Màster Universitari d'Avaluació i Gestió de la Qualitat en l'Educació Superior (UOC)

1008 Persones estan visitant aquest curs
Consulteu el preu
Sol·licita informació
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Màster Universitari d'Avaluació i Gestió de la Qualitat en l'Educació Superior (UOC)
Sol·licita informació
Màster oficial
Oficial / homologat
On-line
60 crèdits
Consulteu el preu

Descripció

El màster universitari d'Avaluació i Gestió de la Qualitat a l'Educació Superior és el primer de l'Estat espanyol que tracta aquest tema
  • Únic màster oficial sobre aquesta temàtica
  • Formació professionalitzadora
  • Continguts amb alt grau d'internacionalització
L'àmbit de la qualitat en l'educació superior necessita professionals altament capacitats, i la seva actualització constant és una necessitat imperant. En aquest sentit, el màster universitari d'Avaluació i gestió de la qualitat en educació superior ofereix no solament una sòlida formació teòrica, sinó també altres elements pràctics de gran importància per al desenvolupament professional.
El màster universitari d'Avaluació i gestió de la qualitat en educació superior proporciona, en primer lloc, una visió general de l'educació superior en el context global, des dels seus orígens fins a les tendències actuals de desenvolupament, incloent-hi les tres modalitats existents: la presencial o tradicional, la mixta o blended i la totalment online, virtual o d'e-learning. Tot això es fa relacionant les polítiques educatives dels estats i les organitzacions internacionals amb els interessos econòmics i socials que les provoquen.
En segon lloc, el màster universitari d'Avaluació i gestió de la qualitat en educació superior proporciona coneixements profunds sobre les diferents concepcions de la qualitat en l'educació superior, i sobre els models d'avaluació i de gestió existents, facilitant coneixements aplicats i no només teòrics per als professionals que necessiten ser capaços de proposar un model de qualitat per a les seves institucions o empreses, o d'aplicar-ne i millorar-ne un de ja existent.

Temari

Tipus de matèria - Crèdits ECTS
Formació obligatòria 36
Formació optativa 12
Treball final de màster 12
Total 60

Assignatures:
Assignatures obligatòries - Crèdits
  • Fonaments i tendències de l'educació superior en una societat globalitzada 6
  • La qualitat en l'educació superior: concepte, dimensions, avaluació i millora 6
  • L'avaluació externa: finalitats, marcs regionals i estàndards 6
  • Processos i metodologies d'avaluació externa 6
  • Sistemes de gestió interna de la qualitat 6
  • Les evidències i els indicadors: identificació, naturalesa i fonts 6
Assignatures optatives - Crèdits
  • L'avaluació del professorat 6
  • L'avaluació de la qualitat de l'educació superior als EUA i al Canadà. Peculiaritats i pràctiques 6
  • Instruments de recollida d'informació 6
  • Tècniques d'anàlisi per a l'obtenció i la interpretació d'indicadors de qualitat 6
  • Direcció de projectes de qualitat en educació 6
Pràctiques - Crèdits
  • Pràctiques (optatives) 6
Treball final de màster - Crèdits
  • Treball final de màster 12
Complements de formació:
Amb l'objectiu d'anivellar el bagatge formatiu, els estudiants que provinguin de l'àmbit d'arts i humanitats han de cursar fins a un màxim de 3 crèdits ECTS de complements formatius, llevat que presentin les evidències que demostrin un coneixement suficient en tècniques bàsiques d'anàlisi de dades.
L'assignatura prevista a aquests efectes és la següent:
  • Tècniques bàsiques d'anàlisi de dades (3 crèdits ECTS)
La identificació dels estudiants que han de cursar aquests crèdits de complements formatius va a càrrec del tutor i es desenvolupa de manera personalitzada durant el període d'incorporació, prèviament a la primera matrícula. No és obligatòria la realització d'aquests complements per a accedir al màster universitari, però sí per a obtenir el títol, i s'han de cursar en l'ordre que estableixi el tutor. L'òrgan d'admissió dels estudiants, un cop determinat pel tutor, és la direcció del programa, juntament amb el professor responsable de l'assignatura.

Destinataris

El màster universitari d'Avaluació i gestió de la qualitat en educació superior pretén cobrir les necessitats formatives dels perfils professionals següents:
  • Tècnics de les agències de qualitat i de les unitats de qualitat de les institucions d'educació superior.
  • Polítics de l'administració (departaments d'universitat, educació, entre d'altres) i de les universitats (vicerectorats de qualitat, innovació i desenvolupament, etc.).
  • Gerents i gestors de formació d'empreses privades o de qualsevol naturalesa, amb oferta d'educació superior.
  • Acadèmics, docents i investigadors de l'àmbit de l'educació superior, concretament de les polítiques i els sistemes de qualitat i de millora de l'educació superior.
Perfils d'ingrés recomanats:
El màster universitari d'Avaluació i Gestió de la Qualitat en l'Educació Superior s'adreça a cobrir les necessitats formatives dels perfils professionals següents:
  • Tècnics de les agències de qualitat i de les unitats de qualitat de les institucions d'ensenyament superior
  • Polítics de l'Administració (departaments d'Universitats o Ensenyament, entre altres) i de les universitats (vicerectorats de qualitat; innovació i desenvolupament, etc.)
  • Gerents i gestors: de formació d'empreses privades o de qualsevol naturalesa amb oferta d'ensenyament superior
  • Acadèmics, docents i investigadors de l'àmbit de l'ensenyament superior; concretament, de les polítiques i els sistemes de qualitat i de millora de l'ensenyament superior

