Màster en Lean startup management i desenvolupament àgil

1033 Persones estan visitant aquest curs
Preu 6.500 €
Sol·licita informació
OBS Business School
Màster en Lean startup management i desenvolupament àgil
Sol·licita informació
Màster
On-line
60 crèdits
Preu 6.500 €

Descripció

L'emprenedoria basat en l'evidència, el mètode Lean Startup
Durant dues dècades, hem ensenyant a emprenedors com escriure plans de negocis útils per ajudar a preveure les problemàtiques i abans eren el que els inversors en startups requerien. Ara sabem que aquests plans a llarg termini per vaticinar una sèrie d'incògnites no sobreviuen al primer contacte amb els clients. Ens va prendre alguna cosa temps fins que vam reconèixer que els plans de negoci patien d'un defecte fatal: van assumir que startups eren només versions més petites de les grans empreses. Les startups abans de triomfar van molt ràpidament de fracàs en fracàs, mentre s'adapten a la realitat, provant noves iteracions i millorant les seves idees inicials amb un procés d'aprenentatge continu dels clients.
Les empreses existents executen un model però les startups existeixen per buscar un model de negoci, repetible i escalable. Això passava abans que el mètode Lean Startup començarà a prendre força.
El Màster de Lean Startup té l'emprenedoria basat en l'evidència com l'essència del programa. Està inspirat en temaris de la Universitat de Stanford, Universitat de Berkeley i Universitat de Columbia. Fins ara ha ajudat a més de 240 emprenedors a provar 3.654 hipòtesis, porten a terme 6.458 entrevistes i pivotant 570 vegades. El Màster no garanteix que els nous emprenedors tindran més èxit. Garanteix que, si segueixen el procés, és probable que fallin menys.
Què NO pots esperar d'aquest Màster?
• Aquest màster NO és sobre com escriure un pla de negoci.
• Aquest programa NO és un exercici acadèmic.
• En aquest Màster les avaluacions NO són ??formals.
• El resultat final del Màster NO és un conjunt de diapositives de PowerPoint per a una presentació a un inversor.
En el seu lloc anem a assegurar-nos que ...
• Els equips s'embrutin les mans parlant amb els seus potencials clients, competidors i socis, perquè descobreixin el caos i la incertesa de com funcionen les startups.
• El repte és sortir al carrer i veure si algú que no sigui de l'equip voldria utilitzar el seu producte.
• El Màster en Lean Startup proporciona accés al món real, pràctica en l'aprenentatge del que és començar una empresa d'alta tecnologia.

Temari

El Màster en Lean Startup d'OBS Business School està estructurat de forma modular i amb una aproximació transversal als diferents conceptes i activitats relacionades amb la creació de startups. Una formació actualitzada, orientada a la solució de problemes i que garanteix a l'estudiant un conjunt de coneixements i capacitats per a afrontar els reptes digitals d'emprendre.
 

Pla d'estudis:
L'estructura, durada i continguts del Màster en Lean Startup ens permet facilitar la consecució dels objectius marcats. Una estructura modular, transversal i seqüencial estructurada al voltant de la innovació i la seva aplicació.
• El programa està dividit en 8 mòduls i conclou amb el Treball de Final de Màster.
• Addicionalment a aquesta estructura principal, estan programades altres activitats com les webconferences: trobades amb emprenedors de sectors diversos per conèixer de primera mà la seva experiència liderant projectes
• Finalment, destacar el compromís de OBS amb els projectes sorgits d'aquest programa màster, amb una beca en format d'inversió de 10.000? en les millors startups.
1. Models de Negoci
En aquest mòdul veurem els principals models de negoci i com afrontar un projecte de gestió del canvi, com gestionar les principals resistències al canvi i com implantar una cultura del canvi per crear organitzacions flexibles i adaptables a l'entorn i als nous models de negoci.
 

2. Design Thinking
Estudiarem les principals fonts d'innovació, els principals esquemes formals que faciliten els processos d'innovació i com facilitar la innovació dins de les organitzacions.
 

3. Ideació i oportunitat de mercat
En la posada en marxa de projecte d'emprenedoria és essencial començar definint els rols, personalitat i expectatives de l'equip, així com acotar el seu compromís i els valors que empenyessin amb èxit a la iniciativa cap a complir amb el seu propòsit. En un procés d'ideació s'apliquen diferents tècniques de pluja d'idees, prioritzar-les segons l'encaix en les motivacions de l'equip i anàlisi dels problemes relacionats. Per estimar l'oportunitat de mercat utilitzarem processos de subsegmentació, avaluació de la mida de l'oportunitat i anàlisi de l'atractiu dels diferents atributs dels nínxols de mercat. Introduirem l'ús del Lean Canvas com a eina conductora per a la validació d'hipòtesis durant tot el màster. Aquest bloc el tractarem amb 4 mòduls mitjançant 4 eines d'innovació:
• Conceptes d'emprenedoria: Llenç d'equip.
• Mites de les Startups: Generador d'idees.
• Hipòtesi del model de negoci: Definició del problema.
• Investigació de mercats: Segmentació de clients.
 

