Màster universitari en Periodisme i Comunicació Digital: Dades i Noves Narratives (UOC)

Informació del curs
Descripció
Temari
- Periodisme de dades 5
- Comunicació digital i societat 4
- Periodisme de recerca 5
- Periodisme i social mitjana 5
- Periodisme mòbil 4
- Direcció de projectes de comunicació digital 5
- Anàlisi i visualització de dades 5
- Noves formes narratives 5
- Eines i recursos digitals 4
- Models de negoci i emprenedoria en comunicació digital* 4
- Audiències i opinió pública 4
- Laboratori de producció audiovisual i transmèdia 4
- Tècniques avançades d'anàlisi i de visualització de dades* 4
- Màrqueting de continguts 4
- Pràctiques 4
- Treball final de màster 6
Destinataris
- Comunicació
- Periodisme
- Comunicació audiovisual
- Publicitat i relacions públiques
- Informació i documentació
Requisits
- Per accedir a estudis oficials de màster, cal estar en disposició de títol universitari oficial.
- No hi ha criteris específics d'admissió per accedir al màster. Tot i això, als estudiants que no tinguin el perfil d'ingrés recomanat, se'ls podrà recomanar cursar fins a un màxim de 18 crèdits ECTS de complements formatius.
- Es recomana un nivell de competència en llengua anglesa equivalent al B2 del Marc europeu comú de referència per a les llengües.
Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573
Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h
Metodologia
El Màster de la UOC ofereix un quadre d‟assignatures repartides de manera progressiva, dissenyat d‟acord amb les aptituds adquirides en el transcurs de cada semestre. Aquesta distribució facilita que l'estudiant disposi d'un criteri sòlid d'elecció, orientat cap a les vostres preferències i qualitats personals. La flexibilitat de la normativa acadèmica de la UOC permet tenir un ampli ventall de possibilitats en decidir quins crèdits tria cada semestre.
Idiomes en els quals s'imparteix
Català i castellà.
Durada
Objectius
També fa èmfasi en el periodisme d'innovació: el periodisme de dades, el mobile journalism, la gestió de dades massives, les noves narratives multimèdia; tot això en un context de nous models de negoci en què l'emprenedoria és cada cop més un nínxol del sector.
Pel que fa a coneixements, els estudiants reben una formació completa per detectar el potencial informatiu i saber quins gèneres o formats, i quins canals, suports o mitjans són els idonis per a cada informació. Alhora, són capaços de documentar-se adequadament per desenvolupar la tasca posterior i obtenir les dades per a la informació; són també capaços de jerarquitzar, organitzar i estructurar el material obtingut; presentar i difondre la informació de manera correcta, clara i atractiva. I, a més, aprendre a fer el seguiment oportú del resultat de la tasca periodística, sigui mitjançant altres peces que enriqueixin el contingut o mitjançant la gestió de suggeriments, comentaris o aportacions del públic.
Els entorns principals on els graduats del màster podran exercir la seva tasca quant a l'àmbit professional són:
- Treballo en un mitjà de comunicació per compte aliè.
- Comunicació empresarial. Sigui per a una empresa o institució gran o mitjana.
- Agències de comunicació.
- Periodista freelance o autònom.
- Cooperativa.
Titulació obtinguda
Els títols de grau, màster universitari i doctorat que expedeix la UOC són títols universitaris oficials que tenen validesa a tot el territori espanyol i als països de l'espai europeu d'educació superior (EEES). La validesa en altres països dels títols universitaris oficials expedits per la UOC estarà determinada en cada cas per les lleis deducació de cada país.
Perspectives laborals
El màster universitari de Periodisme i Comunicació Digital: Dades i Noves Narratives de la UOC cerca satisfer la demanda d'un sector en transformació. Un dels objectius fonamentals consisteix a crear les condicions ideals perquè l'estudiant pugui adquirir les competències necessàries per ser capaç d'exercir els següents rols professionals: Redactor d'informació periodística. Redactor responsable de premsa o comunicació institucional. Analista de trànsit web, audiències i comportament d'usuari. Emprenedor de nous mitjans i projectes multimèdia. Periodista de dades. Periodista digital/transmèdia. Dinamitzador de comunitats i continguts a la xarxa. Gestor de projectes de comunicació digital. Editor i gestor de continguts en línia. Dissenyador de narratives visuals informatives. Editor de xarxes socials i altres plataformes de publicació.