Màster de Formació Permanent de Comunicació i Periodisme Esportiu (UOC, Mundo Deportivo)

1056 Persones estan visitant aquest curs
Consulteu el preu
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Màster de Formació Permanent de Comunicació i Periodisme Esportiu (UOC, Mundo Deportivo)
Sol·licita informació
Màster
On-line
Consulteu el preu

Descripció

Últims dies!
L'àmbit del periodisme i la comunicació esportiva ha evolucionat significativament els darrers anys. El màster en línia de formació permanent de Comunicació i Periodisme Esportiu (UOC, Món Esportiu) respon a la necessitat de comptar amb professionals que sàpiguen afrontar els reptes actuals, marcats per l'evolució tecnològica, la irrupció de nous actors i competicions, i la importància adquirida per l'esport a la nostra societat.

Temari

L'ecosistema mediàtic de la informació esportiva i la figura del periodista esportiu en el segle XXI
  • Història i evolució del periodisme esportiu.
  • Reptes i desafiaments de la informació esportiva.
  • Deontologia professional.
  • L'ofici de periodista esportiu en un entorn digital.
  • Cobertures específiques: l'enviat especial.
Taller de redacció esportiva en la premsa 
  • Redacció informativa: de la notícia a la crònica.
  • Organització d'un diari esportiu.
  • Gèneres d'opinió en el periodisme esportiu.
  • Reportatges i altres gèneres periodístics.
  • Diferències entre premsa impresa i premsa digital.
El periodisme esportiu a la ràdio i la televisió 
  • Gèneres i tècniques de periodisme esportiu radiofònic.   
  • Gèneres i tècniques de periodisme esportiu a la televisió.
  • Redacció, locució, edició.
Social media i nous formats en el periodisme esportiu 
  • Xarxes socials i periodisme esportiu.
  • Les xarxes socials com a elements de difusió.
  • El pòdcast en l'esport.
  • Formats audiovisuals per a social media.
  • Disseny de formats visuals: del fotoperiodisme i la infografia a la realitat augmentada.
Trànsit orgànic, posicionament SEO i analítica en la informació esportiva
  • La importància del trànsit orgànic en la premsa esportiva.
  • Tècniques de SEO.
  • Eines d'analítica.
Gestió del negoci en la comunicació i als mitjans esportius 
  • El mercat i el consumidor de la comunicació esportiva.
  • Gestió de la publicitat.
  • Afiliació. Subscripció.
  • Altres modalitats i nous models de negoci.
Estratègies de màrqueting en el sector esportiu 
  • Fonaments i estratègies de màrqueting.
  • Patrocinis i organització d'esdeveniments esportius.
  • Contingut de marca (Branded Content).
Comunicació corporativa i institucional en l'àmbit esportiu 
  • La comunicació als clubs i institucions esportius.
  • La comunicació interna.
  • Gestió de crisis.
Pràctiques 
  • Pràctiques a l'empresa.
  • Pràctiques en l'entorn virtual UOC.
Treball final de màster
+ vegeu més

Competències per a les quals et prepara el curs

Permet adquirir les competències específiques següents: Adaptar el missatge esportiu als diferents formats i canals. Generar continguts multimèdia en l'àmbit esportiu. Integrar els criteris periodístics i els valors deontològics a la informació esportiva tenint en compte el rol del periodisme esportiu en l'entorn actual. Formular accions per optimitzar els resultats assolits en gestionar projectes o fer continguts sobre esport. Idear projectes de comunicació esportiva. Comparar els diferents models de negoci de comunicació i mitjans esportius i les formes d'organització interna. Planificar estratègies de màrqueting esportiu. Dissenyar l'organització d'esdeveniments esportius. Idear plans de gestió de crisi i de comunicació interna en organitzacions esportives.

Destinataris

A qui es dirigeix:
Atesa l'orientació professional del pla d'estudis, el màster s'adreça especialment a les persones que vulguin orientar la seva trajectòria cap a un àmbit d'especialització com el del periodisme i la comunicació esportiva, que es vulguin dedicar tant a col·laborar o treballar en redaccions de mitjans de comunicació o incorporar-se a gabinets o departaments de comunicació d'organitzacions esportives que demanen competències específiques o que, fins i tot, tinguin interès a conèixer el sector en profunditat per promoure nous projectes.

Requisits

Requisits d'accés:
Els programes de formació de postgrau —màster de formació permanent (fins ara, màster propi), diploma d'especialització (fins ara, diploma de postgrau) i diploma d'expert (fins ara, especialització)— exigeixen una titulació universitària prèvia per poder-hi accedir (Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'estableix l'organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d'assegurament de la seva qualitat) o bé experiència laboral o professional amb un nivell competencial equivalent a la formació acadèmica universitària (LOSU).
En cas de no tenir una titulació universitària prèvia, es pot accedir al programa a través del reconeixement de l'experiència professional següent: un mínim d'un any d'experiència en l'àmbit del periodisme i la comunicació fent tasques pròpies dels rols d'editor i gestor de continguts en línia, responsable de la comunicació institucional o corporativa, gestor de continguts (content manager) o responsable del contingut de marca (branded content), gestor de projectes de comunicació o rols similars.
Coneixements previs:
No es requereixen coneixements previs.
+ vegeu més

Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573

Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h

Idiomes en els quals s'imparteix

Castellà.

Durada

Inici: 15 d'octubre 2024.

Objectius

  • Interpretar con un espíritu crítico y reflexivo la evolución del sector para analizar los problemas o plantear soluciones.
  • Identificar buenas prácticas en la comunicación deportiva.
  • Reconocer distintos géneros y modelos narrativos aplicables a la información y la comunicación deportiva.
  • Seleccionar técnicas productivas para desarrollar y evaluar proyectos comunicativos.
  • Distinguir varias estrategias de posicionamiento y promoción para mejorar los resultados de las acciones comunicativas.
  • Demostrar una buena capacidad comunicativa, tanto oralmente como por escrito.
  • Desarrollar capacidad crítica y de innovación.
  • Aplicar de forma eficaz la tecnología para llevar a cabo proyectos comunicativos deportivos.
  • Utilizar la argumentación para justificar ideas complejas y elaboradas.
  • Aplicar criterios de verificación de la información.
+ vegeu més

Titulació obtinguda

Els estudiants que acabin els seus estudis de formació permanent obtindran, en funció del programa cursat, el títol de màster de formació permanent, el diploma d'especialització o el diploma d'expert. Els estudiants que superin altres cursos de formació contínua rebran el certificat corresponent.

Perspectives laborals

Periodista esportiu. Comentarista o locutor esportiu. Redactor de continguts esportius. Gestor de mitjans esportius o projectes de comunicació esportiva. Expert en posicionament en l'àmbit esportiu (SEO). Responsable de màrqueting esportiu. Editor de contingut de marca vinculat a l'esport. Organitzador d'esdeveniments esportius. Productor de contingut multimèdia esportiu. Especialista en mitjans socials en l'àmbit de l'esport. Gestor de comunicació d'organitzacions esportives.
Campus i seus: Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
UOC, sede 22@
Rambla del Poblenou, 156 08018 Barcelona
UOC, sede Lleida
C/ Canyeret, 12, 2a planta 25007 Lleida
UOC, sede Madrid
Plaza de las Cortes, 4 28010 Madrid
UOC, sede Palma
C/ d'Ausiàs March, 11 07003 Palma (Illes Balears)
UOC, sede Reus
Plaça del Baluard, 3 43201 Reus (Tarragona)
UOC, sede Salt
C/ Sant Antoni, 1, 1a. planta 17190 Salt (Girona)
+ vegeu més seus
X