4. Descobriment de la proposició de Valor
Per validar les primeres hipòtesis sobre el problema urgent identificat, aprenem com trobar i entrevistar 30 clients potencials del segment de clients escollit. Després processarem la informació qualitativa derivada d'aquestes converses per convertir-la en informació quantitativa que ens permet focalitzar-nos en una problemàtica concreta, que hagi estat posada de manifest en les entrevistes. Un cop definit qui té el problema, analitzarem en detall el seu dia a dia, els seus criteris de compra i la unitat de presa de decisions que l'envolta. Finalment, definirem una identitat corporativa per al nostre projecte i farem un experiment per validar el problema quantitativament mitjançant comunicar diferents propostes de valor candidates en sengles pàgines d'aterratge. Aquest bloc consisteix en els següents mòduls i lliurables:
• Entrevistant clients: Guió d'avaluació d'entrevistes.
• Elecció del client: Arquetip de client.
• Treballs realitzats pel client: Cicle de vida del client.
• Proposta de valor: Llenç d'encaix del producte en el mercat.
 

5. Experimentació amb el Producte Mínim Viable
Aquest bloc tanca la fase de descobriment del procés de llegeixin startup. Haurem quantificar el valor que aportem al client i provar activament els productes que els nostres competidors han construït i als que tenen accés els nostres clients potencials. Per mapejar adequadament aquestes alternatives a la nostra solució identifiquem les cadenes de recerca per a les que estan posicionats, el finançament que han obtingut i la seva història com a iniciatives empresarials. Per validar que la solució que pretenem construir té sentit abans de començar a fer-ho, crearem un experiment en format de prova de fum o producte mínim viable de baixa fidelitat. Finalment, analitzarem els canals de distribució així com el posicionament en cada un d'ells per aconseguir demostrar que hi ha entusiasme per part d'algun grup, captant els primers 100 usuaris. Aquest bloc consisteix en els següents mòduls, cadascun d'ells amb el seu objectiu:
• Quantificació de la Proposició de Valor: Proposta de valor quantificada.
• Anàlisi competitiu: Mapa de competidors.
• Producte mínim viable: Criteris de disseny.
• Canals de distribució: Posicionament de producte.
 

6. Estratègies de Tracció
El bloc tracta de les tècniques de tracció i el seu objectiu aconseguir un prova irrefutable que algú a part de nosaltres estaria disposat a pagar pel producte. Començarem analitzant els 20 possibles canals de inbound i outbound màrqueting per escollir el més atractiu per llançar una estratègia d'adquisició de clients a curt termini. També treballarem les alternatives de retenció mitjançant notificacions, els processos incentivació per a la conversió mitjançant automatització de màrqueting o vendes, i alternatives per viralitzar el producte. Continuarem definint la mètrica adequada per autoavaluar el progrés del projecte i recollint les dades per mesurar-la utilitzant analítica web. Finalment, realitzarem una anàlisi d'alternatives pel que fa als models de negoci i el preu del nostre producte o servei. Els mòduls i lliurables són:
• Mètodes de Tracció: Estratègia d'adquisició.
• Mètriques de negoci: La mètrica que importa.
• Models d'Ingressos: Avaluador d'ingressos.
• El preu adequat: Escenaris de Preus.
 

7. Validació de l'encaix de producte en el mercat
L'objectiu del bloc és validar que el projecte és replicable i escalable gràcies a completar diverses vendes utilitzant el mateix procés i coneixent el seu cost associats. Per aconseguir-començarem treballant en com seleccionar, motivar i gestionar talent d'alt rendiment amb diferents tipus de retribució. Definirem un procés per llistar i apropar-se als assessors que serien necessàries per mantenir un avantatge injust. Continuarem treballant en els els partners del projecte i definint el seu rol o compensació a llarg termini perquè segueixin aportant clients. Analitzarem els costos per entendre les mètriques de rendibilitat. Finalment, establirem clarament quins són els objectius a mitjà i llarg termini de l'empresa en format de reptes mesurables. Els mòduls i objectius són:
• Equips multifuncionals: Avantatge injusta i assessors.
• Aliances: Producte complet.
• Recursos: Mètriques financeres.
• Validació del Client: Visió i reptes del projecte.
 

