Narativa Nivell 1
1067 Persones estan visitant aquest curs
Preu 215 €
Sol·licita informació
Narativa Nivell 1
Sol·licita informació
Informació del curs
Curs
Presencial
Barcelona
15 hores
Preu 215 €
Descripció
Aquest curs introdueix l'alumne en l'aprenentatge de l'escriptura a través del procés de creació de textos curts i contes. En ell, es revisen i analitzen diferents textos i estils literaris i es treballa sobre els propis escrits
Temari
Per què escric? Literatura i vida. Definició de "conte". Breu història del conte (I).
Diferència entre ofici i inspiració en el desenvolupament de l'escriptura.
Èmfasi en el treball i la disciplina necessaris per ser escriptor.
Definició de "conte".
Panorama breu de la història del conte abans del segle XX.
Influències literàries i tradició. Breu història del conte (II).
Repàs de les influències literàries dels alumnes.
Revisió de les nocions de gèneres i models literaris.
Breu història del conte contemporani.
Sensació i percepció: el naixement d'una veu narrativa.
Els sentits (olfacte, gust, visió, tacte i oïda).
El concepte de la sensació com a experiència immediata bàsica.
Relació entre sensació, percepció i escriptura: la percepció com a instrument per interpretar, donar significat i organitzar les sensacions.
Alteracions en la percepció.
Autor i imaginació: el sorgiment de la figura del narrador.
L'imaginari de l'autor i el seu paper com a eina clau de la feina de tot escriptor.
L'elecció del tema en la literatura. Temes que l'alumne pot trobar interessants com a objecte de desenvolupament: infància, adolescència, temps, relacions, viatges ...
Reflexió, a partir dels temes esmentats, sobre la necessitat i naturalesa de construir un narrador.
Els narradors i la realitat. L'objectiu i el subjectiu.
Tipologia dels narradors: protagonista, testimoni i omniscient.
Repàs dels conceptes de realitat i de construcció d'una realitat literària.
Nivells: realitat, realitat psíquica i realitat literària o ficció.
Aspectes temporals de la narrativa
L'ordre natural i l'ordre literari del temps.
Què és el record en termes narratius?
Alteracions temporals, anacronías i salts al futur.
Velocitats de durada de la narrativa: escena, pausa, sumari i el·lipsis.
Problemes generals del text
La por a la pàgina en blanc.
Els inicis i els finals.
L'art dels diàlegs.
Els formats en la presentació de textos literaris.
estil literari
El concepte d'estil i el desenvolupament d'una veu personal o segell.
Relació entre l'estil i la personalitat i tema de cada autor.
Diferència entre ofici i inspiració en el desenvolupament de l'escriptura.
Èmfasi en el treball i la disciplina necessaris per ser escriptor.
Definició de "conte".
Panorama breu de la història del conte abans del segle XX.
Influències literàries i tradició. Breu història del conte (II).
Repàs de les influències literàries dels alumnes.
Revisió de les nocions de gèneres i models literaris.
Breu història del conte contemporani.
Sensació i percepció: el naixement d'una veu narrativa.
Els sentits (olfacte, gust, visió, tacte i oïda).
El concepte de la sensació com a experiència immediata bàsica.
Relació entre sensació, percepció i escriptura: la percepció com a instrument per interpretar, donar significat i organitzar les sensacions.
Alteracions en la percepció.
Autor i imaginació: el sorgiment de la figura del narrador.
L'imaginari de l'autor i el seu paper com a eina clau de la feina de tot escriptor.
L'elecció del tema en la literatura. Temes que l'alumne pot trobar interessants com a objecte de desenvolupament: infància, adolescència, temps, relacions, viatges ...
Reflexió, a partir dels temes esmentats, sobre la necessitat i naturalesa de construir un narrador.
Els narradors i la realitat. L'objectiu i el subjectiu.
Tipologia dels narradors: protagonista, testimoni i omniscient.
Repàs dels conceptes de realitat i de construcció d'una realitat literària.
Nivells: realitat, realitat psíquica i realitat literària o ficció.
Aspectes temporals de la narrativa
L'ordre natural i l'ordre literari del temps.
Què és el record en termes narratius?
Alteracions temporals, anacronías i salts al futur.
Velocitats de durada de la narrativa: escena, pausa, sumari i el·lipsis.
Problemes generals del text
La por a la pàgina en blanc.
Els inicis i els finals.
L'art dels diàlegs.
Els formats en la presentació de textos literaris.
estil literari
El concepte d'estil i el desenvolupament d'una veu personal o segell.
Relació entre l'estil i la personalitat i tema de cada autor.
Destinataris
- Els qui no tinguin experiència prèvia en l'escriptura i vulguin introduir-se en el procés de creació literària.
- Els que escriguin habitualment i / o hagin assistit a algun taller literari, però necessiten treballar habilitats i eines bàsiques d'escriptura
Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573
Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h
Metodologia
Es tracta d'un curs de tipus taller. La metodologia d'aprenentatge és dinàmica, col·laborativa i creativa. Es combinen els continguts teòrics amb la lectura de textos, la realització d'exercicis d'escriptura i la discussió d'aquests a classe.
L'escriptura de l'alumne es beneficia de la interacció amb un grup de treball. Els altres alumnes actuen com els primers lectors del text, de manera que l'autor pugui experimentar què han entès realment. A través de la discussió i el debat, l'alumne assimila millor els continguts tractats en el curs.
El professor ofereix als participants recomanacions sobre els textos, així com seguiment i suport continus. No segueix cap corrent literari ni imposa una sola visió, sinó que acompanya les tendències i interessos personals de cada alumne per ajudar-lo en el desenvolupament de la seva escriptura.
Idiomes en els quals s'imparteix
Castellà / Català
Durada
- Dilluns: 19h - 21h
- Dimarts: 19h - 21h
- Dijous: 11h - 13h
Objectius
Reflexionar sobre la creació literària a través de la pràctica de l'escriptura i la lectura de diferents textos.
Comprendre com s'escriu un text narratiu.
Treballar aspectes clau com els punts de vista, els diàlegs, l'espai, el temps, l'estil ...
Afrontar els problemes que sorgeixen durant el procés d'escriptura.
Escriure de cinc a set contes o textos de curta extensió.
Comprendre com s'escriu un text narratiu.
Treballar aspectes clau com els punts de vista, els diàlegs, l'espai, el temps, l'estil ...
Afrontar els problemes que sorgeixen durant el procés d'escriptura.
Escriure de cinc a set contes o textos de curta extensió.
Titulació obtinguda
El Laboratori d'Escriptura lliurarà un certificat d'aprofitament del curs, sempre que s'hagi participat en la majoria de les activitats didàctiques i s'hagin lliurat els exercicis.
Professorat
Rolando Sánchez Mejías
Juan Vico
Horari
OCTUBRE 2016-17 d'octubre al 9 gener 2017 (dilluns) / Professor: Leonardo Valencia
- 20 d'octubre 2015 al voltant 19 gener 2017 (dijous) / Professor: Rolando Sánchez-Mejías
GENER 2017-24 de gener al 28 de març (dimarts) / Professor: Juan Vico
ABRIL 2017-10 d'abril al 26 mes de juny (dilluns) / Professor: Leonardo Valencia
- 20 d'abril al 22 de juny (dijous) / Professor: Rolando
Narativa Nivell 1
LaboratorioEscritura
Campus i seus: LaboratorioEscritura
LaboratorioEscritura
Joan Blanques, 12
08024
Barcelona