Màster en Psicoterapia cognitiu conductual (ISEP Barcelona)

Informació del curs
Descripció
El Màster de Psicoteràpia Cognitiu Conductual té com a objectiu que els alumnes aprenguin les habilitats tècniques i personals adequades que tot psicòleg necessita per desenvolupar una pràctica psicoterapèutica professional eficaç i responsable, sota un enfocament cognitiu conductual.
El propòsit últim del programa és, per tant, facilitar als alumnes la suficient experiència psicoterapèutica i els coneixements teoricopràctics essencials per abordar
amb seguretat i eficàcia casos amb diferents graus de complexitat.
Temari
El programa està estructurat en 4 grans blocs, a més de les pràctiques i el treball final.
Els blocs de contingut són:
1. Avaluació i disseny psicoterapèutic.
2. Habilitats del psicoterapeuta (diferenciant habilitats tècniques i específiques).
3. Aplicacions clíniques.
4. Sessions clíniques.
Pràctiques.
Treball final.
Competències per a les quals et prepara el curs
Estaràs capacitat per seleccionar i aplicar correctament els diferents instruments d'avaluació psicològica i sabràs analitzar i interpretar els resultats obtinguts. Obtindràs dades significatives i objectius d'un pacient mitjançant la revisió de la documentació psicoterapèutica aportada. Establiràs hipòtesis explicatives i diagnòstiques en relació amb casos psicoterapèutics concrets. Dissenyaràs i aplicaràs un programa d'intervenció psicoterapèutica i efectuaràs el seguiment de l'eficàcia de la intervenció. Realitzaràs una aplicació rigorosa dels conceptes psicopatològics en la detecció, diagnòstic i intervenció dels pacients. Podràs estructurar una entrevista psicoterapèutica. Utilitzaràs recursos orals i escrits avançats, especialment dirigits a la comunicació i redacció d'informes. Desenvoluparàs les habilitats del psicoterapeuta: empatia, escolta activa, acceptació positiva, etc.
Destinataris
Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573
Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h
Metodologia
La metodologia utilitzada es fonamenta en la combinació d'aprenentatge pràctic i coneixements teòrics. Aquests es treballen de forma multidisciplinària, dinàmica i participativa. Estudi de casos: Simulació d'entorns reals i contextualitzats. Combinació teoricopràctica de continguts orientats a la preparació de l'alumnat en el seu acompliment professional. Treball en equip com a base del desenvolupament del programa formatiu. Intercanvi d'experiències i coneixements que permeten enriquir l'acció formativa. Campus Virtual ISEP, continguts didàctics, material complementari, fòrums de debat, tutories ... Desenvolupament de competències: Coneixements, habilitats i destreses necessàries per a l'exercici professional. Treball per projectes: Aprenentatge col·laboratiu en projectes orientats a la pràctica professional. Estratègia i tècniques didàctiques: Optimització de l'aprenentatge significatiu. Model constructivista.
Durada
Objectius
Realitzar una avaluació, diagnòstic i intervenció eficaç en els diferents trastorns psicològics i psicoterapèutics.
Abordar les teràpies dels diferents quadres i síndromes clíniques i psicoterapèutics des de la perspectiva més actualitzada.
Titulació obtinguda
Títol de Màster en Psicoteràpia Cognitiu Conductual, expedit per ISEP, que t'acredita com a psicoterapeuta.
Pràctiques
Pràctiques i dinàmiques basades en l'experiència, roleplaying, observació de tècniques terapèutiques ...
Avantatges del curs
ISEP brinda als seus alumnes un programa de desenvolupament personal i professional. Es tracta d'una formació addicional, sense cap cost i totalment optativa, que permet desenvolupar competències per aconseguir l'èxit. ISEP Lidera és la formació integral per a futurs professionals d'èxit. És el complement indispensable que ensenya com destacar en el mercat laboral i convertir-se en professional de referència.
Professorat
Director: Raimon Gaja. Director del Màster. Especialista en Psicologia Clínica. Fundador i director general d'ISEP. Autor de 13 llibres entre els quals destaquen Benestar, autoestima i felicitat, amb 14 edicions i més de 80.000 exemplars venuts; Teràpia de parelles (4 edicions) i La família bé, gràcies. Docent amb més de 8.000 hores de teràpia. Professor convidat en universitats nacionals i estrangeres. Coordinador: Òscar Asorey. Màster en Psicologia Clínica i de la Salut per ISEP. Diplomat en Estudis Avançats en Psicologia per la Universitat Rovira i Virgili. Coordinador del Màster en Psicologia Clínica i de la Salut d'ISEP. Compta amb nombroses publicacions científiques.
Tipus d'avaluació
El sistema d'avaluació estarà basat en l'avaluació contínua. Per a la superació de cada mòdul, els participants hauran de realitzar i aprovar les diferents activitats avaluatives de cada mòdul.