8. Mecanismes de finançament
Aquest últim bloc té com a objectiu preparar al projecte per al procés de buscar finançament per al seu creixement. Tractarem el procés de finançament de manera integral recorrent les diferents alternatives de finançament públic i també privada, especialment les fases necessàries per a tancar una ronda llavor. Aconseguirem col·locar-nos en la perspectiva de l'inversor per entendre que considera un projecte invertible i que mètodes utilitza per realitzar la valoració de l'empresa, així com que tècniques hauríem d'utilitzar per compensar el treball dels socis amb participacions. Veurem també els diferents temes legals que afecten a un emprenedor, especialment l'argot relacionat amb els pactes entre socis. Finalitzarem el màster amb una presentació del que s'ha après dels clients durant el procés. Els mòduls i objectius són:
• Mètriques invertibles: Projeccions financeres.
• Valoració: Taula d'accionistes.
• Legal: Pacte de socis.
• Piching: Vídeo de la presentació.
 

Treball Final de Màster (20 ECTS)
Com a projecte final del màster, l'alumne té les següents dues opcions:
Un TFM en forma de tesina de Màster amb un tribunal acadèmic i que consisteix en un projecte en grups de 3 o 4 persones. Aquests TFM seran tutoritzats per professors de OBS Business Shool.
Un TFM que consisteix en un projecte real amb un tribunal format per acadèmics i inversors i en el qual s'admeten projectes individuals.

Activitats Addicionals:
• Webconferences.
• Workshops.

Competències per a les quals et prepara el curs

Les capacitats i habilitats que desenvoluparan els participants Capacitat de prendre decisions resolutives i proactives utilitzant metodologies àgils basant-se evidències. Lideratge amb una comunicació efectiva i apassionada que faciliti la cohesió de l'equip de vendes i desenvolupament de producte. Resiliència i focalització en assolir objectius mesurables que permetin assolir la visió del projecte.

Destinataris

• Emprenedors
• Empresaris potencials
• Directius d'innovació
• Nous llicenciats de buscar aprendre a emprendre

Requisits

El requisit previ és tenir passió per descobrir com un projecte pot esdevenir una empresa.

Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573

Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h

Metodologia

En OBS Business School orientem la nostra metodologia al desenvolupament de competències, coneixements i habilitats. Promovem la comunicació flexible i immediata, incentivem la discussió efectiva, fomentem el treball en equip i facilitem la interacció entre tots els participants, siguin alumnes, professors o professionals convidats. Comptem amb la Plataforma tecnològica Blackboard: Una de les més potents i robustes del mercat, amb eines que faciliten l'aprenentatge i la comunicació entre els participants i els docents. Blackboard ens permet generar una gran experiència en la transmissió de coneixements a través de diferents suports digitals.

Durada

Inici: novembre 2018. Durada: 10 mesos.

Objectius

El Màster s'estructura de manera modular i amb una aproximació transversal als conceptes i activitats relacionades amb la creació de startups. Proporcionant una oportunitat d'aprenentatge basat en l'experiència que mostra com es construeixen les empreses que canvien el món. Una formació actualitzada, orientada a la solució de problemes i que garanteix un conjunt de coneixements i capacitats per a afrontar els reptes digitals d'emprendre.
Formular
experiments per validar cadascun dels seus majors riscos associats a les hipòtesis que constitueixen un model de negoci.
Entrevistar diferents grups de clients potencials per entendre els seus punts de dolor, rutines i processos de decisió de compra.

Promocions

Pla de finançament disponible.

Avantatges del curs

OBS tenen un compromís amb els projectes sorgits d'aquest programa màster, amb una beca en format d'inversió de 10.000 euros en les millors startups.

Professorat

Claustre de professors: Professionals del sector, amb una llarga trajectòria professional en startups, amb excel·lents habilitats didàctiques i experiència acadèmica a la mentorització d'entorns virtuals i incubadores d'empreses. Dídac Lee: Director del Màster en Lean Startup i Co-Fundador de Galdana Ventures.

Tipus d'avaluació

L'avaluació es realitza de forma continuada al llarg de tot el programa.
Màster en Lean startup management i desenvolupament àgil
OBS Business School
Campus i seus: OBS Business School
Online Business School
Av. de Josep Tarradellas i Joan, 171, 175 08901 L'Hospitalet de Llogregat (Barcelona)
Sol·licita informació
X