que van començar a falsificar obres d'art.
Així l'obra d'art falsa es transforma en mercaderia amb un valor de canvi o un preu de venda totalment inflat, entrant dins dels cercles del comerç internacional en què la llei de l'oferta i la demanda mou milers de milions d'euros a tot el món.
Aquesta comercialització de la peça d'art -venuda com original i única però veritablement falsa- i l'afany col·leccionista de les classes benestants han donat lloc a un desorbitat increment en la seva apreciació econòmica, acudint-se en nombroses ocasions als mitjans delictius de falsificació per cobrir la creixent demanda d'aquests objectes. És un fet que la falsificació d'obres d'art està creixent alarmantment a tot el món.
Aquest tipus de delicte es produeix tant en països industrialitzats com al Tercer Món. Tant en uns com en altres aquesta activitat no ha cessat d'augmentar en els últims anys, fins al punt que se la pot considerar com una indústria en plena expansió. Això no és estrany després de l'alça vertiginosa dels preus de venda de les obres d'art des de la dècada dels 80 al segle XX, alça que es va aturar en la primera dècada d'aquest segle XXI a causa de la recessió econòmica.
El desenvolupament social i econòmic de les últimes dècades ha forçat encara més aquestes tendències delictives.
Les falsificacions s'han disparat de manera espectacular a tot el món, Espanya inclosa, donant lloc a una criminalitat «d'encàrrec» organitzada i especialitzada que requereix una resposta penal precisa i contundent i per a això es necessiten especialistes que assessorin als tribunals.
Aquest curs, de gran especialització, és un complement ideal per a tots els perits llicenciats en Art, antiquaris, o simplement aquells que els agradi l'art.
Cada vegada són més les revistes sobre Art que apareixen a Espanya, el que implica el gran volum d'antiguitats que circulen pel mercat, tant espanyol com europeu. I això vol dir senzillament, un augment de la falsificació d'obres d'art.
En aquest curs se li dóna a conèixer a l'alumne, tots els tipus de falsificació en les obres d'art i els seus respectius sistemes d'identificació.
Els falsificadors i per tant les falsificacions han existit sempre. Els egipcis ja coneixien la falsificació de joies i se sap que els grecs clàssics ja van tenir problemes amb la falsificació d'obres d'art i en l'Imperi Romà era un delicte molt freqüent la falsificació d'obres d'art. De fet van ser els primers que van legislar sobre falsificacions.
Avui dia ja en ple segle XXI la falsificació d'obres d'art és el tercer «negoci» en nombres absoluts (tant és lícit que il·lícit) a nivell mundial, després del narcotràfic i el tràfic d'armes.
Amb la secularització de l'art, els objectes artístics i històrics adquireixen una funció eminentment decorativa i representativa de l'erudició, capacitat econòmica i classe social dels seus posseïdors. I són precisament aquells que es volen «beneficiar» de la capacitat econòmica dels altres els que van començar a falsificar obres d'art.
Així l'obra d'art falsa es transforma en mercaderia amb un valor de canvi o un preu de venda totalment inflat, entrant dins dels cercles del comerç internacional en què la llei de l'oferta i la demanda mou milers de milions d'euros a tot el món.
Aquesta comercialització de la peça d'art -venuda com original i única però veritablement falsa- i l'afany col·leccionista de les classes benestants han donat lloc a un desorbitat increment en la seva apreciació econòmica, acudint-se en nombroses ocasions als mitjans delictius de falsificació per cobrir la creixent demanda d'aquests objectes. És un fet que la falsificació d'obres d'art està creixent alarmantment a tot el món.
Aquest tipus de delicte es produeix tant en països industrialitzats com al Tercer Món. Tant en uns com en altres aquesta activitat no ha cessat d'augmentar en els últims anys, fins al punt que se la pot considerar com una indústria en plena expansió. Això no és estrany després de l'alça vertiginosa dels preus de venda de les obres d'art des de la dècada dels 80 al segle XX, alça que es va aturar en la primera dècada d'aquest segle XXI a causa de la recessió econòmica.
El desenvolupament social i econòmic de les últimes dècades ha forçat encara més aquestes tendències delictives.
Les falsificacions s'han disparat de manera espectacular a tot el món, Espanya inclosa, donant lloc a una criminalitat «d'encàrrec» organitzada i especialitzada que requereix una resposta penal precisa i contundent i per a això es necessiten especialistes que assessorin als tribunals.
Aquest curs, de gran especialització, és un complement ideal per a tots els perits llicenciats en Art, antiquaris, o simplement aquells que els agradi l'art.
Cada vegada són més les revistes sobre Art que apareixen a Espanya, el que implica el gran volum d'antiguitats que circulen pel mercat, tant espanyol com europeu. I això vol dir senzillament, un augment de la falsificació d'obres d'art.
En aquest curs se li dóna a conèixer a l'alumne, tots els tipus de falsificació en les obres d'art i els seus respectius sistemes d'identificació.
Temari
Requisits
Condicions d'accés dels alumnes:
Les establertes per la legislació vigent per a l'accés al sistema universitari. Addicionalment podran ser admesos els alumnes que acreditin ensenyaments mitjos a través d'una prova d'accés, i alumnes que acreditin experiència professional en l'àrea.
Les establertes per la legislació vigent per a l'accés al sistema universitari. Addicionalment podran ser admesos els alumnes que acreditin ensenyaments mitjos a través d'una prova d'accés, i alumnes que acreditin experiència professional en l'àrea.
Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573
Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h
Durada
La durada d'aquest curs s'estima en 600 hores, atenent l'alumne durant un període de 2 anys des de la matriculació.
Titulació obtinguda
Un cop aprovat el curs, l'Associació Nacional de Taxadors, perits i Mediadors (ANTPM), li remetrà el carnet professional i l'inclourà als jutjats de la zona que sol·liciti.
Avantatges del curs
Conveni de col·laboració entre Intesa i la Federació Espanyola d'Antiquaris: Reconeixement dels certificats d'estudis i col·laboració en forma de pràctiques per als alumnes.
Curs de Perit en Falsificacions d'Obres d'Art
INTESA Institut Tècnic Pràctic
Campus i seus: INTESA Institut Tècnic Pràctic
INTESA Institut Tècnic Pràctic
C/ Estruc, 22, local
08002
Barcelona