Requisits

Requisits acadèmics
  • Per accedir a estudis oficials de màster, cal estar en disposició d'un títol universitari oficial.
Criteris d'admissió:
  • Es considera que pot accedir al màster universitari qualsevol titulat universitari que compleixi els requisits legals d'accés.
  • Per a pal·liar les deficiències formatives, els estudiants que provinguin de l'àmbit d'arts i humanitats han de cursar fins a 3 crèdits ECTS de complements formatius, llevat que presentin les evidències que demostrin un coneixement suficient en tècniques bàsiques d'anàlisi de dades.
Coneixements previs:
  • Es recomana un nivell de competència en llengua anglesa equivalent al B1 del marc europeu comú de referència per a les llengües.

Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573

Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h

Metodologia

El Màster Universitari ofereix un quadre d'assignatures repartides progressivament, dissenyat d'acord amb les aptituds adquirides en el transcurs de cada semestre. Aquesta distribució facilita que l'estudiant disposi d'un criteri sòlid d'elecció, orientat cap a les preferències i les qualitats personals. La flexibilitat de la normativa acadèmica de la UOC permet tenir un ampli ventall de possibilitats en decidir quins crèdits tria cada semestre.

Idiomes en els quals s'imparteix

Castellà, català.

Durada

Inici: octubre del 2025.

Objectius

L'objectiu principal del màster universitari d'Avaluació i gestió de la qualitat en educació superior és proporcionar coneixements profunds sobre les diferents concepcions de la qualitat en l'educació superior i sobre els models d'avaluació existents, facilitant coneixements aplicats i no només teòrics als professionals que necessiten ser capaços de proposar un model de qualitat per a les seves institucions o empreses, d'aplicar-ne i millorar-ne un de ja existent o, en definitiva, d'exercir funcions associades a la garantia de la qualitat en universitats, l'Administració pública o empreses de formació; tot això partint d'una visió general de l'educació superior en el context global ¿no solament europeu¿, tenint en compte la diversitat d'espais d'educació superior al món, des dels seus orígens fins a les tendències actuals de desenvolupament, i incloent-hi les tres modalitats existents: la presencial o tradicional, la mixta o blended i la totalment online o d'e-learning.

Titulació obtinguda

Els títols de grau, màster universitari i doctorat que expedeix la UOC són títols universitaris oficials que tenen validesa a tot el territori espanyol i als països de l'espai europeu d'educació superior (EEES). La validesa en altres països dels títols universitaris oficials expedits per la UOC estarà determinada en cada cas per les lleis deducació de cada país.

Pràctiques

Durant les pràctiques l'estudiant disposa d'un seguiment docent personalitzat amb un professional que actua com a tutor de centre de pràctiques i un professor que actua com a tutor acadèmic.

Perspectives laborals

Aquests estudis proporcionen coneixements profunds sobre les diferents concepcions de la qualitat en l'educació superior i sobre els models d'avaluació existents, facilitant coneixements aplicats i no només teòrics per als professionals que necessiten entendre un model de qualitat per a les seves institucions i ser capaços de proposar-ne un, o d'aplicar-ne i millorar-ne un d'existent. Algunes de les sortides professionals que pot tenir aquest màster són: Coordinador de polítiques educatives d'educació superior. Director, coordinador o gestor de programes i cursos d'educació superior. Avaluador de programes educatius d'educació superior. Coordinador docent de programes, cursos i assignatures d'educació superior. Tècnic en qualitat d'educació superior.
Màster Universitari d'Avaluació i Gestió de la Qualitat en l'Educació Superior (UOC)
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Campus i seus: Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
UOC, sede 22@
Rambla del Poblenou, 156 08018 Barcelona
UOC, sede Lleida
C/ Canyeret, 12, 2a planta 25007 Lleida
UOC, sede Madrid
Plaza de las Cortes, 4 28010 Madrid
UOC, sede Palma
C/ d'Ausiàs March, 11 07003 Palma (Illes Balears)
UOC, sede Reus
Plaça del Baluard, 3 43201 Reus (Tarragona)
UOC, sede Salt
C/ Sant Antoni, 1, 1a. planta 17190 Salt (Girona)
+ vegeu més seus
Sol·licita informació
X